AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Det forundrer meg at noen ser ut til å synes det er helt greit å dra møbler over gulvet og lage kraftige skrapende lyder, og generelt bedrive støy som gir kraftig lyd og vibrering inn til alle naboer rundt seg, og det særlig etter kl 21 og på søndager. Er dette virkelig akseptabelt i blokker hvor støy høres så godt? Anonymkode: 3fe35...b41 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Ja, det synes jeg. Men ikke etter klokka 23. Kl. 22 kan man begynne å dempe seg litt. At det er søndag bryr vel ingen seg om lengre, det er en av de få dagene man har tid til å gjøre slike ting. Anonymkode: f6b38...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Å flytte litt på møbler er en normal aktivitet, og bør tolereres uansett tidspunkt. Hvis dette er lyder som plager deg må du flytte. Og siden det er første eksempelet du skriver er det vanskelig å vurdere hvor støyende de andre lydene egentlig er. Har du forsøkt å ringe på og fortelle at lydene plager deg? Du kan eventuelt ta det opp med styret i blokka. Anonymkode: 650df...628 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Selvsagt ikke greit på søndager. Det er stort sett lov til 22 eller 23, det står sikkert i reglene der du bor. Og dra møbler over stuegulvet kl 21 på hverdager er nok lov, men ikke så veldig hensynsfullt. Anonymkode: ca569...66f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Gjør folk det i timevis hver søndag og ofte om kveldene der du bor? Da forstår jeg at det er plagsomt. Skjer det en sjelden gang at du hører slike lyder, forstår jeg ikke helt at det kan være så forferdelig irriterende. Anonymkode: 0a40c...412 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, det synes jeg. Men ikke etter klokka 23. Kl. 22 kan man begynne å dempe seg litt. At det er søndag bryr vel ingen seg om lengre, det er en av de få dagene man har tid til å gjøre slike ting. Anonymkode: f6b38...f7d Du syns det er greit at det kommer skjærende skrapelyder fra møbler under ommøblering? AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Å flytte litt på møbler er en normal aktivitet, og bør tolereres uansett tidspunkt. Hvis dette er lyder som plager deg må du flytte. Og siden det er første eksempelet du skriver er det vanskelig å vurdere hvor støyende de andre lydene egentlig er. Har du forsøkt å ringe på og fortelle at lydene plager deg? Du kan eventuelt ta det opp med styret i blokka. Anonymkode: 650df...628 Jeg snakker ikke om flytting av møbler som knapt høres, jeg snakker om skikkelige skrapelyder av møbler dratt over gulvet. Jeg tviler på at du ville akseptert å høre på slike lyder flere dager i uka. Anonymkode: 3fe35...b41
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Selvsagt ikke greit på søndager. Det er stort sett lov til 22 eller 23, det står sikkert i reglene der du bor. Og dra møbler over stuegulvet kl 21 på hverdager er nok lov, men ikke så veldig hensynsfullt. Anonymkode: ca569...66f Her vi bor så står det at alle skal utvise særlig hensyn 24/7. Anonymkode: 3fe35...b41
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Gjør folk det i timevis hver søndag og ofte om kveldene der du bor? Da forstår jeg at det er plagsomt. Skjer det en sjelden gang at du hører slike lyder, forstår jeg ikke helt at det kan være så forferdelig irriterende. Anonymkode: 0a40c...412 Det skjer ofte i ukedagene og men da tenker jeg det er innafor når det er tidlig kveld, men at de som holder på burde skaffe seg filtputer til møbelbena eller bruke et teppe, rye eller lignende når de flytter møblene rundt (det vil også forhindre riper på gulvene), og det skjer hver søndag hos minst 2 stk. Anonymkode: 3fe35...b41
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du syns det er greit at det kommer skjærende skrapelyder fra møbler under ommøblering? Jeg snakker ikke om flytting av møbler som knapt høres, jeg snakker om skikkelige skrapelyder av møbler dratt over gulvet. Jeg tviler på at du ville akseptert å høre på slike lyder flere dager i uka. Anonymkode: 3fe35...b41 Skulle nesten tro du bor der jeg bor. Hver kveld er det slike lyder fra naboen. Jeg har konkludert med at det er ett eller annet møbel de klargjør/flytter når barna legger seg, for det kommer fra andre etasje (bor i rekkehus) og alltid rundt barns leggetid. Plager meg ikke nevneverdig da, det er ikke snakk om at de holder på i en evighet av gangen Anonymkode: 09171...44f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå