AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #161 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er åpenbart et mangel hos dem som vil være best håndtert av psykolog, ja. Hvis de føler behov for å finne igjen sine "ekte foreldre," har ikke adoptivfamilien stilt opp. Anonymkode: 9ca27...37b Nå tror jeg trollemor må gå å legge de 11 donorungene sine 😏 Anonymkode: e5704...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 2. februar 2023 #162 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Javel Anonymkode: 459bc...a64 Hadde ikke du? Hvis du som 15 åring fikk vite at din mor ikke var din biologiske mor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #163 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg begynner å lure på om du er er troll jeg. Du virker lite reflektert over dette. Det virker som du egentlig har tenkt å fortrenge at dere skal bruke donor og late som det er ditt egg? Kanskje du endrer mening hvis du blir gravid Anonymkode: e6cb1...440 Hvis jeg blir gravid? Vært gravid 2 ganger med ivf, mistet senest for en uke siden. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #164 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg blir gravid? Vært gravid 2 ganger med ivf, mistet senest for en uke siden. Anonymkode: 459bc...a64 Hvis du blir gravid med donoregg Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #165 Del Skrevet 2. februar 2023 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Hadde ikke du? Hvis du som 15 åring fikk vite at din mor ikke var din biologiske mor? Hvorfor betyr det noe at mor er "biologisk"? Hun er den som stilte opp gjennom hele oppveksten. Det er så ufattelig respektløst. Anonymkode: 9ca27...37b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #166 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du blir gravid med donoregg Anonymkode: e6cb1...440 Jeg har 80 % sjanse på å bli gravid med donoregg Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #167 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor betyr det noe at mor er "biologisk"? Hun er den som stilte opp gjennom hele oppveksten. Det er så ufattelig respektløst. Anonymkode: 9ca27...37b Ja alle må jo føle og tenke som deg ja Anonymkode: e6cb1...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. februar 2023 #168 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå tror jeg trollemor må gå å legge de 11 donorungene sine 😏 Anonymkode: e5704...694 Det syns jeg også at hun skal 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #169 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 80 % sjanse på å bli gravid med donoregg Anonymkode: 459bc...a64 Ja og da kan det jo hende du tenker annerledes rundt det å respektere ditt barn og fortelle og hjelpe barnet å bearbeide dette. Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #170 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja alle må jo føle og tenke som deg ja Anonymkode: e6cb1...440 Det er den korrekte tankegangen. Anonymkode: 9ca27...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 2. februar 2023 #171 Del Skrevet 2. februar 2023 Spritzx skrev (1 time siden): Mange som har psykiske lidelser får hjelp for de, om man er i "sorg" over å ikke få barn så er man nok ikke mentalt skikket til å få de i utgangspunktet tenker jeg. Det var litt av en konklusjon. Kan du utdype den logikken litt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #172 Del Skrevet 2. februar 2023 Bare å gjennomføre, TS. Jeg er lykkelig mor til donorbarn fra tiden før det ble tilbud om det i Norge. valgte åpen donor (barn har rett på å vite genetisk opphav) og å fortelle barnet om dens historie helt fra før det kunne forstå det. Anonymkode: fbdd6...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #173 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har 80 % sjanse på å bli gravid med donoregg Anonymkode: 459bc...a64 Hva gjør du hvis barnet ikke ligner på deg eller faren? Hva hvis du ser totalt ukjente trekk og du blir minnet på dette. Kommer det til å gå greit for deg? for selv om donoren ligner litt på deg så er det ikke flust av donorer. Hun kommer ikke til å ligne veldig. Og hun kan også ha genrer bakover som slår inn. Jeg har ett barn. Han ligner kun på meg. Ikke på faren en plass. Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #174 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare å gjennomføre, TS. Jeg er lykkelig mor til donorbarn fra tiden før det ble tilbud om det i Norge. valgte åpen donor (barn har rett på å vite genetisk opphav) og å fortelle barnet om dens historie helt fra før det kunne forstå det. Anonymkode: fbdd6...072 Ja men ts skal ikke fortelle barnet før det er 15. det er det eneste jeg syns her hårreisende i denne historien. Hun ser ut til å prøve å fortrenge at det blir er donorbarn. Det høres ikke sunt ut? Anonymkode: e6cb1...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #175 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør du hvis barnet ikke ligner på deg eller faren? Hva hvis du ser totalt ukjente trekk og du blir minnet på dette. Kommer det til å gå greit for deg? for selv om donoren ligner litt på deg så er det ikke flust av donorer. Hun kommer ikke til å ligne veldig. Og hun kan også ha genrer bakover som slår inn. Jeg har ett barn. Han ligner kun på meg. Ikke på faren en plass. Anonymkode: e6cb1...440 Vi har tatt ett valg om eggdonasjon da vi ikke kan bruke mine egg lenger, slik er det Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #176 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men ts skal ikke fortelle barnet før det er 15. det er det eneste jeg syns her hårreisende i denne historien. Hun ser ut til å prøve å fortrenge at det blir er donorbarn. Det høres ikke sunt ut? Anonymkode: e6cb1...440 Fortrenger ingenting, skulle selvsagt ønske jeg kunne bruke mine egg men det går ikke. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #177 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortrenger ingenting, skulle selvsagt ønske jeg kunne bruke mine egg men det går ikke. Anonymkode: 459bc...a64 Men hvorfor vil du da ikke fortelle det til barnet? Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #178 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor vil du da ikke fortelle det til barnet? Anonymkode: e6cb1...440 Skal fortelle når det er 15. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 2. februar 2023 #179 Del Skrevet 2. februar 2023 På generelt grunnlag synes jeg ikke det offentlige skal dekke kostnader forbundet med ufrivillig barnløshet. Det er ingen menneskerett å få barn, og noe man ikke bør bruke fellesskapets midler på, eller helsetjenestenes tid på. Spesielt nå som det er sagt rett ut at det vil bli enda færre ansatte per pasient på norske sykehus - da mener jeg at vi ikke kan prioritere dette. Når det gjelder eggdonasjon har jeg egentlig ingen store motforestillinger, da synes jeg surrogati er langt, langt mer spekulativt og uheldig. Men: jeg tror som noen nevnte over her at å rive grunnen under bena på en 15-åring ved å fortelle "forresten, mamma er ikke din ordentlige mamma" er VELDIG uheldig. Husk også en annen ting: Om man har snakket med familie og venner om dette her, er det fort gjort at det blir snakket om videre, og plutselig så er det noen som kommer i skade for å nevne det for barnet. Jeg tenker at det derfor er langt mer fornuftig å snakke om dette tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #180 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal fortelle når det er 15. Anonymkode: 459bc...a64 Jaja. Lykke til da. Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå