AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Far pendler motsatt vei av barnehagen der særkullbarnet (5) går. Det fører til at han må levere 07 og hente 1630-1700. Jeg jobber redusert for å kunne gi fellesbarnet kortere dager i sin bhg, og har sagt jeg kan levere/hente stebarnet på fridagene mine så barnet slipper så lange dager. Men det ønsker ikke far. Far vil ha dette ansvaret selv, med argument om at han ønsker å følge opp barnets liv i bhg også. Det forstår jeg, men det eneste som oppnås er masse trass om morgenen pga stress og lite søvn, og gråt og overdreven klenging på ettermiddagen fordi barnet er utslitt og ikke rekker mer enn 2t med far før leggetid. Det gjør det ganske utrivelig her, rett og slett, det er gråt og sinne og lite samarbeid fra ende til annen. Selv om jeg ikke er barnets mor så har vi en god relasjon, og om ikke annet kunne søsknene hatt en rolig morgen og ettermiddag sammen. Far er helt fastlåst i at han vil delta i barnehagelivet til barnet, men jeg begynner å bli sliten av at barnet er sliten og sutrete konstant under samvær - det smitter også over på minste. Han vil heller ikke møtes på midten på noe vis, jeg får hverken hente eller levere. Hva er greia? Har noen tips? Det kan da ikke være vanlig å være så rigid? Anonymkode: b4cd0...672 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Er stebarnet hos dere bare deler av tiden? Da vil jeg si det er normalt. Tapsfølelse for å gå glipp av så mye i barnets liv alt, også ønsker du å ta over enda en av de oppgavene rundt barnet - at det blir lite igjen til ham som far totalt sett. Hvorfor kan ikke heller far jobbe redusert? Så begge barna hans kan få nyte godt av kortere dager, uten at han må gi fra seg mer av ansvaret for eldste til andre? Anonymkode: 24c80...cad 5
Rotemor Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Tipset er vel at far selv bestemmer løsninger for sitt barn…. Jeg mener WTF! Fint at du tilbyr å hjelpe, men du bestemmer jo ikke dette.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Rotemor skrev (Akkurat nå): Tipset er vel at far selv bestemmer løsninger for sitt barn…. Jeg mener WTF! Fint at du tilbyr å hjelpe, men du bestemmer jo ikke dette. Hvis det blir et helvete hjemme fordi far skal være så forbanna sta så har ts litt og si. Anonymkode: 55bcd...5a8 30 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Han har et barn på 5 år fra før, men dere har allerede klart å få et nytt barn som må være ihvertfall ett år. Her går det fort i svingene, hjelpes. Anonymkode: 23386...395 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Si at argumentet hans holder annet ikke vann. Han vil ikke gå glipp av bhg livet om han lar deg hente eller levere på fridagene dine. Han er jo der en gang til dagen. Og de dagene du ikke hjelper til så må han jo både levere og hente. Er det noen annen grunn til at han ikke vil ha deg involvert? Anonymkode: a12d3...60c 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Rotemor skrev (2 minutter siden): Tipset er vel at far selv bestemmer løsninger for sitt barn…. Jeg mener WTF! Fint at du tilbyr å hjelpe, men du bestemmer jo ikke dette. Wtf er du så korttenkt? Anonymkode: 45c43...e2d 9
Rotemor Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det blir et helvete hjemme fordi far skal være så forbanna sta så har ts litt og si. Anonymkode: 55bcd...5a8 Nei, faktisk ikke. Fars ansvar er først og fremst sine barn. Ts visste godt fars holdning til dette før hun fikk barn med han. At man ikke klarer å vente til man virkelig er kjent og ser hva hverdagen vil bringe før man får barn med en som har barn fra før får man ta konsekvensen av selv. Endret 29. januar 2023 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far pendler motsatt vei av barnehagen der særkullbarnet (5) går. Det fører til at han må levere 07 og hente 1630-1700. Jeg jobber redusert for å kunne gi fellesbarnet kortere dager i sin bhg, og har sagt jeg kan levere/hente stebarnet på fridagene mine så barnet slipper så lange dager. Men det ønsker ikke far. Far vil ha dette ansvaret selv, med argument om at han ønsker å følge opp barnets liv i bhg også. Det forstår jeg, men det eneste som oppnås er masse trass om morgenen pga stress og lite søvn, og gråt og overdreven klenging på ettermiddagen fordi barnet er utslitt og ikke rekker mer enn 2t med far før leggetid. Det gjør det ganske utrivelig her, rett og slett, det er gråt og sinne og lite samarbeid fra ende til annen. Selv om jeg ikke er barnets mor så har vi en god relasjon, og om ikke annet kunne søsknene hatt en rolig morgen og ettermiddag sammen. Far er helt fastlåst i at han vil delta i barnehagelivet til barnet, men jeg begynner å bli sliten av at barnet er sliten og sutrete konstant under samvær - det smitter også over på minste. Han vil heller ikke møtes på midten på noe vis, jeg får hverken hente eller levere. Hva er greia? Har noen tips? Det kan da ikke være vanlig å være så rigid? Anonymkode: b4cd0...672 Han leverer og du henter. Anonymkode: cd808...8f0 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 Han mister ikke noe vestentlig oppfølging av at du henter av og til. Det beste for barnet er selvfølgelig å være kortere tid i barnehagen, og når det attpåtil gjør ettermiddagene bedre for hele familien - så holder ikke argumentene hans vann. Du får prate med han igjen og si disse tingene, og si at slik må det nesten bli - og da får også far mye lengre tid med barnet om ettermiddagen og barnet er i mye bedre humør. Anonymkode: 2288a...428 5 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Rotemor skrev (41 minutter siden): Nei, faktisk ikke. Fars ansvar er først og fremst sine barn. Ts visste godt fars holdning til dette før hun fikk barn med han. At man ikke klarer å vente til man virkelig er kjent og ser hva hverdagen vil bringe før man får barn med en som har barn fra før får man ta konsekvensen av selv. Nei, det visste jeg ikke, for før jobbet han et annet sted og problemstillingen var ikke aktuell… Anonymkode: b4cd0...672 4
Rotemor Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det visste jeg ikke, for før jobbet han et annet sted og problemstillingen var ikke aktuell… Anonymkode: b4cd0...672 Du visste at han hadde et barn hn ville prioritere. Jeg mistenker at dette handler om at du ikke får den posisjonen du ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Altså, hvor er alle dere som gnåler om at mammaene må jobbe redusert for å kunne gi barna kortere dager i bhg? Til og med i denne situasjonen så er det stemammaen som får refs! 🤣🤣 La far jobbe redusert!! Anonymkode: 3bea6...01c 13 4
AprilLudgate Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Så rart…. Barnet er jo ikke bare med deg, men også med søsken? Har mor nevnt noe her? Ungen er sliten, og det viktigste her er jo UNGENE. Ikke de voksne. Synes han går over grensen her. Endret 29. januar 2023 av AprilLudgate 12 3
Visla Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Har selv barna mine 50/50, men hender da at samboeren min leverer og henter barna innimellom. Føler da ikke jeg går glipp av noe av den grunn. Både han og barna synes det er stas å få se/vise hvordan de har det i barnehage og på sfo. venninna mo jar også 50/50. De dagene de kommer for å spise middag hos oss henter jeg barna hennes også fordi jeg henter først. Barna synes det er kjempe gøy 3 1
Visla Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Rotemor skrev (11 minutter siden): Du visste at han hadde et barn hn ville prioritere. Jeg mistenker at dette handler om at du ikke får den posisjonen du ønsker. Seriøst? Er jo barnet som er førsteprioritert om stemor gir kortere dager. Det er jo barnets beste! De er EN felles familie, da er ikke det noe «mine og dine» 10 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Hvordan gjør dere det i helgene da? Står far kronisk opp med sitt barn selv om det egentlig er din tur, ts? Anonymkode: 3bea6...01c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Rotemor skrev (7 minutter siden): Du visste at han hadde et barn hn ville prioritere. Jeg mistenker at dette handler om at du ikke får den posisjonen du ønsker. Hadde han ville prioritere barnet, hadde han tilpasset arbeidsdagen slik at barnet ikke måtte være 9,5t om dagen i bhg. AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Så rart…. Barnet er jo ikke bare med deg, men også med søsken? Har mor nevnt noe her? Jeg har spurt, men han sier hun ikke har sagt noe. Det handler om hans ønske om å tilbringe tiden med barnet. Jeg har prøvd å si at på morgenen, f.eks, kunne de heller gjort noe rolig sammen (puslet, spist litt frukt, lest en bok) også kan jeg ta tannpuss og påkledning og levering litt etterpå når barnet er mer våkent. Da hadde de brukt tiden på noe hyggelig heller enn skrik og tvang pga dårlig tid og dertil dårlig samarbeid. Anonymkode: b4cd0...672 5 1 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan gjør dere det i helgene da? Står far kronisk opp med sitt barn selv om det egentlig er din tur, ts? Anonymkode: 3bea6...01c Ja, det stemmer. Anonymkode: b4cd0...672
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det stemmer. Anonymkode: b4cd0...672 Han drar det for langt..... Anonymkode: 3bea6...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå