Gå til innhold

Hvor lenge gir dere hestene deres fri etter vaksine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å la det gå 3 døgn og rir bittelitt roligere enn vanlig i et par dager. Men folk sier/gjør så mye forskjellig. Noen rir allerede dagen etter mens andre igjen lar det gå en hel uke. Hva gjør du? Før i tiden (20 pluss år siden) sa veterinæren at hesten ikke skulle bli svett på en uke, men det har det gått bort fra nå.

Har hørt at de nyere vaksinene er både mer effektive og samtidig gir mindre bivirkninger, så lurer på om det egentlig er nødvendig å stå i tre døgn? Hesten ble vaksinert på fredag. Har så lyst til å ri idag, men samtidig vet jeg hvor dårlig jeg selv ble av covidvaksinen og selv om hesten ikke har vist noe tegn på ubehag etter vaksine kan det jo hende den føler seg litt uggen likevel. Så kanskje best å vente til i morgen likevel. Bedre en dag for mye enn en dag for lite. 

Anonymkode: a31dd...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fri samme dag og dagen etter, så trener jeg en normal økt dagen etter der igjen, altså jeg drar ikke ut på tretimers gallopptur, men en lett dressurøkt eller en kort tur. Etter det trener jeg som normalt.

Anonymkode: 932f5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hobby hester så 3-4 dager skader ikke noe der. 

Anonymkode: c8eeb...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener rolig samme dag og som normalt dagen etterpå etter beskjed fra veterinær.

Anonymkode: 5e449...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...