Gå til innhold

"Spinning" og forbrenning...

Kosejente

Anbefalte innlegg

Kari Jackeson påstod i programmet "God morgen Norge" i TV 2, at man kunne forbrenne 1000-1200 kalorier på en time med spinning..... :o

Kan dette virkelig stemme...??? Er d noen her inne som har greie på dette, instruktører eller andre ?

D høres for godt ut til å være sant!

Men har faktisk ei venninne som måtta slutte på spinning fordi hun tok for mye av...!!!!

Må bare få legg til at dette er en utrolig morsom treningsform....!!! Anbefales på det varmeste til de som ikke har prøvd.... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

Det kan faktisk være mulig å forbrenne så mye på en time med spinning, men da skal du nok veie veldig mye i utgangspunktet.

Jeg spinner med puls-klokke som beregner mitt kcal-forbruk der jeg legger inn vekten min og på en times spinning forbruker jeg ca. 360 kcal. Jeg veier 60kg. Min gjennomsnittlige puls når jeg forbrente 360 kcal var 146 slag pr minutt og det er ikke spesielt høyt.

Kcal-forbruket avhenger jo som du sikkert vet av vekten og intensiteten så veier du mye og har veldig høy puls timen igjennom er det sikkert mulig å forbrenne over 1000 Kcal.

Jeg synes også det er kjempemorro og en time går jo veldig fort.

Mye avhenger av instuktørene og musikken synes jeg og mange er veldig flinke og engasjerte.

Hilsen

Spinnejente fra Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kverulere litt: Forbrenning avhenger av den enkeltes metabolisme, vekt, alder, kjønn.... Altså helt individuell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er forholdsvis godt trent - ender man opp med å ikke forbrenne fett på høy puls. Da forbrenner man mer på en lavere puls. Jo bedre form du er, jo lavere puls finner du fettforbrenningen på.

Hvis du ikke kommer over enda en eller annen grense da... det vet sikkert andre mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...