Gå til innhold

Vurderer å kjøpe IPad, men lurer på noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er komplett idiot på tekniske ting, men har lyst på IPad. Har iPhone fra før og vil ha noe som er kompatibelt med det.

Hva betyr «støtte for mobilt nettverk»?

Jeg fant en ny IPad til 4690.- og med denne støtten så blir den dyrere. Vil det si at med den til 4690.- så kan jeg ikke være på nett?  Legger ved bilde.

D1C96E76-2049-4E5E-AB75-65CA573C2C51.jpeg

Anonymkode: 3fc13...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobilt nettverk betyr bare at du kan sette i et simkort og bruke mobildata (4G) i tillegg til Wifi. Den vanlige har kun Wifi

Anonymkode: 1aa61...381

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du kan sette inn ekstra SIM-kort i den og bruke den på det mobile nettet. Uten mobilt nettverk fungerer den bare med trådløse nett (wifi), noe som de fleste klarer seg fint med. Skal du ha den på hytta, eller reiser og er avhengig av nett der det ikke er wifi må du jo vurdere behovet. 

Anonymkode: 2b962...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det samme som abbonement til telefonen. Til hjemebruk trenger du ikke det.

Anonymkode: 7ac1c...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså hvis du kun bruker den hjemme, eller steder med Wifi (trådløst nettverk) så velg den rimeligste🥂

Anonymkode: efee8...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg skal bare bruke den hjemme eller der det er sikker wifi.

Da blir kjøper jeg den til 4690.- Klarer meg utmerket med det 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 17.53):

Tusen takk for svar. Jeg skal bare bruke den hjemme eller der det er sikker wifi.

Da blir kjøper jeg den til 4690.- Klarer meg utmerket med det 😊

Og i et knipetak, om du av en eller annen grunn har med deg iPad ut og må gjøre noe på nett på den som du ikke kan fikse på iPhone - reeeelativt smal usecase altså.

Så kan du sette opp delt Internett på telefonen din, og koble brettet til. Det er kjempeenkelt å dele nett mellom i-dingser.

Men sjeldent noe du har bruk for. :) 

Anonymkode: ca278...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...