Gå til innhold

Ford focus, lyspære

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skifte nærlyspæra. Verksted tar blodpris, så jeg får gjøre det sjæl.

I intruksjonsboka står d st nærlyspæra er H7 55w. Det er ei ledpære. På verksted sa de xenon? I boka står det at det må være samme spenning på ny pære, men jeg finner ikke xenon med 55w... Verksted sa Ford xenon, har Ford likssom egne xenonpærer?

Anonymkode: e96fd...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du selv ikke vet hva du skal putte i, er det smartest å la verkstedet ordne det. For forskjellige modeller kan ha forskjellige pærer. Og det kan variere mellom halogen, eller xenon. Og har den xenon er det 2 forskjellige standarder. Ene er hvor pæra er bak ei linse, den andre har reflektor. Og da må du ha rett pære å sette i. De koster fra 600-700 og oppover, ettersom hvilket merke man kjøper. Led pærer på en Fokus? Nei. Det har den nok ikke. For er det satt inn led pære er ikke den lovlig å bruke.

Skrevet

Så man kan ikke forholde seg til bilens instruksjonsbok? 

Ts

Skrevet

Bilens instruksjonsbok inneholder begge deler av halogen og xenon, men ikke hva du har. Du må bare finne ut av hva du har på DIN bil. Og der er nok verkstedet de som vet best.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må skifte nærlyspæra. Verksted tar blodpris, så jeg får gjøre det sjæl.

I intruksjonsboka står d st nærlyspæra er H7 55w. Det er ei ledpære. På verksted sa de xenon? I boka står det at det må være samme spenning på ny pære, men jeg finner ikke xenon med 55w... Verksted sa Ford xenon, har Ford likssom egne xenonpærer?

du må bare prøve deg frem og finne rimeligere på nett. hva slags bil er ford focus forresten? vært mange verkstedsbesøk? vurderer selv å kjøpe en ford focus diesel/bensin.

Anonymkode: 4935b...1a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

du må bare prøve deg frem og finne rimeligere på nett. hva slags bil er ford focus forresten? vært mange verkstedsbesøk? vurderer selv å kjøpe en ford focus diesel/bensin.

Anonymkode: 4935b...1a2

Var det jeg tenkte, men, når det ikke står hvilken pære det er... Eller, det står forsåvidt, og det står bare en type som nærlyspære, men når man ikke kan stole på det, så. Mon tro det er et triks for at folk MÅ på verksted for å skifte pære...?

Jeg har en -14 modell, diesel, såkalt "hatchback". Ganske snerten å se til, billig i drift, og har hatt lite trøbbel. Har fulgt servicene og eneste som er gjort er vel å bytte et hjuloppheng i mitt eie. 

Skrevet

Sjekk på Thansen/Biltema søk på Reg.nr skiftet xenon pære på en Toyota en gang betalte 499,- for pæra 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 18.50):

Var det jeg tenkte, men, når det ikke står hvilken pære det er... Eller, det står forsåvidt, og det står bare en type som nærlyspære, men når man ikke kan stole på det, så. Mon tro det er et triks for at folk MÅ på verksted for å skifte pære...?

Jeg har en -14 modell, diesel, såkalt "hatchback". Ganske snerten å se til, billig i drift, og har hatt lite trøbbel. Har fulgt servicene og eneste som er gjort er vel å bytte et hjuloppheng i mitt eie. 

Ta ut pæra, dra på en bildeler eller biltema og kjøp samme pære

Anonymkode: 6a9d7...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...