Gå til innhold

Busstur med baby. Hva om baby blir sulten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir uten bil fremover. Tar 1t med buss til byen. 

Baby får flaske, men for liten til å holde selv, så kan ikke gi i vogn. 

Om baby blir sulten så gråter han helt til han får flaske.

Anonymkode: 819d6...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke lov å gi mat på bussen? 
Har ammet utallige timer på buss da jeg hadde små barn. 
det går helt fint ☺️

Anonymkode: 61bd7...0c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan uansett Ikke sette fra deg vogn med barnet oppi uten å holde på den under bussturen. Noe annet er faktisk farlig. Så du kan ha barnet i vogna og holde en hånd på håndtaket og en på flaska. Eller ta ut barnet av vogna og ha det på fanget. 

Dette er et ikkeproblem.

Anonymkode: 0b0b7...244

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen busser har og fastmonterte barneseter. Vet ikke om det er på bussene du skal ta ?

Eg har dog ikke reflektert over størrelse på barneseter osv,har ikke barn selv. 

Så det må du evt undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Har ikke tenkt på at man kan amme/gi flaske på fanget. Det er vel ikke så sikkert? Er det ikke vanlig med belte på buss nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barnet kan ikke tas ut av vognen og sitte usikret på fanget. TS tenker helt riktig. Du kan gi flaske i vogna, hold eventuelt for babyen. Men det kan godt hende hen blir mer søvnig av å kjøre buss og vil sovne. 

Anonymkode: 8745e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mater vel bare på bussen? Sikker på at noen gir deg setet sitt. Jeg har ammet både på buss og t-bane, og med flaske er det jo enda enklere. 

Anonymkode: 9d198...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts her. Har ikke tenkt på at man kan amme/gi flaske på fanget. Det er vel ikke så sikkert? Er det ikke vanlig med belte på buss nå?

Imponerende. Dette har til og med jeg tenkt på som barnefri. 

Er det en bybuss, så tilbyr vel ikke disse barneseter. Ungen må da enten sitte på fanget eller i vogna. Og så får en bare ta risikoen med at ungen ikke er sikret ordentlig vs trafikkulykke. Er det en ekspressbuss du drar med, så har de barnesete i bussen, og bekymringen din faller vekk.

Anonymkode: 02f61...8bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, barnet kan ikke tas ut av vognen og sitte usikret på fanget. TS tenker helt riktig. Du kan gi flaske i vogna, hold eventuelt for babyen. Men det kan godt hende hen blir mer søvnig av å kjøre buss og vil sovne. 

Anonymkode: 8745e...d9f

Du tenker at den usikrede vognen vil stå som støpt hvis bussen bråbremser eller krasjer..? Den kan jeg love deg at den ikke gjør. 

Anonymkode: 02f61...8bf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir uten bil fremover. Tar 1t med buss til byen. 

Baby får flaske, men for liten til å holde selv, så kan ikke gi i vogn. 

Om baby blir sulten så gråter han helt til han får flaske.

Du kan selvfølgelig gi babyen flaske selv om hen ligger.

Anonymkode: e28a4...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde flaskebaby og var usikker på å gi mat et sted passet jeg inn reisen slik at baby ikke ble sulten akkurat da. Noen ganger gikk det ikke, men de fleste flaskebabyer er som regel «etter klokka» :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er baby? Hvor ofte må du til byen?

Jeg ville matet før avreise da sover baby mest sannsynlig :) Jeg har aldri turt å ta min opp av vogna på kollektivtransport når den var liten for føler den lå tryggere i vogna (tenker da i svinger, om bussen bremser litt brått osv, ikke om det er en faktisk ulykke)

Har tatt ganske mye kollektivt med min og selv om hun har vært en baby som har grått i tide og utide og ofte vært sulten har hun nesten alltid sovet på kollektivtransport selv når vi har tatt buss/tbane langt. 

Anonymkode: b1250...599

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi mat før bussturen. Da er ikke baby sulten på turen. Hvis babyen våkner og skriker før dere er fremme, kan du prøve å gi flaska mens han ligger i vogna. Går bra det. Evt bare vugge i vogna til dere er fremme. 

Anonymkode: ba41f...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...