AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Har innsett at dette aldri kommer til å bli møtt. Jeg har et helt annet behov for emosjonell støtte, kvalitetstid, samtaler enn det han har, og han ser dermed ikke behovet for å møte meg (tydeligvis). Hvordan kan jeg på en fin måte ordlegge meg rundt dette i retning av å avslutte forholdet? Jeg er utrolig glad i han, men å ikke bli møtt tærer på meg. Anonymkode: 2b5fb...6ab
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har innsett at dette aldri kommer til å bli møtt. Jeg har et helt annet behov for emosjonell støtte, kvalitetstid, samtaler enn det han har, og han ser dermed ikke behovet for å møte meg (tydeligvis). Hvordan kan jeg på en fin måte ordlegge meg rundt dette i retning av å avslutte forholdet? Jeg er utrolig glad i han, men å ikke bli møtt tærer på meg. Anonymkode: 2b5fb...6ab Etter å ha levd med en lignende mann i en del år, anbefaler jeg deg å gå videre. Man kan aldri forandre enn annen person. Har dere vært sammen lenge? Anonymkode: ef099...e3b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Samme med min, eller nå eks. Jeg orker ikke leve sånn, når det finnes en mann der ute som vil kunne dekke mine behov og være mer likesinnede som meg selv. Også kan han finne en som er mer lik seg . Drit trist, men er det ikke mer trist å leve sånn? Anonymkode: 5ca43...65e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Hvorfor forventer du slike ting av en mann? Er jo her problemet er. Du forventer at han skal opptre som en venninne. Det synes de aller fleste menn som ikke er tøffluser er rimelig kjedelig, og helst noe vi ikke bruker tid på. Anonymkode: 063cb...1e7 4
ESFP Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor forventer du slike ting av en mann? Er jo her problemet er. Du forventer at han skal opptre som en venninne. Det synes de aller fleste menn som ikke er tøffluser er rimelig kjedelig, og helst noe vi ikke bruker tid på. Anonymkode: 063cb...1e7 Fordi man føler seg ensom uten. Hva skal man med et forhold om man føler seg mer og mer ensom? Sexlysten forsvinner om en kvinne ikke får emosjonell støtte. Da har man ikke noe forhold igjen og mannen skjønner ikke hvorfor det blir slutt. I en verden der kvinner klarer seg selv økonomisk, er det mennene med emosjonell intelligens som er vinnerne i parforhold... 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har innsett at dette aldri kommer til å bli møtt. Jeg har et helt annet behov for emosjonell støtte, kvalitetstid, samtaler enn det han har, og han ser dermed ikke behovet for å møte meg (tydeligvis). Hvordan kan jeg på en fin måte ordlegge meg rundt dette i retning av å avslutte forholdet? Jeg er utrolig glad i han, men å ikke bli møtt tærer på meg. Anonymkode: 2b5fb...6ab Kan du ikke bare si at du avslutter forholdet? Anonymkode: bd5ce...958 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Har vært der du er, og TRO meg.. man er mer ensom sammen enn aleine i slike forhold. Jeg forstod ikke hvorfor jeg følte meg så ensom, men så skjønte jeg det var fordi han aldri spurte meg om hvordan jeg hadde det, om jeg hadde hatt en fin dag på jobb.. han kunne ikke se på ansiktet mitt hvor jeg var i humøret hvis du skjønner? Tenkte i lang tid at han bare er en typisk mann, men etter å ha holdt på med en nå nylig.. så innser jeg, hvor tom eksen min egentlig var. Denne mannen som jeg var med en liten periode, han kunne lese meg på en helt annen måte. Og det er slik der skal være.. nei mannen skal ikke være en venninne men han må jo kunne forstå emosjoner og være emosjonelt intelligent. Det er minstekravet. Eneste grunnen til at jeg holdt ut med eksen var fordi han var spennende og eventyrlysten, men det varer bare så og så lenge… hvertfall for min del. Er mye mer som må til for å ha en fungerende voksent forhold. Hvor begge to bryr seg dypt om hverandre.. Anonymkode: f06b0...d30 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Etter å ha levd med en lignende mann i en del år, anbefaler jeg deg å gå videre. Man kan aldri forandre enn annen person. Har dere vært sammen lenge? Anonymkode: ef099...e3b Ja, veldig lenge... AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært der du er, og TRO meg.. man er mer ensom sammen enn aleine i slike forhold. Jeg forstod ikke hvorfor jeg følte meg så ensom, men så skjønte jeg det var fordi han aldri spurte meg om hvordan jeg hadde det, om jeg hadde hatt en fin dag på jobb.. han kunne ikke se på ansiktet mitt hvor jeg var i humøret hvis du skjønner? Tenkte i lang tid at han bare er en typisk mann, men etter å ha holdt på med en nå nylig.. så innser jeg, hvor tom eksen min egentlig var. Denne mannen som jeg var med en liten periode, han kunne lese meg på en helt annen måte. Og det er slik der skal være.. nei mannen skal ikke være en venninne men han må jo kunne forstå emosjoner og være emosjonelt intelligent. Det er minstekravet. Eneste grunnen til at jeg holdt ut med eksen var fordi han var spennende og eventyrlysten, men det varer bare så og så lenge… hvertfall for min del. Er mye mer som må til for å ha en fungerende voksent forhold. Hvor begge to bryr seg dypt om hverandre.. Anonymkode: f06b0...d30 Ja ja ja! Ensomhetsfølelsen og at det aldri er noen spørsmål... Tusen takk for at du delte, og så godt å høre at det finnes menn med likesinnede interesser som klarer og ønsker å investere seg emosjonelt. Anonymkode: 2b5fb...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Oppigjennom historien virker det som om kvinner velger å overse slike egenskaper, i tidlig fase. Er det fordi dere ikke kjenner deres eget behov, som unge og uerfarne, er det andre egenskaper som vektes høyere på det tidspunktet, eller tror dere at dette går seg til, og at han bare trenger å lære det? Anonymkode: 3c4f6...58d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oppigjennom historien virker det som om kvinner velger å overse slike egenskaper, i tidlig fase. Er det fordi dere ikke kjenner deres eget behov, som unge og uerfarne, er det andre egenskaper som vektes høyere på det tidspunktet, eller tror dere at dette går seg til, og at han bare trenger å lære det? Anonymkode: 3c4f6...58d Først kan du svare på vegne av alle menn som har valgt feil. Anonymkode: bd5ce...958
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Du kan si til han litt omformulert slik som du skriver i dine to første linjer i HI. Hold det på din banehalvdel, ikke anklage. Bare si hvordan du føler det. Anonymkode: dbb8e...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppigjennom historien virker det som om kvinner velger å overse slike egenskaper, i tidlig fase. Er det fordi dere ikke kjenner deres eget behov, som unge og uerfarne, er det andre egenskaper som vektes høyere på det tidspunktet, eller tror dere at dette går seg til, og at han bare trenger å lære det? Anonymkode: 3c4f6...58d Han var ikke slik i starten.. Ble dog sammen ganske unge. Men har gradvis blitt verre med årene. Kanskje det fra hans side er fordi han er trygg, men det fjerner ikke de behovene og kravene jeg har til en livspartner. Så har jeg kanskje tenkt de siste årene, etter at det bare har blitt verre, at det går seg til igjen.. Og det er alltid noe, som regel jobb, men jeg skjønner jo at det ikke endrer seg. Anonymkode: 2b5fb...6ab
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Oppigjennom historien virker det som om kvinner velger å overse slike egenskaper, i tidlig fase. Er det fordi dere ikke kjenner deres eget behov, som unge og uerfarne, er det andre egenskaper som vektes høyere på det tidspunktet, eller tror dere at dette går seg til, og at han bare trenger å lære det? Anonymkode: 3c4f6...58d Det er jo sammensatt. For vår del ble vi sammen da vi var 19, altså ikke helt voksne engang. Man endrer seg mye på de årene, også våre behov. Jeg trivdes med fest og moro gjennom studietiden, men ble voksen etterhvert som årene gikk. Så fikk vi barn da vi var 30 og behov og fokus ble igjen annerledes. Nå trenger jeg en partner som fyller både kjæreste og bestevennrollen da vi naturligvis er mer låst til hjemmet enn før barn. Fra jente- og gutteturer når det passet oss til fullstendig A4 tidsklemma og hele pakken der. Livet vårt er i stadig endring og det er vi også. Jeg skjønner ikke dem som forventer at man skal være den samme personen man var for 20 år siden. Anonymkode: a3c85...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå