AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Kan det være fordi jeg startet opp med serumet The Ordinary Niacinamide med Zink for en måned siden? Anonymkode: 3160d...181
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Jeg startet også opp med følgende serum for en måned siden: The Ordinary Retinoids Granactive Retinoid 2% Emulsion (kveld) Serum ansikt + øyne: The Ordinary Hydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B530 ml (morgen) Serum ansikt: The Ordinary Vit C Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vit F (morgen) .. Men grunnen til at jeg mistenker Niacinamide-serumet (som jeg påfører på kvelden før Retinoids), er fordi jeg konsentrerer den mye på nese og kinn, da det er der jeg har digre porer 🤔 Hudpleierutinen min er godkjent av hudpleier på Lyko. Men har jeg begynt med for mange serum for fort? Mange små, overfladiske blodutredelser rundt nesa altså.. 🤔 Anonymkode: 3160d...181
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Min lege sa det er pga tidlig tegn på Rosacrea. Anonymkode: 89b02...855 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Jeg har også fått en slik. Må sminke den vekk liksom. Kom etter jeg begynte med retinol, samme type, men mulig det var helt tilfeldig. Nå har Jeg ikke brukt noe på et par år grunnet graviditeter men den er der enda.. 😤 Anonymkode: 769c6...521 1
Capazitet Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Produktene er ikke riktig for deg. Virker som de er for sterke 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Takk for tips, da skal jeg roe ned bruken 🤗 Har brukt Granactive Retinoids hver kveld, men kan jo fint trappe ned tilf eks hver tredje kveld. Trodde bare at det var Niacinamide-serumet siden jeg hver kveld har brukt noen dråper på nesepartiet hvor de store porene er, jeg har ingen reaksjoner andre steder i ansiktet. Ikke engang rødhet. Anonymkode: 3160d...181
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 SOLFAKTOR!!! Særlig om dere bruker retinol Det er solskader eller «alderen» Anonymkode: 88201...e6b 2
Roci Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 Fikk du ikke veiledning fra hudpleieren om hvordan du skulle bruke produktene, TS? Når man begynner med hudpleie med aktive ingredienser, anbefales det vanligvis å innføre ett og ett produkt, og å starte gradvis med hvert enkelt produkt. Der betyr at de kan ta et par måneder før alle produktene er integrert i hudpleierutinen din, men du sørger samtidig for at huden din får vent seg til virkestoffene gradvis, og minsker risikoen for hudirritasjoner. Det å begynne med flere aktive ingredienser samtidig og hver kveld, kan i verste fall føre til en svekket hudbarriere, noe som igjen øker risikoen for infeksjoner og irritasjon. 1 1
Gjest Spritzx Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Kan man få sprengte blodkar av produkter? Kommer ikke det av at man er for harhendt med huden/gener?
Roci Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Spritzx skrev (14 minutter siden): Kan man få sprengte blodkar av produkter? Kommer ikke det av at man er for harhendt med huden/gener? Nei, ikke direkte av produkter, men i tillegg til at det kan være arvelig, kan også ytre påkjenninger som sterk sol og kulde og veksling mellom kulde og varme forårsake sprengte blodkar. Jeg vil tro at dersom hudens naturlige beskyttelsesbarriere er svekket, så kan man være mer utsatt for disse ytre påkjenningene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Roci skrev (13 timer siden): Fikk du ikke veiledning fra hudpleieren om hvordan du skulle bruke produktene, TS? Når man begynner med hudpleie med aktive ingredienser, anbefales det vanligvis å innføre ett og ett produkt, og å starte gradvis med hvert enkelt produkt. Der betyr at de kan ta et par måneder før alle produktene er integrert i hudpleierutinen din, men du sørger samtidig for at huden din får vent seg til virkestoffene gradvis, og minsker risikoen for hudirritasjoner. Det å begynne med flere aktive ingredienser samtidig og hver kveld, kan i verste fall føre til en svekket hudbarriere, noe som igjen øker risikoen for infeksjoner og irritasjon. Nei hun bare sørget for at ingen av produktene skulle kræsje med hverandre. Bør jeg trappe ned på alle 4 serumene, eller bare på Granactive Retinoids og Niacinamide-serumet? AnonymBruker skrev (13 timer siden): SOLFAKTOR!!! Særlig om dere bruker retinol Det er solskader eller «alderen» Anonymkode: 88201...e6b Har ikke brukt retinol i mer enn en måned og jeg har knapt vært utendørs 😆 Kan for så vidt hende at det er alder? Jeg er jo 41, men det er jo litt mistenkelig når alt har kommet i løpet av en måned. Da er det jo langt mer tilforlatelig å tro at det er den nye hudpleierutinen min som må roes ned. Jeg har fått mindre porer og langt færre urenheter, så det er ikke som om jeg ikke har sett bedring heller. Men har det jo ikke SÅ travelt, så da er det nok best å roe ned ☺️ Anonymkode: 3160d...181
Roci Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei hun bare sørget for at ingen av produktene skulle kræsje med hverandre. Bør jeg trappe ned på alle 4 serumene, eller bare på Granactive Retinoids og Niacinamide-serumet? Anonymkode: 3160d...181 Hydrators & Oils trenger du ikke trappe ned på. Tenker du kan trappe ned til niacinamide og retinol annen hver kveld, og bruke c-vitamin morgenen etter niacinamide, men ikke etter granactive retinol. Forsøk dette i noen uker og se hvordan det går. Påfører du noe fukt utover Hydrators & Oils? Også fet hud (hvis det er det du har) trenger fukt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Roci skrev (58 minutter siden): Hydrators & Oils trenger du ikke trappe ned på. Tenker du kan trappe ned til niacinamide og retinol annen hver kveld, og bruke c-vitamin morgenen etter niacinamide, men ikke etter granactive retinol. Forsøk dette i noen uker og se hvordan det går. Påfører du noe fukt utover Hydrators & Oils? Også fet hud (hvis det er det du har) trenger fukt. Tusen takk for rådene, da skal jeg gjøre det 🤗 Jeg bruker Kiehls ultra facial cream både dag og natt, og bytter den ut med Kiehls overnight rehydrating masque ca 2-3 netter i uka. Anonymkode: 3160d...181 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 On 1/29/2023 at 12:42 PM, AnonymBruker said: Jeg startet også opp med følgende serum for en måned siden: The Ordinary Retinoids Granactive Retinoid 2% Emulsion (kveld) Serum ansikt + øyne: The Ordinary Hydrators and OilsHyaluronic Acid 2% + B530 ml (morgen) Serum ansikt: The Ordinary Vit C Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vit F (morgen) .. Men grunnen til at jeg mistenker Niacinamide-serumet (som jeg påfører på kvelden før Retinoids), er fordi jeg konsentrerer den mye på nese og kinn, da det er der jeg har digre porer 🤔 Hudpleierutinen min er godkjent av hudpleier på Lyko. Men har jeg begynt med for mange serum for fort? Mange små, overfladiske blodutredelser rundt nesa altså.. 🤔 Anonymkode: 3160d...181 Nei, har ingenting med det å gjøre. Men husk å bruk solfaktor selv på vinteren. Kjøp dagkrem med solfaktor i. Anonymkode: f33c8...d77 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Jeg tror de sprengte blodkarene allerede var der. Men de blir mer fremtredende etter at du smurte på de greiene. Har opplevd noe lignende selv. Anonymkode: f9b1c...2ca
Jippijei Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 15.40): Min lege sa det er pga tidlig tegn på Rosacrea. Anonymkode: 89b02...855 Dette. Laser hjelper, supplert med hudprodukter hos fra hudlege. Skinoren eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 Tror ikke dette kan utløses av serumer. Serumer kan kanskje gjøre de eksisterende sprengte blodkarene enda mer synlig men ikke skape dem. Jeg hadde også men fjernet med karlaser. Legen sier det kommer av rosacea, selvom jeg ikke kan kjenne igjen det når jeg googler bilder av andre med hudlidelsen. Anonymkode: e772d...0e7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå