Gå til innhold

Mensen 4 dager for sent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det grunn til bekymring? 

Pleier å ha regelmessig mens og har også app, men ikke antydning til mensen en gang. :( Har skjedd noen ganger før også, men da var den forsinket en dag eller to. Sliter med søvnen i det siste og pms. Merket også at eggløsning var litt sen, aldri vært slik før.

Kan noen roe meg ned? Please?

Anonymkode: 4c835...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til bekymring! Det er helt normalt at den kan klusse seg til innimellom!

Anonymkode: dceb7...8f6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det grunn til bekymring? 

Pleier å ha regelmessig mens og har også app, men ikke antydning til mensen en gang. :( Har skjedd noen ganger før også, men da var den forsinket en dag eller to. Sliter med søvnen i det siste og pms. Merket også at eggløsning var litt sen, aldri vært slik før.

Kan noen roe meg ned? Please?

Hvordan og hvorfor mener du at vi skal roe deg ned? 

Dette er helt uforståelig. Du vet da selv hvordan din egen kropp fungerer, og om du hadde sex rundt eggløsning.

Ingen av oss kan svare på dette. 

Anonymkode: a76db...057

• Liker 3
Skrevet

Har enda ikke hatt/fått skikkelig mensen etter jeg sluttet på p-piller i høst.. Skal egentlig ha selv i disse dager, om jeg skal gå ut fra min syklus på pillen og eggløsning tidligere denne måneden.. 🫣

Men jeg tror ikke du har så mye å være redd for nei, plutselig kan den komme i kveld/i morgen. Går det enda en uke eller to burde du ta en graviditets test om du er seksuelt aktiv og ikke brukt prevensjon og/eller kontakte lege for sikkhetsskyld :) 

Anonymkode: 99d31...576

Skrevet

Det er sikkert bare stress. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan og hvorfor mener du at vi skal roe deg ned? 

Dette er helt uforståelig. Du vet da selv hvordan din egen kropp fungerer, og om du hadde sex rundt eggløsning.

Ingen av oss kan svare på dette. 

Anonymkode: a76db...057

Hvorfor slikt svar? Jeg spør fordi jeg er redd. Du har sikkert noe du også er redd for, men hadde aldri svart deg slik. Skikkelig sympati.

• Liker 2
Skrevet

Du svarer jo litt på det selv når du sier at eggløsningen var sen. Sen eggløsning, sen mens.

Jeg gikk plutselig 10 dager over tiden en gang, det var ingenting.

Anonymkode: c5bdd...639

Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare en test?

Anonymkode: fc8ed...ded

Skrevet

Det er helt normalt at eggløsning og mensen forskyver seg med noen dager. Det er også normalt at man ikke får eggløsning en mnd og da heller ikke mensen. 

Anonymkode: 8d221...224

Skrevet

Min var forsinka med rundt fem dager en gang grunnet stress. Prøv å ikke tenk noe på det 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor slikt svar? Jeg spør fordi jeg er redd. Du har sikkert noe du også er redd for, men hadde aldri svart deg slik. Skikkelig sympati.

Hva er du redd for?

Redd for graviditet, eller redd for at det er noe galt med kroppen?

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (12 timer siden):

Hva er du redd for?

Redd for graviditet, eller redd for at det er noe galt med kroppen?

Nei, ikke graviditet men at noe er galt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må være mer enn 5 dager avvik for at man regner mens som uregelmessig i medisinsk forstand. 

Ville tatt det helt med ro og heller bekymret meg om du får flere mnd med uregelmessig mens.

Anonymkode: eaa9d...7cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan du ta helt med ro. Det er helt normalt at syklusene er litt ujevne innimellom. Det kan skyldes mange ting, f.eks influensa, stress, medisiner du har tatt, eller det kan skje helt av seg selv uten noen grunn. Kroppen er rar sånn. Det er spesielt vanlig når man er ung, men noen har ujevne sykluser hele livet uten at det er noe galt, og andre opplever at syklusene forrandrer seg gjennom livet. Selv hadde jeg 42-dagers sykluser noen år, nå har jeg 26-dagers sykluser.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Må være mer enn 5 dager avvik for at man regner mens som uregelmessig i medisinsk forstand. 

Ville tatt det helt med ro og heller bekymret meg om du får flere mnd med uregelmessig mens.

Anonymkode: eaa9d...7cb

Hva mener du med det?

Skrevet
Hedda-78 skrev (18 minutter siden):

Det kan du ta helt med ro. Det er helt normalt at syklusene er litt ujevne innimellom. Det kan skyldes mange ting, f.eks influensa, stress, medisiner du har tatt, eller det kan skje helt av seg selv uten noen grunn. Kroppen er rar sånn. Det er spesielt vanlig når man er ung, men noen har ujevne sykluser hele livet uten at det er noe galt, og andre opplever at syklusene forrandrer seg gjennom livet. Selv hadde jeg 42-dagers sykluser noen år, nå har jeg 26-dagers sykluser.

Takk for svar og din tid 🌸 Som sagt aldri skjedd meg før, så uvanlig for meg er det. I dag er den 5 dager for sen🥴

Skrevet

For meg er det egentlig ikke noe som heter å være fire dager for sen, egentlig. Jeg bruker en app, men alt jeg vet da er at jeg kan få mensen fra omtrent fem dager før til ti dager etter det apper anslår som startdato. Dere som er regelmessige er jammen heldige.

Anonymkode: 45c2c...5e1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du tatt test igjen da? 

Helt normalt i ny og ne, men går du på piller som kan være årsaken? 

Anonymkode: 39da9...194

Nei, det trenger jeg ikke. Den er 6 dager for sen nå. :( Jeg har hatt mensen smerter i to dager nå, men har også Adenomyose og den gir også smerter, så klarer ikke å helt kjenne etter om det er mensen smerter eller adenomyose. Uff!!!

Skrevet

Ta en test...men hvor lenge har du hat normal syklus? 6-12 mnd? Der du har hat eks 28 dager hver mnd?

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Ta en test...men hvor lenge har du hat normal syklus? 6-12 mnd? Der du har hat eks 28 dager hver mnd?

26 dagers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...