Gå til innhold

Ble ikke spurt om å være fadder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår nevø skal døpes i slutten av februar og mannen min ble i helgen spurt om han ville være fadder. Jeg synes det er så merkelig at ikke jeg også ikke ble spurt! Overreagerer jeg? Vi har vært sammen i 15 år og har tre barn sammen. Jeg har et kjempegodt forhold til både min svoger og svigerinne, men jeg får meg liksom ikke til å spørre de om hvorfor jeg ikke ble spurt om å være fadder. Hennes bror skal også være fadder, men han er 19 år og singel, vi andre er i midten av 30-årene.

Vi er begge fadder til min brors barn og jeg hadde stusset hvis broren min bare hadde spurt meg og ikke begge.

Anonymkode: 87008...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel bare valgt nærmeste familie som er i slekt. De faddergreiene betyr ingenting uansett så hadde ikke brydd meg.

Anonymkode: 63785...a03

• Liker 10
Skrevet

Det er helt normalt å bare velge den ene i et forhold som fadder. 😊

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

De vil vel ha faddere fra forskjellige familier slik at barnet får flere gaver. 

Anonymkode: 7e4c9...de6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt 

Anonymkode: 84a5c...e46

Skrevet

Helt normalt. Min samboer er fadder til vår niese, ikke jeg. Foreldrene spurte én fra hver familie. Tok meg overhodet ikke nær av det - men skal sies at jeg ikke kan være fadder uansett, da. 

Anonymkode: 68e31...475

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil vel ha faddere fra forskjellige familier slik at barnet får flere gaver. 

Oi er du så kynisk at du gjør slikt? 

Anonymkode: 3ca7d...9df

• Liker 3
Skrevet

Han som er onkel. Du er "inngiftet" tante.

Anonymkode: 1f0bc...476

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi er du så kynisk at du gjør slikt? 

Anonymkode: 3ca7d...9df

Nei 😉 Vi har ikke gjort det.

Skrevet

Vi har venner og familie (som i slekts-familie) som faddere. Spør ikke inngifte om å være fadder

Anonymkode: f73e5...654

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har så langt valgt å ha kun våre søsken som faddere. Hans bror er i stabilt forhold med felles barn, min brors forhold er ikke helt der ennå.... :P  Handler ikke om at vi ikke ønsket min svigerinne på mannens side som fadder, men mer for å ikke skille mellom henne og brors samboer. 

Anonymkode: c2995...d4e

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er det naturlig med begge i et par, men skjønt at ikke alle tenker slik. 

Anonymkode: f90dc...0ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei 😉 Vi har ikke gjort det.

Men det hindrer deg ikke i å være spydig.

Skrevet

Vi har ikke valgt begge i et par til å være fadder for samme barn. Slik har det vært der jeg eller mannen min er fadder også, bare en av oss er spurt.

Begge i paret inviteres til dåp og konfirmasjon og bursdager. 

Og vi har feks min søster som fadder til vår datter, og hennes mann (min svoger) som fadder til vår sønn. 

Anonymkode: 72f8b...c7f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror dette er helt vanlig.

Da jeg ble døpt valgte jeg faddere selv (jeg var 14), og valgte min myndige bror og min nærmeste tante.

Da barnet vårt skulle døpes valgte jeg en av mine nærmeste (min bror), og min mann valgte en av sine nærmeste (kompis).

Anonymkode: 2a0b7...69d

Skrevet

Det er helt vanlig. Vi spurte min svoger og ikke min svigerinne, for eksempel. Det var litt tilfeldig at det ble sånn, men det var overhodet ikke personlig. 

Dette synes jeg du skal legge fra deg med en gang. Har vel nesten aldri hørt om noen som bruker begge parter i et par til fadder til samme barn!

Anonymkode: 8bb45...7c6

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt vanlig.

Anonymkode: c3618...28a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig å ta bare ene parten i et par til fadder. Er kun et fadderbarn jeg og mannen har felles.

Anonymkode: c105a...13b

• Nyttig 1
Skrevet

Samme her, er fadder til broren min sine barn. Ikke samboer som jeg har vært med i 12 år. Men hadde blitt veldig mange faddere om man skulle inkludert samboere/ektefeller. Har ikke tenkt noe negativt om det 

Anonymkode: ccbc1...416

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vår nevø skal døpes i slutten av februar og mannen min ble i helgen spurt om han ville være fadder. Jeg synes det er så merkelig at ikke jeg også ikke ble spurt! Overreagerer jeg? Vi har vært sammen i 15 år og har tre barn sammen. Jeg har et kjempegodt forhold til både min svoger og svigerinne, men jeg får meg liksom ikke til å spørre de om hvorfor jeg ikke ble spurt om å være fadder. Hennes bror skal også være fadder, men han er 19 år og singel, vi andre er i midten av 30-årene.

Vi er begge fadder til min brors barn og jeg hadde stusset hvis broren min bare hadde spurt meg og ikke begge.

Anonymkode: 87008...78f

Jeg tenker de velger noen som ikke en dag kan være ute av slekten. Velger de deg, så kan det jo hende du er skilt om 1 år og kanskje ikke har noe kontakt med den slekten lenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...