AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Baby har lagt i seteleie de siste to månedene, og jeg skal på siste kontroll nå om 2 uker. Er derfor litt spent på hvordan baby ligger. Kan kjenne en hard kule oppe med magen men usikker om det er hodet eller rumpe. I tillegg kjenner jeg mye bevegelser eller spark (usikker) langt uti høyre side, vedsiden av magen nesten. Har også følelsen av å bli sparket nedentil, som at noe kommer ut. Hvordan var deres bevegelser i hodeleie eller seteleie? Skriv gjerne hvilken vei barna låg Anonymkode: 0ae04...80f
Anononyma Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Gutten min snudde seg fra sete til hode sent i uke 37. For å være ærlig kjente jeg ikke store forskjellen siden han la seg og sparket akkurat oppunder det samme ribbeinet som han hadde ligget og gnisset mot med hodet. Kjente en del «lyn» ned mot symfysen utover i uke 38, var nok da han festet seg og var egentlig den største «forskjellen» fra da han lå i sete.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Baby har lagt i seteleie de siste to månedene, og jeg skal på siste kontroll nå om 2 uker. Er derfor litt spent på hvordan baby ligger. Kan kjenne en hard kule oppe med magen men usikker om det er hodet eller rumpe. I tillegg kjenner jeg mye bevegelser eller spark (usikker) langt uti høyre side, vedsiden av magen nesten. Har også følelsen av å bli sparket nedentil, som at noe kommer ut. Hvordan var deres bevegelser i hodeleie eller seteleie? Skriv gjerne hvilken vei barna låg Anonymkode: 0ae04...80f Hei! Jeg er nå gravid i uke 39, og datteren min lå i seteleie frem til uke 37, da snudde hun seg med hodet ned. Merker ikke veldig stor forskjell, for hodet som lå godt opp mot Venstre ribbein, er nå erstattet med rumpen. Hun ligger med beina mot høyre side. Men jeg merker at det er mye mer lyn ned mot symfysen, slik som hun over Anonymkode: 32ee2...f50
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Min lå i seteleie fra ca uke 32. Kjente hodet som en hard kul oppe på høyre side, var som om hun lå og stanget i ribbeina mine. Hun lå med beina helt brettet oppover langs kroppen sin, så hun fikk ikke sparket hardt i fra. Kjente derfor ganske små bevegelser heller enn tydelige spark. De bevegelsene jeg kjente, var egentlig på alle kanter. Anonymkode: 28730...95b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Jeg vet ikke når førstemann la seg i seteleie, men han lå i alle fall sånn fra uke 35-36 og ut svangerskapet. Fødselsleger antar at han lå sånn en stund. Han hadde ryggen mot min høyre side og fullt oppslåtte ben, så de bevegelsene jeg kjente var mest på venstre side. Kjente godt hodet hans øverst i magen. Anonymkode: 853cf...b19
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Baby har lagt i seteleie de siste to månedene, og jeg skal på siste kontroll nå om 2 uker. Er derfor litt spent på hvordan baby ligger. Kan kjenne en hard kule oppe med magen men usikker om det er hodet eller rumpe. I tillegg kjenner jeg mye bevegelser eller spark (usikker) langt uti høyre side, vedsiden av magen nesten. Har også følelsen av å bli sparket nedentil, som at noe kommer ut. Hvordan var deres bevegelser i hodeleie eller seteleie? Skriv gjerne hvilken vei barna låg Anonymkode: 0ae04...80f Min snudde seg til seteleie i uke 40. INGEN jordmødre klarte å kjenne det. ALLE sa han lå med hodet ned. Det var sikkert 4 forskjellige jordmødre som kjente på meg. «han her ligger rett vei ja» sa hun ene 5 minutter før ultralydapparatet viste noe annet. Jeg kjente veldig godt at han snudde seg rundt. følelsen var også helt annerledes. Det kjentes ut som om jeg fikk ungen opp i halsen. Anonymkode: 6f85a...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå