Gå til innhold

Busstur med baby. Hva om baby blir sulten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan uansett Ikke sette fra deg vogn med barnet oppi uten å holde på den under bussturen. Noe annet er faktisk farlig. Så du kan ha barnet i vogna og holde en hånd på håndtaket og en på flaska. Eller ta ut barnet av vogna og ha det på fanget. 

Dette er et ikkeproblem.

Anonymkode: 0b0b7...244

• Liker 2

Annonse

Nei, barnet kan ikke tas ut av vognen og sitte usikret på fanget. TS tenker helt riktig. Du kan gi flaske i vogna, hold eventuelt for babyen. Men det kan godt hende hen blir mer søvnig av å kjøre buss og vil sovne. 

Anonymkode: 8745e...d9f

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts her. Har ikke tenkt på at man kan amme/gi flaske på fanget. Det er vel ikke så sikkert? Er det ikke vanlig med belte på buss nå?

Anonymkode: 819d6...c89

Imponerende. Dette har til og med jeg tenkt på som barnefri. 

Er det en bybuss, så tilbyr vel ikke disse barneseter. Ungen må da enten sitte på fanget eller i vogna. Og så får en bare ta risikoen med at ungen ikke er sikret ordentlig vs trafikkulykke. Er det en ekspressbuss du drar med, så har de barnesete i bussen, og bekymringen din faller vekk.

Anonymkode: 02f61...8bf

• Liker 1
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, barnet kan ikke tas ut av vognen og sitte usikret på fanget. TS tenker helt riktig. Du kan gi flaske i vogna, hold eventuelt for babyen. Men det kan godt hende hen blir mer søvnig av å kjøre buss og vil sovne. 

Anonymkode: 8745e...d9f

Du tenker at den usikrede vognen vil stå som støpt hvis bussen bråbremser eller krasjer..? Den kan jeg love deg at den ikke gjør. 

Anonymkode: 02f61...8bf

• Liker 5
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir uten bil fremover. Tar 1t med buss til byen. 

Baby får flaske, men for liten til å holde selv, så kan ikke gi i vogn. 

Om baby blir sulten så gråter han helt til han får flaske.

Anonymkode: 819d6...c89

Du kan selvfølgelig gi babyen flaske selv om hen ligger.

Anonymkode: e28a4...70d

Hvor gammel er baby? Hvor ofte må du til byen?

Jeg ville matet før avreise da sover baby mest sannsynlig :) Jeg har aldri turt å ta min opp av vogna på kollektivtransport når den var liten for føler den lå tryggere i vogna (tenker da i svinger, om bussen bremser litt brått osv, ikke om det er en faktisk ulykke)

Har tatt ganske mye kollektivt med min og selv om hun har vært en baby som har grått i tide og utide og ofte vært sulten har hun nesten alltid sovet på kollektivtransport selv når vi har tatt buss/tbane langt. 

Anonymkode: b1250...599

• Nyttig 1
Annonse

Gi mat før bussturen. Da er ikke baby sulten på turen. Hvis babyen våkner og skriker før dere er fremme, kan du prøve å gi flaska mens han ligger i vogna. Går bra det. Evt bare vugge i vogna til dere er fremme. 

Anonymkode: ba41f...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...