AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Var på barselbesøk hos en venninne i går. Han sov når jeg kom, hun stresset rundt med å smårydde mens jeg fikk holde babyen. Jeg bad henne l være for det gjorde meg ingenting. Jeg hadde også tatt med masse bakverk, så hun skulle slippe å stresse. Mannen våknet og var ikke interessert i å prate med meg i det hele tatt. Jeg hadde til og med en egen barselgave som han knapt sa takk til. Hun gikk for å bytte bleie og vi satt i sofaen og pratet…trodde jeg. Plutselig tok han telefonen til øret og gikk for å prate. Greit man er i barselbobla men jeg ble invitert til å komme. Anonymkode: 92436...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Mannen min er veldig lite interessert i mine venninner. Men han prøver da å være hyggelig. Men for det meste føler han at han ikke har noe å snakke med de om tror jeg. Men han hadde garantert tatt bleieskift og ansvar for barn og mat osv dersom jeg hadde besøk. Anonymkode: b04e8...b82 2 1
I Grosny Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Var på barselbesøk hos en venninne i går. Han sov når jeg kom, hun stresset rundt med å smårydde mens jeg fikk holde babyen. Jeg bad henne l være for det gjorde meg ingenting. Jeg hadde også tatt med masse bakverk, så hun skulle slippe å stresse. Mannen våknet og var ikke interessert i å prate med meg i det hele tatt. Jeg hadde til og med en egen barselgave som han knapt sa takk til. Hun gikk for å bytte bleie og vi satt i sofaen og pratet…trodde jeg. Plutselig tok han telefonen til øret og gikk for å prate. Greit man er i barselbobla men jeg ble invitert til å komme. Anonymkode: 92436...cc7 En fødsel er mye større påkjenning for menn enn mange tror. Du sa mannen akkurat hadde våknet. Ikke legg for mye i det. Han blir sikkert mye hyggeligere når du møter han i noenlunde uthvilt tilstand. Endret 29. januar 2023 av I Grosny 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Sånt stusser jeg også på! Men noen av mennene til venninnene mine er sånn. Det påvirker faktisk vennskapet en del fordi man prioriterer venner hvor man er close med begge to i paret. Jeg har så godt som kuttet ut to av venninnene mine pga den type oppførsel. Anonymkode: 2a7ed...71f 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Han hørtes jævli lite hyggelig ut. Hvor godt kjenner du denne venninnen? Tror jeg ville tatt en prat med henne når dere er alene og hørt litt hvordan hun egentlig har det… min samboer stod opp med baby på morningen så jeg fikk sove ut, han tok det mest av praktiske oppgaver de første ukene etter fødsel så jeg fikk komme meg. Han ordnet kaffe/ brus og kake når vi fikk besøk, satt med oss og var delaktig i samtaler, stolt over å ha blitt far viste han frem babyen vår til ALLE❤️ Han tok henne også på trilleturer så jeg fikk slappe av litt mellom amming og pumping… Anonymkode: 9e2e2...57d 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånt stusser jeg også på! Men noen av mennene til venninnene mine er sånn. Det påvirker faktisk vennskapet en del fordi man prioriterer venner hvor man er close med begge to i paret. Jeg har så godt som kuttet ut to av venninnene mine pga den type oppførsel. Anonymkode: 2a7ed...71f Samme her. Har et vennepar vi omgås, der går vi alle 4 godt overens, han kan snakke med min venninne og jeg kan snakke med hennes mann. Vi omgås med barna på tvers alle sammen, og behøver heller ikke være hele gjengen når vi treffes… Anonymkode: 9e2e2...57d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Tror ikke det har noe med barsel å gjøre, han er nok generelt bare en dust Anonymkode: e70a3...360 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han hørtes jævli lite hyggelig ut. Hvor godt kjenner du denne venninnen? Tror jeg ville tatt en prat med henne når dere er alene og hørt litt hvordan hun egentlig har det… Vi har vært nære i mange år, han har jeg så vidt møtt. Hadde ikke tenkt å «legge ut» om at alt men jeg tenker på han som barnefar siden han ikke har villet si at de er sammen til tross for graviditeten. De bor sammen i hans leilighet nå. Hun har hatt det tøft men fikk inntrykk at det ble bedre før jul. Men jeg har heller ikke spurt for mye siden det er naturligvis følsomt og vanskelig. Et eks; da hun ble gravid sa han at han ville ha en farskapstest når barnet var født. Ikke hørt noe mer om det men det satte tonen for meg. Anonymkode: 92436...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Kan jo tenkes at han var veldig trøtt og sliten, og egentlig ikke orket besøk. Det kan jo tenkes at venninnen din inviterte deg til tross for at han ikke orket besøk. Det kan også tenkes at han ikke liker deg. Mannen til bestevenninna mi er litt på samme måte mot meg, og jeg vet at han ikke liker meg. Han tolererer meg fordi venninna mi liker meg. Bestevenninna mi sier derimot at han liker meg kjempe godt, jeg er litt usikker på om det er fordi hun faktisk tror at han liker meg eller at hun sier det for at hun skal prøve å få meg til å tro det. Anonymkode: 2583d...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har vært nære i mange år, han har jeg så vidt møtt. Hadde ikke tenkt å «legge ut» om at alt men jeg tenker på han som barnefar siden han ikke har villet si at de er sammen til tross for graviditeten. De bor sammen i hans leilighet nå. Hun har hatt det tøft men fikk inntrykk at det ble bedre før jul. Men jeg har heller ikke spurt for mye siden det er naturligvis følsomt og vanskelig. Et eks; da hun ble gravid sa han at han ville ha en farskapstest når barnet var født. Ikke hørt noe mer om det men det satte tonen for meg. Anonymkode: 92436...cc7 Det høres ut som han kanskje kan være litt toxic for henne (og eventuelt barnet). Virker jo ikke som han er interessert i et seriøst familieforhold. Jeg syns du skal stille opp og bare være der for henne, og passe på å sjekke hvordan det egentlig er med henne når dere er alene. Jeg var i et dårlig forhold , det var ingen som klarte å se det før den ene venninnen min faktisk forstod at jeg ble manipulert og utsatt for psykisk mishandling… Anonymkode: 9e2e2...57d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Mulig hun har invitert uten at han ville. natten kan ha vært mer stressende enn ellers. og når baby er rolig ønsker han kanskje ro hjemme uten besøk. Anonymkode: f0bfb...762 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres ut som han kanskje kan være litt toxic for henne Litt den følelsen jeg fikk etterpå. Hun var så nøye på å presisere at han var så snill, grei og hjelpsom. Som tobarnsmor ville jeg svare «skulle bare mangle for faen» men gjorde ikke det. Anonymkode: 92436...cc7 2
Trolltunge Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Min mann skrur fullstendig på sjarmknappen ovenfor mine venninner. Såpass at de har vanskelig for å se for seg at han kan være sur, gretten og vrang også, og må ta mitt ord for det. 🤪 Jeg er selvfølgelig også hyggelig mot hans venner, familie og andre relasjoner, og må vedkjenne at jeg også reagerer på partnere til bekjente som ikke er høflige og hyggelige. Føler det sier mye om respekt (altså mangel på respekt) for partner når noen ikke engang forsøker å oppføre seg greit mot mennesker som betyr noe for deres partner. Det er pinlig oppførsel. 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Har opplevd noen slike jeg og der mann/samboer er helt uinteressert i andre folk. Min mann er heldigvis veldig hyggelig med dem aller fleste og venninnene mine. Hadde han vært slik du beskriver den mannen da du var på besøk, så hadde jeg klikket på mannen hadde jeg vært venninnen din. Det er jo vanlig folkeskikk å være hyggelig mot besøket Anonymkode: 6338a...56a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Hm både jeg og mannen kan "skygge banen" litt om den andre har besøk. Jeg synes egentlig det er helt ok da, jeg trenger ikke at mannen skal sitte i sofaen og småprate når jeg har besøk av venninne, vil egentlig helst henge med dem alene Det også når jeg hadde liten baby. Han har også sovet når jeg har hatt besøk 😄 Men han er jo hyggelig og sier hei da som regel, andre ganger er han kanskje litt uhøflig men jeg vet egentlig at han ikke mener noe vondt han tenker bare vi vil være i fred, pluss at han kanskje har litt dårlige sosiale antenner iblant. Noen av venninne mine kjenner han jo litt og prater kanskje litt med før han går på kontoret sitt eller drar ut. Hjelper til å sette på kaffe og sånn hvis jeg spør men han er ikke den som kommer på at han skal gjøre noe sånt av seg selv. Kunne sikkert vært flinkere der men det er heller ikke kjempeviktig for meg. I barseltiden så planla vi besøk litt på forhånd og da fikk jeg ham til å hjelpe med rydding og sånt før besøket kom. Når jeg er på besøk hos venninner så er jeg egentlig ikke interessert i å prate med mannen deres for å være ærlig Selv om de er hyggelige de fleste av dem og jeg godt kan prate med dem om vi er ute flere sammen eller sammen med dem som par så har jeg ofte lyst til å prate med bare venninne når vi møtes siden jeg ikke får så mye alenetid med venninne mine pga alle har travle liv med små barn og jobb og annet Anonymkode: 4c96a...545 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Barselsperioden er unntak. Hvis han er pratsom ellers så hadde jeg skrevet det på kontoen "trøtt". Anonymkode: 8f784...aa2 2
Anciol Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Mannen min stikker når venninnene mine kommer på besøk han liker ikke skravling og sladder;! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Sånn er mannen til en venninne også. Skulle tro det var samme fyr. Han sitter helt uinteressert med telefonen i hånda mens min venninne styrer rundt. Han løfter ikke en finger hvis ikke han får beskjed og er helt uinteressert i dialog. Venninna mi har gitt opp, hun er lei av å kommandere rundt på en voksen mann. Jeg er spent på om de holder sammen. Anonymkode: ccf0b...cda 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): …hadde jeg klikket på mannen hadde jeg vært venninnen din. Det er jo vanlig folkeskikk å være hyggelig mot besøket Nå som jeg har tenkt litt minner han meg mest om min tenåringsfetter som man knapt ser våken i jula eller påske. Fikk bare en uggen følelse. Om han ikke liker meg, ikke ville ha besøk eller whatever; fyren er 37 år. Og jeg har latt de arve mye babyutstyr også. Mulig han har resonert seg fram til at jeg vet om mye av dritten han har gjort mot henne (har sett meldinger så ikke bare fra hennes munn) og at er litt forsiktig. Uansett; 🚩🚩🚩 Anonymkode: 92436...cc7 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 Min er for sosial og deltar på skravlingen. Men han hadde byttet bleien slik at jeg kan vie oppmerksomhet mot besøket mitt. Men folk er forskjellige. Jeg hadde ikke taklet en humørsyk mann og pappa til barnet mitt. Anonymkode: 00405...8eb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå