Gå til innhold

MR av magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt det og kan fortelle litt om hvordan det foregår?

Jeg har tatt MR før, men det er så lenge siden at jeg ikke husker noe særlig. Da kunne jeg ha klær på, bortsett fra bh med spiler, og jeg kunne ikke ha øyenskygge eller mascara. Det er alt jeg husker :P Men det var av hodet, så regner med det er annerledes nå. Er hodet utenfor maskinen når det er magen som skal undersøkes?

Anonymkode: 10469...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt MR før, men det er så lenge siden at jeg ikke husker noe særlig. Da kunne jeg ha klær på, bortsett fra bh med spiler, og jeg kunne ikke ha øyenskygge eller mascara. Det er alt jeg husker :P Men det var av hodet, så regner med det er annerledes nå. Er hodet utenfor maskinen når det er magen som skal undersøkes?

Hodet er inni maskinen. Jeg har tatt MR typ 10 ganger , er ingenting å være stressa for :) Du får en lang skjorte på, eller så kan du ha på deg mye gode klær (uten metall i), men det er som regel ganske varmt inne på rommet grunnet at mange må kle av seg litt. Sist hadde jeg på meg tights, tykke sokker og sykehus skjorte 😅

Anonymkode: bd687...f25

• Nyttig 2
Skrevet

Da jeg tok MR av magen fikk jeg en morgenkåpe på. For å få tarmen til å roe seg så fikk jeg en sprøyte med et eller annet. Fikk et slags plastikknett over magen, fikk informasjon om at det var for å få bedre bilder. Det tok ca 30 min. Måtte ligge heeeelt stille, det var det verste. 

Anonymkode: 91e08...070

• Nyttig 2
Skrevet

Har akkurat tatt MR, men riktig nok av rygg.  En kort tid lå hele kroppen inne maskinen, men det var ikke lenge. Du får også en greie å holde i som du kan klemme på og da tar de deg ut med en gang. Dagens MR apparat er det også noe større plass i, så det er litt lettere å gjennomføre uten å få helt klaus. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Får man noe å ha under knærne? Ryggen min blir veldig lite fornøyd hvis jeg ligger helt flatt over lengre tid. Sist jeg tok CT fikk jeg en plastbøyle å ha under knærne selv om det tar mye kortere tid en MR.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får man noe å ha under knærne? Ryggen min blir veldig lite fornøyd hvis jeg ligger helt flatt over lengre tid. Sist jeg tok CT fikk jeg en plastbøyle å ha under knærne selv om det tar mye kortere tid en MR.

Ja, det får du. Ligger det ikke klart, så be om det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, emilie123 said:

Ja, det får du. Ligger det ikke klart, så be om det

Å, så bra!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lykke til med undersøkelsen!😌♥️

• Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, Rødstrupa said:

Lykke til med undersøkelsen!😌♥️

Tusen takk :hjerte:

Skrevet

Hodet var ikke inni maskinen når jeg tok Mr av mage :)

Anonymkode: 2d2df...fda

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hodet var ikke inni maskinen når jeg tok Mr av mage :)

Anonymkode: 2d2df...fda

Får håpe på det, selv om jeg ikke har klaustrofobi eller noe. Jeg husker lyden som litt tørketrommelaktig, så hvem vet om jeg plutselig får det for meg at  hele maskinen går rundt :ler:

Skrevet

Har tatt MR av hodet, rygg og mage. Magesmerter var desidert verst, føltes som om kroppen var full av små marsvin som løp rundt inni der.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Badebuksa2.0 said:

Har tatt MR av hodet, rygg og mage. Magesmerter var desidert verst, føltes som om kroppen var full av små marsvin som løp rundt inni der.

Uff da!  Jeg håper MR-bildene viste at det ikke var marsvin i magen din :)

Skrevet

Uff da!  Jeg håper MR-bildene viste at det ikke var marsvin i magen din :)

Viste ingen marsvin, nei 😂 

• 9 måneder senere...
Skrevet

Måtte dere ha konstrast eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...