Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble det bedre?
Lillemann er nå straks 5mnd og har siden fødsel vært en dårlig nattsover. Han legger seg typisk 2030 og står opp 06-07, men hva natta bringer er fortsatt helt usystematisk. Han sovner i egen seng etter mye om og men (15-60min hver kveld, han er rolig men strever med å finne søvnen), og sover da fra 45min-1,5t. Da flytter jeg med med han ned på madrass og vi sover sammen. Han våkner typisk hver time og har alltid minst en lang (1-2t) våkenperiode midt på natta. Noen ganger sover han 2-3t i strekk. Det er meningsløst å få han i egen seng hver gang (tar da også 15-60min for maks 1t soving), vi sover derfor sammen. Noen netter våkner han 15 ganger. Han kan sovne og så våkne helt av seg selv 20min senere, og er da fort våken et kvarter før han sovner igjen. Vi står aldri opp, jeg er alltid stille og ammer ikke hver gang. Føler meg helt rådvill. Han går normalt opp i vekt og vi har begynt med litt fast føde, uten at det hjelper noe. 

Anonymkode: 55eff...78c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd. Da endret det seg mer eller mindre over natta. Min våknet også sånn ekstremt mye. I ettertid har vi skjønt at det muligens var stille refluks. Det bedrer seg gjerne i den alderen, så da la vi to og to sammen og kom fram til at det var sannsynlig.

Anonymkode: ec298...d05

Skrevet

4 år her..holder på ennå 🤦🤣

• Nyttig 1
Skrevet

Her hjalp det ved 7 mnd. Da sluttet jeg å amme, babyen spiste en del fast føde og ble flyttet inn på eget soverom.

Anonymkode: a4425...437

Skrevet

Ca 7-8 år 🙈🙈

Anonymkode: c989f...808

Skrevet

Synes du legger baby veldig sent.. kanskje noe av problemet er at han er overtrøtt og overstimulert? 
Mine la seg rundt 18:30 frem til de var 3-4 år gamle 

Skrevet

Min var tre år da han begynte å sove på natta. Nå er han fire,og sover nesten uavbrutt så lenge han er frisk👏👏

Anonymkode: 8e253...d46

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes du legger baby veldig sent.. kanskje noe av problemet er at han er overtrøtt og overstimulert? 

Han sover 0830-1030, 13-15, 17-18 og er så våken til 2030 (legges da, sovner ca 21). Hadde vært umulig å legge han 1830. Han er alltid blid på dagen og legges ved første tegn på trøtthet, sovner da på 5-10min i vogna, så tror ikke han er overtrøtt. Han er veldig tydelig i tegna når han begynner å bli trøtt. Det er bare på natta han styrer med å sove.

Anonymkode: 55eff...78c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg legger min baby (16 uker) ca 21:30. Noe før funker ikke, da er hun ikke klar for natta og ligger bare og "prater" med meg før det ender i gråt etter en time eller to.

Anonymkode: d49bb...890

Skrevet

Ting ble bedre ved to-årsalderen. Men da kom lillesøster og ødela nattesøvnen de neste par årene 🙃

Anonymkode: c807c...bee

Skrevet

Søvn har alltid vært svært krevende her.... nå er barnet 6 år, og våkner fortsatt hver natt. Opptil flere ganger. Så vi har ca. gitt opp etter å ha prøvd ALT😅 Sove natta gjennom får vi kanskje gjort når vi blir gamle🙈🤪

Anonymkode: 1e7de...261

• Hjerte 1
Skrevet

Har to på 7 og 9 år og sliter med søvn enda

Anonymkode: d50c3...d35

• Hjerte 1
Skrevet

Har en på 2,5 år og d er fortsatt en del uro ifm legging, samt oppvåkninger. Bruker 15-90 min på legging og har 1-2 oppvåkninger ila natta.

Anonymkode: c7668...f0c

• Hjerte 1
Skrevet

han var godt over 10år her... nå er han 13,5 og sovner greit men våkner alltid tidlig. slitsomt å være trøtt tenåring og ikke få sovet ut!

Anonymkode: 0e403...0d0

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er så individuelt. Tror ikke det er mulig å forutse hvordan dette vil være fremover. 
Begge mine var forferdelig på søvn i babytiden. Begge ble mye bedre når jeg kutta samsoving, nattamming og de fikk eget rom. Første var 10 mnd og nr 2 gjorde jeg det samme rundt 8 mnd. Første ungen hadde ikke sovet mer enn rundt 1 time sammenhengende noen sinne, men gikk til å sove 12 timer i strekk fra natt 3. 

andremann fortsatte å våkne på natt, men vi fikk det ned til kanskje 1 eller maks 2 ganger. Det var en drøm sammenlignet med slik det var da jeg samsovet, og de våknet HELE tiden natta gjennom😅

Anonymkode: 7b56d...b2b

• Hjerte 1
Skrevet

4 år her - fortsatt opp klokken 5 og våkner og vil sove med oss foreldrene hver kveld/natt. 
Vår hadde nattlig våkentid hver natt rundt 1,5-2 år, da ga vi opp og gikk tilbake til samsoving. Så lenge en av oss sover med barnet sover hn godt frem til klokken 5 ish. 
Yngstemann er 10 mnd, der skjedde det underverker da vi sluttet å amme på natten, våknet i perioder flere ganger i timen, men regner med at vi fortsatt har mange runder foran oss på natterstid. Våkner 5-halv 6, og våkner noen ganger ila natten, men roer seg raskt med smokk med mindre hn plages av noe. 

Anonymkode: 88cbe...61e

• Hjerte 1
Skrevet

1,5 år. Etter vi kuttet dagsovingen helt. 

Anonymkode: f8fdf...6be

Skrevet

Har dere sjekket at han ikke har noen plager eller ubehag? Vår gutt på snart 5 mnd har holdt på på akkurat samme måte, men kanskje enda verre. Legging har typisk tatt 3-4 timer med hylskrik hver kveld, etterfulgt av oppvåkning hver 1-2 timer.

Vi gikk til kiropraktor som fant en låsning i nakken. Etter at han begynte i behandling for det har vi fått en helt annen baby! Han legger seg senest kl 19 og sover godt til jeg legger meg mellom 22 og 23. Deretter sover han til 02-03. Selvfølgelig med variasjoner, men han har virkelig fått en mye bedre nattesøvn! 🥰 Har nok hatt vondt stakkars!

Skrevet

Hadde det helt likt frem til jenta var ca 20 mnd. Sov veldig lite på dagtid også. Sjekket slt mulig hos lege, helsesøster, kiropraktor, fysioterapaut. Ingenting å sette fingeren på.

nå sover hun veldig godt. 19-0930 om vi ikke vekker henne+ 1 time på dagtid.

Anonymkode: 73415...155

Skrevet

Venter enda. Babyen blir 1 år neste uke. 

Anonymkode: 74c0f...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...