AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Usikker hvor jeg skulle poste dette. Nysgjerrig på om noen har bodd eller på en av disse plassene, som kan dele erfaring? Gjerne noen som flyttet dit i voksen alder, da jeg er interessert i om miljøet og menneskene er inkluderende. Jeg er ei 31 år gammel dame, som har slitt psykisk så og si hele livet, har en tennåring i fosterhjem. Jeg er ærlig om dette, men går aldrig inn i detaljer. Jeg har en samboer, og han har nå fått jobb som gjør at vi må flytte, da er disse områdene vi ser mest på. Men jeg kjenner jeg gruer meg, selv om jeg har det veldig bra med meg selv akkurat nå er jeg redd for å være den psykisk syke i ei lita bygd. På forhånd takk for svar! Anonymkode: 3988e...aa4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Når det gjelder slike småsteder (jeg er fra Levanger selv) er min erfaring at det er lettest å bygge nettverk gjennom barns aktiviteter. Kanskje spesielt Åsen og Skogn og andre utkantstrøk av Levanger (Åsen og Skogn er utkantstrøk av Levanger) Anonymkode: 26c11...4b7 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Bodde i Levanger i tre år, synes ikke folk var spesielt inkluderende. Ble ikke kjent med noen. Anonymkode: c4a63...8ef 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Jeg personlig ville heller ha bodd i Steinkjer enn både på Levanger, Åsen, Skogn og Verdal. Men det spørs jo hvor samboeren din begynner å jobbe, men Steinkjer er jo ca bare 40 min unna Levanger. Mulig dere allerede har utelukket Steinkjer. Namsosing som bor i Trondheim her 👋🏻 Anonymkode: bc65e...f76 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Jeg kommer fra Skogn. Jeg opplever det som et sted med bygdedyret, men slik er det på alle små steder. Så det er neppe bedre eller verre på andre steder. Jeg tror ikke det ligger noe vondt i det, men folk er så utrolig nysgjerrige. Om ikke alle kjenner alle, så vet i det minste de fleste om hverandre. I Levanger kan man gjerne være litt mer anonym. Naturen på Skogn er det jeg savner mest. Mange fine åkre og fjorden. Anonymkode: 420be...953 1 2
AkbarOnkel Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 14.59): Jeg kommer fra Skogn. Jeg opplever det som et sted med bygdedyret, men slik er det på alle små steder. Så det er neppe bedre eller verre på andre steder. Jeg tror ikke det ligger noe vondt i det, men folk er så utrolig nysgjerrige. Om ikke alle kjenner alle, så vet i det minste de fleste om hverandre. I Levanger kan man gjerne være litt mer anonym. Naturen på Skogn er det jeg savner mest. Mange fine åkre og fjorden. Anonymkode: 420be...953 Kæm d e som e bygdedyre her egentli? Send mæ gjerne melding😅 Hi en misstanke om at d går my rart om mæ som både ganske nyinnflytta men å "annerledes". 1 1
AkbarOnkel Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Min erfaring med Skogn: Folk er redde for dem som er litt annerledes, jeg er utenlamdsk for eksempel og merkes godt at folk holder seg unna begg. Bodd her i 1 år, prøvd å bli kjent med andre, får bare stygge blikk. Prøvd å kontakte Skogn Forum for å foreslå noe opplegg for nyinnflytta folk, siden de snakker så mye om trivsel i bygda - de ignorerte meg. Har en sterk misstanke om at det går mye rart om meg ut i fra blikkene jeg får😅 Regner med deg er pga mitt utseende, det synes at jeg ikke er biologisk Norsk. Skal heldigvsi tilbake til Steinkjer når dette skoleåret er over - som nevnt over, anbefaler å flytte til Steinkjer. Et mye bedre sted! 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): J Anonymkode: 1ec21...3fd Unnskyld, feite fingrer🙈 Jeg har bodd her (Skogn) i 2,5 år ca, opplever ikke rykter eller sladder - kan hende jeg ikke følger med så mye. Har funnet meg kjæreste her, har blitt kjent med et par mennesker. Og jeg er heller ikke helt A4 for å si det son. Jeg tror det handler om hvordan man selv er som person, om man bryr seg veldig om hva andre tenker og mener om en, eller om man rett og slett ikke bryr seg og dermed ikke legger merke til det☺ Tror også det er enklere å bli kjent med andre om man har barn, det har kjæresten min og jeg ser at han har stor del av nettverket sitt via barnas fritidsaktiviteter. Har også bodd på Levanger, opplevde det som en veldig fin by, følte også at det fantes en del inkluderende tilltak for oss som har slitt psykisk, jeg fikk meg nye bekjentskap under depresjonen jeg hadde for eksempel. I tillegg er både Skogn og Levanger fine plasse, mange fine steder å gå tur, friluftslivet er jo supert på Skogn! Anonymkode: 1ec21...3fd
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Hvor er du egentlig fra, ts? Hvor bor dere nå? Anonymkode: 8dacc...ab3 2
mjau87 Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 (endret) Bodde på Skogn 1 år i voksen alder, hatet det. Kjedeligere plass finner du ikke. Flyttet til Steinkjer som er ca 40-45 min unna Levanger. Endret 31. januar 2023 av mjau87 3
mjau87 Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 AkbarOnkel skrev (28 minutter siden): Min erfaring med Skogn: Folk er redde for dem som er litt annerledes, jeg er utenlamdsk for eksempel og merkes godt at folk holder seg unna begg. Bodd her i 1 år, prøvd å bli kjent med andre, får bare stygge blikk. Prøvd å kontakte Skogn Forum for å foreslå noe opplegg for nyinnflytta folk, siden de snakker så mye om trivsel i bygda - de ignorerte meg. Har en sterk misstanke om at det går mye rart om meg ut i fra blikkene jeg får😅 Regner med deg er pga mitt utseende, det synes at jeg ikke er biologisk Norsk. Skal heldigvsi tilbake til Steinkjer når dette skoleåret er over - som nevnt over, anbefaler å flytte til Steinkjer. Et mye bedre sted! Velkommen tilbake til Steinkjer 😀 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 Mye rus på Levanger etter at politistasjonen ble flyttet til Verdal. Vanskelig å komme inn i miljøer, og vennegjenger. Min erfaring. Jeg er født og oppvokst i Levanger. Alder på fosterbarn? Anonymkode: a38dc...4b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Flytt til Inderøy👍Lett å komme inn i miljø der hvis man er litt aktiv og oppsøkende selv. Anonymkode: afebd...a6e 1
AkbarOnkel Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 mjau87 skrev (12 minutter siden): Velkommen tilbake til Steinkjer 😀 Takker!😄
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AkbarOnkel skrev (46 minutter siden): Prøvd å kontakte Skogn Forum for å foreslå noe opplegg for nyinnflytta folk, siden de snakker så mye om trivsel i bygda - de ignorerte meg. Måtte sjekke selv, fant dem på Facebook. Bassert på alderen på menneskene som er avbildet, tror jeg ikke denne "bolysten" blir særlig mye av, for å si det på en pen måte🤭 Anonymkode: 32f1c...288 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Flytt til Inderøy👍Lett å komme inn i miljø der hvis man er litt aktiv og oppsøkende selv. Anonymkode: afebd...a6e Enig!🥰🙌🏼 Er opprinnelig fra Malvik selv, men bodd på Inderøy under en liten periode - koselig plass! Anonymkode: 32f1c...288
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Flytt til Stjørdal? Anonymkode: 47d7d...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 Levanger er vel en småby som alle andre? Generelt er det mange fritidstilbud, men det meste er jo opp til en selv. Ingen banker på døra di og spør om du vil være venner. Skogn og spesielt Åsen er mye mindre steder, så da spørs det egentlig mest hva man foretrekker. Jeg har hørt at Verdal oppleves som mer åpen og inkluderende for innflyttere, men har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke sammenligne. Det er mye rus begge steder, jeg vet ikke om det har så mye å si at politistasjonen ble flyttet. Uansett er det snakk om å flytte den tilbake igjen, fremtidig lokasjon er ikke bestemt. Anonymkode: 2eed5...214 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #20 Skrevet 23. februar 2023 I småbyer som Steinkjer, Namsos, Verdal, Levanger og Stjørdal er det veldig vanskelig å bli kjent med de innfødte. Alle har sitt nettverk fra før av, og det blir veldig synlig for en som er innflytter eller en som er innfødt og venneløs. Det blir ekstra synlig når det bor færre innbyggere i kommunen. Men av de fem plassene ville jeg valgt Steinkjer. Der har de noen butikker å velge mellom og det er pen natur der. Min erfaring er at de som bor på Steinkjer er mer inkluderende enn folk i de fire øvrige kommunene. I tillegg synes jeg Steinkjer er den mest koselige plassen av alle de fem plassene, selv om Levanger sentrum er litt koselig om sommeren. Jeg har selv vokst opp i Trøndelag, så har mye erfaring med særlig Steinkjer, Verdal og Levanger blant plassene i gamle Nord-Trøndelag. Det mest vanlige er at folk flytter til Trondheim. Har også bodd i Trondheim før, og det var greit å bo der. Men der var det også litt vanskelig å finne sin gjeng, selv om det er på en annen måte enn på Steinkjer, Levanger, osv. Nå er jeg singel og barnløs. Mulig at det spiller inn en stor rolle. Anonymkode: 2803c...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå