Gå til innhold

BH-utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avskyr å handle BH'er. Det nytter ikke hvor jeg drar, hvor mye jeg blir målt, hvilke modeller og størrelser jeg prøver, hvilken prisklasse jeg ser på. Jeg har prøvd i alle mulige butikker, i ørten byer, i alle land jeg har besøkt(og jeg reiser en del!); jeg har gjort alt. Jeg har eid to BHer i løpet av mitt 35-årige liv som virkelig har sittet godt på. Nå har jeg to stk som sitter ok, pluss to til som er så utslitt at jeg har sydd de om for at de skal vare litt lenger.

Hovedproblemet står i at puppene rett og slett faller ut fra midten, altså der kløfta er. Jeg forstår ikke hvorfor cupene er så langt fra hverandre?? Jeg får jo cupen mer under armhulen, jeg har da ikke pupper der! Stroppene havner også så langt ut at det er dirkete vondt å strekke armene ut foran meg. Cupen er også veldig høy på sidene, under armhulen, så her går den hele dagen å stikker meg der. For å motvirke dette må jeg ha svært liten båndvidde, men som egentlig er litt for stram, så jeg tøyer de jo ut med bruk. Men å finne 70E/F er nærmest umulig selv i en storby. Og finner jeg det så er det gjerne i feil type BH, for eneste BH'ene jeg klarer å få til å passe sånn høvelig er sånne minimizers. Alt annet er bare å glemme.

Jeg var på BH-jakt i 5 timer på lørdag og kom hjem tomhent. Noen som kan hjelpe? Jeg blir riv ruskende gal!

Anonymkode: abfee...564

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet også med BH-er og tror aldri jeg hadde hatt en som passet ordentlig i løpet av mine 20 år som BH-bruker før jeg kom over min favoritt. Det er kanskje et veldig corny tips, og antagelig ikke en fulltreffer for så mange, men det er altså bomulls-BH-en til Pierre Robert som ble redningen for meg: https://www.pierrerobert.no/no_NO/bh-oekologisk-bomull/HU34.html?dwvar_HU34_color=White&dwvar_HU34_size=L&cgid=#q=bh&lang=no_NO&start=1

Den ser kanskje litt traust ut, den gir meg ikke det aller beste løftet i verden, men den er virkelig behagelig og gir meg en fin og naturlig silhuett, så jeg har kjøpt et helt lass av disse i forskjellige farger. Det er flere år siden jeg brukte noen annen BH til hverdags nå.

Anonymkode: 823df...e1c

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er forresten målt til 75DD (tror jeg) på Change, og bruker størrelse S.

Anonymkode: 823df...e1c

• Liker 1
Skrevet

Hva med sportsbh som dekker alt sånn at ingenting detter ut? 

Anonymkode: 70d41...47a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme problemet. Jeg møtte til slutt på ei flink dame på den lokale change-butikken som klarte å leite fram riktig modell. Koster en liten formue, men verdt det.

Anonymkode: 254f5...cc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har samme problemet. Jeg møtte til slutt på ei flink dame på den lokale change-butikken som klarte å leite fram riktig modell. Koster en liten formue, men verdt det.

Anonymkode: 254f5...cc5

Og når du først har funnet modell og str på change så kan du følge med på salg og nettshoppe på halv pris, de er jevnlig på salg i nettbutikken. 

Anonymkode: 42d03...033

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg avskyr å handle BH'er. Det nytter ikke hvor jeg drar, hvor mye jeg blir målt, hvilke modeller og størrelser jeg prøver, hvilken prisklasse jeg ser på. Jeg har prøvd i alle mulige butikker, i ørten byer, i alle land jeg har besøkt(og jeg reiser en del!); jeg har gjort alt. Jeg har eid to BHer i løpet av mitt 35-årige liv som virkelig har sittet godt på. Nå har jeg to stk som sitter ok, pluss to til som er så utslitt at jeg har sydd de om for at de skal vare litt lenger.

Hovedproblemet står i at puppene rett og slett faller ut fra midten, altså der kløfta er. Jeg forstår ikke hvorfor cupene er så langt fra hverandre?? Jeg får jo cupen mer under armhulen, jeg har da ikke pupper der! Stroppene havner også så langt ut at det er dirkete vondt å strekke armene ut foran meg. Cupen er også veldig høy på sidene, under armhulen, så her går den hele dagen å stikker meg der. For å motvirke dette må jeg ha svært liten båndvidde, men som egentlig er litt for stram, så jeg tøyer de jo ut med bruk. Men å finne 70E/F er nærmest umulig selv i en storby. Og finner jeg det så er det gjerne i feil type BH, for eneste BH'ene jeg klarer å få til å passe sånn høvelig er sånne minimizers. Alt annet er bare å glemme.

Jeg var på BH-jakt i 5 timer på lørdag og kom hjem tomhent. Noen som kan hjelpe? Jeg blir riv ruskende gal!

Jeg har motsatt problem: føler at cupene sitter altfor tett for meg. 😕 

Anonymkode: c9086...f7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva med sportsbh som dekker alt sånn at ingenting detter ut? 

Anonymkode: 70d41...47a

Sportsbh er en helt egen avhandling 😆 jeg finner ikke high support i stor størrelse, og jeg må også ha sånne som separerer brystene, ellers får jeg kløende, rødt utslett:( Sensitiv hud... En times tid går bra mens jeg trener, men ikke en hel arbeidsdag. 

Utover det kunne sports bh fungert til jobb, men vil jo ikke gå i det hele tiden.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har motsatt problem: føler at cupene sitter altfor tett for meg. 😕 

Virker egentlig som at bh ikke er ment for å passe noen😂

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje denne kunne være noe, TS? Tette cuper:

https://www.bonprix.no/produkt/bh-hvit-sort-961976/ 

Eller denne? :)

https://www.bonprix.no/produkt/push-up-bh-i-bandeau-look-sort-948031/ 

Ene er en pushups og da må jeg ha større enn E cup:p den andre ser litt ut til å gi meg samme problem som sportsbher(se overfor).

Jævla dritt ass:( Frister smått å klippe en bh av på midten mellom cupen, la cupene bytte plass, og sy dritten i hop igjen 🙄 

• Hjerte 1
Skrevet

Har alltid slitt med det samme.

Tenkte jeg skulle prøve meg på missmary.no .... de har også en god del modeller uten bøyle.

Anonymkode: b8d85...b55

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare si at jeg føler med dere som sliter med det her, men jeg fikk noen veldig rare bilder i hodet av disse beskrivelsene 😅

Anonymkode: 1e2c2...baf

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må bare si at jeg føler med dere som sliter med det her, men jeg fikk noen veldig rare bilder i hodet av disse beskrivelsene 😅

Tillat meg å gjøre de enda rarere! 😂Jeg skulle hatt noe som dette, lav på sidene, høy i midten. Her illustrert av mine fantastiske tegneferdigheter 😂

IMG_20230130_150736522.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tillat meg å gjøre de enda rarere! 😂Jeg skulle hatt noe som dette, lav på sidene, høy i midten. Her illustrert av mine fantastiske tegneferdigheter 😂

IMG_20230130_150736522.jpg

Veldig interessant!

Er det fordi de faller ut på midten?

Jeg har inntrykk av at pupper kan være festet på kroppen på ulike måter, noen ser man at begynner veldig høyt opp i midten og andre lenger ned og til siden. Kan det være det som er problemet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig interessant!

Er det fordi de faller ut på midten?

Jeg har inntrykk av at pupper kan være festet på kroppen på ulike måter, noen ser man at begynner veldig høyt opp i midten og andre lenger ned og til siden. Kan det være det som er problemet? 

Både og. Jeg synes ikke jeg har selve brystene spesielt høyt opp, men kløfta starter veldig høyt oppe(sentrerte bryster kanskje?) så alt jeg prøver av klær har jo for drøy utringning. Syr de alltid opp noen centimeter 😅 

Skrevet

Hva med å kjøpe en størrelse mindre rundt ryggen, for så å kjøpe de små forlengerne?

Er selv mellom størrelser. 

75 er nå for trangt, men kan ikle bruke 80, da sitter alt for vidt. 75 med forlenger er perfekt.

Anonymkode: 64f69...e39

• Liker 1
Skrevet

Er så enig! Jeg sliter med mye av de samme utfordringene. Får så vondt av høye bøyler som kommer under armene. Det er mitt største problem. Men også at stroppene går inn i armene. 

Jeg har skjønt at jeg må ha bøylefrie, men de løfter ikke i nærheten så bra som med bøyler. Så da får jeg bare ha hengepupper i bh'en. 

Anonymkode: 009a4...e99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å kjøpe en størrelse mindre rundt ryggen, for så å kjøpe de små forlengerne?

Er selv mellom størrelser. 

75 er nå for trangt, men kan ikle bruke 80, da sitter alt for vidt. 75 med forlenger er perfekt.

Anonymkode: 64f69...e39

Har prøvd dette, og muligens pga. Arbeidsstilling så spretter de gjerne opp. Så jeg sydde de fast... Så utvidet BHen seg med bruk, så måtte jeg sprette opp og sy fast, osv... Og mtp at resultatet likevel er.... Meh. Så var det ikke verdt alt styret. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er så enig! Jeg sliter med mye av de samme utfordringene. Får så vondt av høye bøyler som kommer under armene. Det er mitt største problem. Men også at stroppene går inn i armene. 

Jeg har skjønt at jeg må ha bøylefrie, men de løfter ikke i nærheten så bra som med bøyler. Så da får jeg bare ha hengepupper i bh'en. 

Anonymkode: 009a4...e99

Tror jeg kun har eid en bøyle fri bh, de har ikke kommet i nærheten av å passe. Den jeg har hatt gav for lite støtte tror jeg for puppa hoppet og spratt overalt føltes det som. Ikke helt noe jeg vil ha på jobb😅

Når jeg tenker tilbake på de to jeg hadde for en hel haug med år siden som satt godt, så hadde ingen av de en sånn formstøpt cup. Skjønt jeg liker egentlig det for jeg føler det skjuler mer.

Skrevet

Jeg har litt samme problemet med liten båndvidde og at de faller ut foran, og de som har fungert best er Primadonna og Fantasie Smoothing seamles bra. Den siste passer nok ikke s0 godt for deg siden den går inn i armhulen. 

Du har sikkert prøvd å få veiledning på Bravissimo?

Anonymkode: 250fe...ebb

Skrevet

Chantelle! Type Balconette. Dyre, men varer i åresvis. Butikker som har dette har ofte peiling på BH er og kan faktisk hjelpe deg. Dersom de ikke vet hva du driver med, bytter du butikk. I europeiske kjøpesenter har de ofte slike butikker i den litt mindre befolkede øverste etasjen. Change funker i nøden. De har flinke folk på butikken på Oslo city.

Lykke til, jeg har måttet kjøpe ordentlige BHer fra 16 årsalder.

Anonymkode: 931ea...720

Skrevet

Med 70 E/F bør du ikke ha vinden i ryggen. Føler med deg. Hva med brystreduksjon da. Må da være ubehagelig å ha så store bryster og samtidig vøre så tynn/slank som du later til å være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...