Gå til innhold

Greit å bare kutte kontakten her uten mer forklaring og prat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig har alltid vært veldig på det med å si klart fra om hvorfor, hvis man skal kutte kontakten med noen. Opptatt av at det skal gjøres på en ryddig måte. 

Men her er jeg litt lost og føler vel egentlig det mest effektive for begge er å bare kutte helt ut og blokkere. 

Ei jeg ble venninne med via en hobby. Hun er en sånn type som alltid snakker om overfladiske ting av typen prate om Jakten på kjærligheten og andre ting jeg har null interesse for. Hun uttrykker seg også ekstremt mye gjennom emojies og bilder. Bombaderer med storier. Mens jeg har kjent henne har jeg mistet to familiemedlemmer, opplevde også noe på jobb som var veldig tungt. Gjennom hele den perioden så har den eneste støtten jeg har fått fra henne vært et trist smilefjes eller noe, før hun fortsetter å spamme med bilder fra sin hverdag som om ingenting har skjedd. Jeg orker ikke se det hun sender meg lenger. Åpner jeg en mld med bilder eller videoer bare lukker jeg med en gang for jeg orker bare ikke.

Har flere ganger nå prøvd å forklare henne at jeg ikke tror vi passer så godt som venner, hvor hun med en gang blir sur og nekter for alt jeg mener er negativt i vennskapet. Eksempel: opplever hun noe krevende så støtter jeg henne, kommer med spm og råd og prøver å hjelpe henne gjennom det. Mens når det handler om meg får jeg nærmest bare et "huff.. kjipt" tilbake. Og når jeg sa dette til henne så påstod hun at det var ikke sant, og "beklager da for at jeg ikke er bra nok for deg" 

Så ender det opp med at jeg prøver litt til med henne, til jeg igjen får nok. Da får jeg høre at jeg er dramaqueen og "here we go again.." sånn at jeg føler meg som en dritt. 

Oppsummert så går det ikke an å prate til henne og få henne til å ta litt selvkritikk, hun går bare i forsvarsposisjon og mener ingenting er galt i vårt vennskap annet enn at det er jeg som skaper drama. 

Jeg er så lei nå at jeg vurderer å bare blokkere og forsvinne helt fra henne uten noe mer sagt. Er det greit i denne casen tenker dere?

Anonymkode: bb993...aff

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ta én siste samtale og benytte muligheten når hun mener du skaper drama til å 'ja, når du mener jeg er for mye drama så bare dropper vi det da'?

Anonymkode: 533c1...cee

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg ts. Bare blokker henne uten å si eller forklare noe mer. Det går jo tydelig ikke inn uansett.

Anonymkode: c42bc...e5d

• Hjerte 1
Skrevet

Har dere møtt hverandre i det hele tatt? Hvis ikke, er dere vel mer som brevvenner. Jeg synes jo du skal gi ordentlig beskjed, noe annet er jo dårlig gjort. Det koster deg da ikke noe?

Anonymkode: 6ed4c...739

Skrevet

Jeg tror jeg heller hadde blitt fadet ut enn å få  høre få høre mye stygt om min personlightet

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Kom ned fra din pidestall, du.

Hun er venninne på sin måte, du på din. Det stemmer hva hun sier, at hun ikke er bra nok for deg. At du har så stor trang til å belære henne om alt hun etter din mening gjør galt, stiller deg ikke i et positivt lys.  

Anonymkode: ce393...a71

Skrevet

høres jo ut som en ego person uten selvinnsikt spør du meg. irriterende folk, skjønner godt du er lei.. hadde tatt en slow fade. ikke vits i å være ærlig her..

Anonymkode: 72f43...1c3

Skrevet

Du har jo egentlig sagt ifra ganske tydelig så jeg tenker det er ok. Men om du evt skulle si ifra om noe mer tenker jeg du må skille mellom det at hun prater om jakten på kjærligheten og bruker emojier, og det at hun ikke engasjerer seg sånn i dine ting. 

Det første handler om hennes stil og væremåte, og den kan ikke du forandre. Noen liker å prate om hverdagslige ting. Men å fortelle at du skulle ønske hun engasjerte seg like mye når du har utfordringer som du gjør når hun har utfordringer må være helt i orden.

Anonymkode: 268dc...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...