Gå til innhold

Grønn væske fra bryst. Obs bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Her er det vel flere damer som man kan spørre 😊 

Er det normalt med mørke grønn væske fra brystene? Og vist ja, hvorfor den fæle fargen?  Avogtil kommer det dryppende selv, men unngår det vist  jeg masserer det ut noen ganger i uken selv.

Litt bakgrunsinfo: dame i 30 åra, født barn og ammet i 3 måneder. Men yngste er nå 8 år, så er flere år siden. Dette mørke har jeg hatt nå i noen år. Bilde som er lagt med er væske fra et bryst.

20230129_150142.jpg

Anonymkode: 9b07e...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2056C2C9-F9D0-44E7-A24D-1FF2FF7EBCD1.png

Anonymkode: 34a2c...003

Skrevet

Virker som det er ufarlig, men ville uansett gått til legen med det ☺️

Anonymkode: 34a2c...003

• Liker 4
Skrevet

Gå til legen. Få det behandlet. 

Anonymkode: 3426d...ad5

• Nyttig 2
Skrevet

🤢æsj. Kontakt lege 

Anonymkode: 78386...176

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt grønn væske fra brystet ville jeg gått til lege, ikke lagt ut foto på KG.

Anonymkode: b2408...0f2

• Liker 5
Skrevet

Betennelse. Jeg annbefaler å ta oregano olje kapsler i 3 dager det kurerte det hver enste gang hoss meg!

Anonymkode: aa688...5fb

Skrevet

Hvor i brystet kommer dette fra? Melkekjertlene eller rundt omkring ellers på brystet? 

Synes det virker rart at grønn væske kan være helt ufarlig og greit.. som regel tyder det vel på bakterier? Altså, greit at det kanskje ikke er alvorlig, men hvem vil ha det slik? 

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Hvor i brystet kommer dette fra? Melkekjertlene eller rundt omkring ellers på brystet? 

Synes det virker rart at grønn væske kan være helt ufarlig og greit.. som regel tyder det vel på bakterier? Altså, greit at det kanskje ikke er alvorlig, men hvem vil ha det slik? 

Ja og det lukter kanskje også?

Anbefaler uansett TS å gå til lege. Det ser jo gørrekkelt ut.

Anonymkode: b2408...0f2

Skrevet

Takk for svar. Ja det ser ekkelt ut  derfor jeg også la ut obs i overskriften. Jeg vet at ingen av dere er leger men praktisk å kunne spørre om flere har hatt samme. Kvinnehelsen er tross alt det som er forsket minst på, så erfaringer er gull verdt. 

Væsken kommer fra brystvorten, så jeg rekner med at det er fra melkekjertlene. Ingen spesiell lukt, bare veldig uvanlig farge.

Har vært hos lege for noen år siden og tatt det opp, men fikk da beskjed at det var nok sikkert normalt siden det ikke var noen kuler inni brystet, men uten at noen prøver ble tatt. Har derfor ikke stresset noe mer med det. Men etter alle svarene deres så skjønner jeg at det ikke er normalt alikevell og  tror jeg at jeg bestiller meg en ny time 😊

• Hjerte 4
Skrevet

Væsking fra brystvortene er oftere et tegn på en godartet tilstand enn på brystkreft. Væsken kan være klar eller gul, melkeaktig, brun, gulgrønn eller tydelig blodtilblandet. Noen medikamenter kan også forårsake væsking fra brystvortene.

Det er ganske vanlig at middelaldrende kvinner har litt væsking fra brystvortene. Denne kan ha flere farger og konsistenser, og er som regel ufarlig. Men i noen få tilfeller kan væskingen skyldes en ondartet svulst. Derfor bør det gjøres en skikkelig undersøkelse hos legen for å utelukke dette.

Så jeg anbefaler å ta en tur til legen for sikkerhetsskyld;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar. Ja det ser ekkelt ut  derfor jeg også la ut obs i overskriften. Jeg vet at ingen av dere er leger men praktisk å kunne spørre om flere har hatt samme. Kvinnehelsen er tross alt det som er forsket minst på, så erfaringer er gull verdt. 

Væsken kommer fra brystvorten, så jeg rekner med at det er fra melkekjertlene. Ingen spesiell lukt, bare veldig uvanlig farge.

Har vært hos lege for noen år siden og tatt det opp, men fikk da beskjed at det var nok sikkert normalt siden det ikke var noen kuler inni brystet, men uten at noen prøver ble tatt. Har derfor ikke stresset noe mer med det. Men etter alle svarene deres så skjønner jeg at det ikke er normalt alikevell og  tror jeg at jeg bestiller meg en ny time 😊

Jeg hadde krevd mammografi/ ultralyd/ blodprøver osv hadde jeg hatt grønn guffe som kom ut av brystene mine.

Forstår ikke at det er mulig å stole på at legen har rett uten å ta prøver?

Jeg stoler ikke på leger 100%, de er ikke Gud og vet ikke alt.

Anonymkode: 78386...176

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn har jeg hatt og. Akkurat samme farge, ingen lukt. Det har kommet et par ganger hvis jeg klemmer på brystene. Men har ikke tenkt over at det er noe alvorlig da det ikke gjør vondt eller lukter.. Men er enig i at fargen ikke ser helt bra ut, så burde kanskje vært sjekket? 🙁

Anonymkode: a9497...5de

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Var TS til lege? Jeg har fått samme grønne væsken på et bryst. Sluttet å amme barn nr 3 for et år siden. Det andre er normalt (en dråpe med lysgulmelkefarge). Jeg har hatt opphold i ammingen etter de to første barna, og da har begge vært normale..

Hva sa legen?

Anonymkode: a0c22...4bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt undersøkt med UL to ganger pga gul væske fra bryst, det er ekkelt. Men den siste legen sa at sånn er du bare, godta det.. Jeg er vel og merke over overgangsalder. Eller i overgangsalder. Har ikke hatt mens på 3 år. 

Jeg har tatt en penicillinkur, merket ikke forskjell. 

Anonymkode: ebb7c...dd4

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 15.08):

Hei! Her er det vel flere damer som man kan spørre 😊 

Er det normalt med mørke grønn væske fra brystene? Og vist ja, hvorfor den fæle fargen?  Avogtil kommer det dryppende selv, men unngår det vist  jeg masserer det ut noen ganger i uken selv.

Litt bakgrunsinfo: dame i 30 åra, født barn og ammet i 3 måneder. Men yngste er nå 8 år, så er flere år siden. Dette mørke har jeg hatt nå i noen år. Bilde som er lagt med er væske fra et bryst.

20230129_150142.jpg

Fant du ut av det? Jeg opplever det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 23.56):

Hei! 
Var TS til lege? Jeg har fått samme grønne væsken på et bryst. Sluttet å amme barn nr 3 for et år siden. Det andre er normalt (en dråpe med lysgulmelkefarge). Jeg har hatt opphold i ammingen etter de to første barna, og da har begge vært normale..

Hva sa legen?

Anonymkode: a0c22...4bb

Fant du ut hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Ble det undersøkt?

Anonymkode: 34d61...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Det opplevde jeg. Oppdaget det noen år etter ammeslutt. Kanskje det hadde vært der lenge. Dro til lege. Ble undersøkt og tatt prøve. Ingenting feil. Ga seg etter en lang stund.

Anonymkode: 4b801...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...