Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så utrivelig at han er sånn. Jeg er ikke perfekt, selvfølgelig. Helt greit, jeg forstår at det er irriterende at jeg er rotete og at jeg noen ganger glemmer hvordan det skal være. Men det er så mye sukking og stønning og dramatiske fakter. Glefser til meg og til ungen. Og så er han liksom plutselig blid etterpå, men da er mitt humør ødelagt av den sure atmosfæren.

Akkurat nå er svigermor på besøk, hun holder jo på litt på kjøkkenet og rydder på plass ting "feil", så da er han muggen over det også. ER DET SÅ HELVETES JÆVLA FARLIG OM BESTIKKET LIGGER "FEIL" I BESTIKKSKUFFA I OPPVASKMASKINEN?! Hun er på besøk i ei lita uke, det blir tilbake til vanlig snart. I tillegg er han syk så humøret og lunta er enda kortere. Jeg kjenner at jeg mister respekten for han når han holder på sånn og merker at jeg bryr meg jo litt mindre om hvordan jeg adresserer han tilbake når jeg selv er i dårlig humør. 

Men hva gjør man? Hvordan unngå å bli så påvirket av surskapen? 

Anonymkode: 943f7...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han ikke legge seg nedpå hvis han er sliten og syk? 

Anonymkode: fe916...1e2

Skrevet

Tror ikke man kan la være å bli påvirket av slik surskap. Bare synd at det er mange som ikke forvalter sitt forhold bedre enn å la sine demoner herje fritt ovenfor partner. Tror det ødelegger flere forhold enn noe annet, selv om man ofte skylder på annet som ble ødelagt av surskap. Det er selvfølgelig ikke hyggelig å være med noen som stadig furter/glefser/er ufin. Hvor hyggelige/ufine man er påvirker alt i forholdet. Man går tom og lei av guffenhet. Slikt suger energi og glede ut av deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kan han ikke legge seg nedpå hvis han er sliten og syk? 

Anonymkode: fe916...1e2

Ja, si det. Han stod opp sent i alle fall, kunne holdt fortet jeg om han trengte å ligge. Hadde foretrukket det i grunnen. 

Trolltunge skrev (47 minutter siden):

Tror ikke man kan la være å bli påvirket av slik surskap. Bare synd at det er mange som ikke forvalter sitt forhold bedre enn å la sine demoner herje fritt ovenfor partner. Tror det ødelegger flere forhold enn noe annet, selv om man ofte skylder på annet som ble ødelagt av surskap. Det er selvfølgelig ikke hyggelig å være med noen som stadig furter/glefser/er ufin. Hvor hyggelige/ufine man er påvirker alt i forholdet. Man går tom og lei av guffenhet. Slikt suger energi og glede ut av deg. 

Uff 😕 jeg tåler litt, men når det blir sånn her så blir jeg også nedfor og sur uansett om jeg egentlig var blid i utgangspunktet. Veldig kjipt. Er liksom det jeg husker best fra forrige utenlandsferien vår, hvor sur og gretten han var. Jeg skjønner at det ikke alltid er så lett å bare riste av seg dårlig sinnsstemning, men prøv da. Eller kommuniser rundt det, si "i dag har jeg en ræva dag, skal prøve å ikke være for kjip å være rundt".

Skrevet

Har han en diagnose som gjør at han oppfører seg sånn, eller er det parforholdet han egentlig ikke vil være i? Å gjøre livet surt, er jo en typisk passiv måte å få den andre til å slå opp på.  Jeg hadde krevd en tur til familievernkontoret. 

Anonymkode: 8c8fe...e20

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han en diagnose som gjør at han oppfører seg sånn, eller er det parforholdet han egentlig ikke vil være i? Å gjøre livet surt, er jo en typisk passiv måte å få den andre til å slå opp på.  Jeg hadde krevd en tur til familievernkontoret. 

Anonymkode: 8c8fe...e20

Nei, ingen diagnose som jeg kjenner til. Utenom hissigpropp. Jeg kjenner han egentlig som en ærlig og direkte fyr, så hadde blitt overrasket om han egentlig ønsker å gjøre det slutt men er for feig.

Er familievernkontoret noe vits? Blir det ikke fort mye frem og tilbake typ "du gjør sånn" og "ja, men du gjør jo slik"?

TS

Skrevet

Melder meg inn i surgubbeklubben. Min kan også være sånn, tror egentlig familielivet med små barn ble for mye for han. 

Egentlig har han alt å være glad for, meg som jobber og tar meg av 75% av husarbeid og ungene så han kan få seg ny utdanning. Jeg skaffet oss egen bolig og bil, tar meg av alt av papirarbeid og regninger. 

Surfurtegubben blir sliten av alt, er nesten alltid trøtt og er veldig selvsentrert. I ukedagene får han ikke gjort noe og i helgene må han slappe av. 

Familievernkontor hadde vært sløsing av tid her, ingen av oss er intr i det og tiden er knapp i tidsklemma som den er. Her skal jeg holde ut til vi er over småbarnsfasen og hans nye utdanning så lenge han virkelig prøver å jobbe med humøret. Han må også si unnskyld om han har vært glefsete/dramaqueen, ellers gidder jeg ikke.

Anonymkode: 8cc4c...98b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Melder meg inn i surgubbeklubben. Min kan også være sånn, tror egentlig familielivet med små barn ble for mye for han. 

Egentlig har han alt å være glad for, meg som jobber og tar meg av 75% av husarbeid og ungene så han kan få seg ny utdanning. Jeg skaffet oss egen bolig og bil, tar meg av alt av papirarbeid og regninger. 

Surfurtegubben blir sliten av alt, er nesten alltid trøtt og er veldig selvsentrert. I ukedagene får han ikke gjort noe og i helgene må han slappe av. 

Familievernkontor hadde vært sløsing av tid her, ingen av oss er intr i det og tiden er knapp i tidsklemma som den er. Her skal jeg holde ut til vi er over småbarnsfasen og hans nye utdanning så lenge han virkelig prøver å jobbe med humøret. Han må også si unnskyld om han har vært glefsete/dramaqueen, ellers gidder jeg ikke.

Anonymkode: 8cc4c...98b

Ja, det er det jeg har litt på følelsen, at det hadde ikke vært så nyttig. Jeg har foreslått "forebyggende parterapi" men det synes han ikke vi trenger for vi kommuniserer så godt... Jeg kommenterte at det var ikke så trivelig i dag og da sa han ja, det var synd at han skulle bli syk nå igjen. Og at han tåler så dårlig kakling (min mor og jeg som prater vanlig) når han har hodepine. Som om ikke han kan være vel så gretten uten å være syk. Det er liksom ikke hans feil at han ikke klarer å ikke la det dårlige humøret gå ut over oss andre. Han reiser bort en tur i morgen så jeg orket ikke å ta tak i det, må tenke meg om og eventuelt ta det når han kommer hjem. 

Æsj 😕 Jeg føler meg så dum som skal ha et barn til med han her. Burde ha stoppet på ett barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...