AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg satt å snakket med min bestemor, og hennes venninne her om dagen. De er i 80-årene, spreke og oppegående. Bor for seg selv, i leilighetskompleks bebodd for det meste av eldre. Da kvinner, de fleste menn har falt fra tidligere. Vi kom inn på emnet menn, noe vi ofte prater om. Disse venninnene føler seg heldige, da de var gift med gode menn, og hadde ett godt ekteskap. De forteller at mange av de andre kvinnene i nabolaget, ikke savnet mannen. Han var sur, og gjerne en byrde hjemme. Dette har jeg hørt flere eldre kvinner fortelle meg, gjennom jobben jeg har. At de forstår de unge kvinnene som velger bo alene. Slik var det ikke før, der var det forventet at man fant seg en mann. Jeg tror ikke kvinner er mer kresne enn før, jeg tror bare vi har bedre valgmuligheter. Anonymkode: 280c8...ad7 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Enig med deg der! Anonymkode: ec996...23a 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Nei ikke bedre valg muligheter, men vi har muligheter ja som kan slå tilbake negativt noe som det oftes gjør. Aldring er ustoppelig og det er noe dom minner oss hele tiden at vi kunne gjort ting på en annen måte var sånn før at jeg tok meg sjeldent til takke med noen fordi jeg trodde jeg kunne få bedre, men hva var egentlig bedre? De var jo menn alle mann? tenker tilbake nå hadde jeg ønsket at jeg aldri gikk ut av forholdet jeg hadde med min første eller andre kjæreste. Ser dem nå gått over meg med nye lykkelig liv med ei annen som egentlig har tatt min plass gjør vondt. Anonymkode: 99786...daa
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Jepp. Min farmor har sagt så mange ganger, åå så fint jeg har det nå! De flyttet i leilighet, farfar døde kort tid etter. Han var en mutt og lukket mann, hun har sagt ofte at hun kjente han egentlig ikke (de var gift i 50 år). Så de siste 15 årene har hun vært fri. Levd som hun ville. Jeg har spurt om hvorfor de ikke skilte lag, da sa hun at det var jo ikke noe man gjorde. Men at de egentlig ikke passet sammen. Og igjen, at hun har aldri hatt det så godt som nå. Anonymkode: 033f0...47c 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Mutt og lukket ja. Hørt flere si det. Mannen er ikke noe selskap, han sitter bare der. Og vil ikke dra noe sted. Vil ikke ha besøk. Å finne seg en mann for ikke å bli alene på sine eldre dager, er hvertfall ikke noe vits. Anonymkode: 280c8...ad7 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå