AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #121 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du bør revurdere hele greia da. Du har tydeligvis tenkt å late som det ikke er reelt. Anonymkode: e6cb1...440 Skal ikke revurdere noe vi, skal i gang med eggdonasjon til våren nå Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #122 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei og ikke sikkert vi forteller heller Anonymkode: 459bc...a64 Lykke til bår barnet finner 10 søsken på my heritage når hun er 18 Anonymkode: e6cb1...440 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #123 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lykke til bår barnet finner 10 søsken på my heritage når hun er 18 Anonymkode: e6cb1...440 Det er det mange som kan selv om de ikke er donor barn! Anonymkode: a132c...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #124 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor tror du det ble så rabalder med de ungene som ble forbyttet på fødestuen? Ungene fikk jo en familie og mor og far fikk da med seg en unge hjem. "Ho har ikkje ein dårleg barndom. Mona er eit av barna i ein familie som veks. Men det er store skilnader innanfor søskenflokken. Den eine barnet liknar ikkje på dei andre; ho har mørkt hår og krøller. Interessene er òg annleis. Mona har ingen glede av å gå på ski eller på tur i fjella over barndomsheimen. Ho har kreative evner. Men ingen i familien liker det same som Mona. Ho føler seg annleis. Fleire gongar spør ho han som ser på henne som dottera si om han verkeleg er faren hennar. Som vaksen forstår ho kvifor han likte det dårleg." https://www.nrk.no/vestland/xl/blei-bytt-om-etter-fodselen-pa-fodestova-pa-vestlandet-_-oppdaga-etter-dna-test-pa-myheritage-1.16176173 Anonymkode: e5704...694 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #125 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du det ble så rabalder med de ungene som ble forbyttet på fødestuen? Ungene fikk jo en familie og mor og far fikk da med seg en unge hjem. "Ho har ikkje ein dårleg barndom. Mona er eit av barna i ein familie som veks. Men det er store skilnader innanfor søskenflokken. Den eine barnet liknar ikkje på dei andre; ho har mørkt hår og krøller. Interessene er òg annleis. Mona har ingen glede av å gå på ski eller på tur i fjella over barndomsheimen. Ho har kreative evner. Men ingen i familien liker det same som Mona. Ho føler seg annleis. Fleire gongar spør ho han som ser på henne som dottera si om han verkeleg er faren hennar. Som vaksen forstår ho kvifor han likte det dårleg." https://www.nrk.no/vestland/xl/blei-bytt-om-etter-fodselen-pa-fodestova-pa-vestlandet-_-oppdaga-etter-dna-test-pa-myheritage-1.16176173 Anonymkode: e5704...694 Dette er ett helt annet tema. Anonymkode: a132c...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #126 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ett helt annet tema. Anonymkode: a132c...979 Nei det er ikke det. For en kan ikke se helt bort fra biologi Anonymkode: e6cb1...440 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #127 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lykke til bår barnet finner 10 søsken på my heritage når hun er 18 Anonymkode: e6cb1...440 Hvorfor plutselig inn på my heritage? Jeg er moren, samboer faren. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #128 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor plutselig inn på my heritage? Jeg er moren, samboer faren. Anonymkode: 459bc...a64 Fordi det er det veldig mange som gjør. Fordi mange ønsker å vite hvor familien kommer fra bakover i tid. Blir nok bare mer vanlig og Anonymkode: e6cb1...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 2. februar 2023 #129 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Hva gjelder bekymring for at et donorbarn kan få et høyt antall ukjente søsken, så er det i Norge en regel om at man kan donere egg inntil tre ganger, mens en sæddonor gi opphav til barn i maksimalt seks familier. Endret 2. februar 2023 av Klossmajor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 2. februar 2023 #130 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 8.37): Så da skal mennesker som ikke kan få barn forbli barnløse? Anonymkode: 459bc...a64 De kan adoptere eller bli fosterhjem. Det er mange barn som trenger et hjem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #131 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Må ikke ligne på begge og klinikken finner donor som er veldig lik meg så uansett hva som skjer så er jeg fortsatt moren. Anonymkode: 459bc...a64 Du vil kanskje tenke at du er moren, men i mitt hode ville det være den genetiske moren som er moren. For meg er gener veldig viktig, og du vil ikke ha en plass i det genetiske slektstreet til barnet. Det er nettopp dette jeg reagerer på ved donasjon, enten det gjelder egg eller sæd. Det er mer realt med adopsjon, for da prøver man som regel ikke å late som om man er den genetiske moren når man ikke er det. Når mennesker er så opptatt av spørsmålet «hvor kommer jeg fra» handler det i stor grad om genetikk og hvor man har sine gener fra, for eksempel de tykke lårene, det fyldige håret eller sangstemmen. Du vil ikke være i stand til å svare på de spørsmålene. Anonymkode: 7d033...165 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #132 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vil kanskje tenke at du er moren, men i mitt hode ville det være den genetiske moren som er moren. For meg er gener veldig viktig, og du vil ikke ha en plass i det genetiske slektstreet til barnet. Det er nettopp dette jeg reagerer på ved donasjon, enten det gjelder egg eller sæd. Det er mer realt med adopsjon, for da prøver man som regel ikke å late som om man er den genetiske moren når man ikke er det. Når mennesker er så opptatt av spørsmålet «hvor kommer jeg fra» handler det i stor grad om genetikk og hvor man har sine gener fra, for eksempel de tykke lårene, det fyldige håret eller sangstemmen. Du vil ikke være i stand til å svare på de spørsmålene. Anonymkode: 7d033...165 Ok, deg om det, og vet du hvor vanskelig det er å adoptere? Det tar mange år. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #133 Del Skrevet 2. februar 2023 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): De kan adoptere eller bli fosterhjem. Det er mange barn som trenger et hjem Du tror det er enkelt å adoptere????? Du vet det er mange års ventetid? Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #134 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 8.56): Ja. Barnløses behov for avkom burde ikke trumfe barnets rett til å kjenne sitt opphav. Anonymkode: 7a39d...1ef "Kjenne sitt opphav." Dere er så jævla skumle. Adoptivbarn eller donasjonsbarn, de er akkurat det samme i dine øyne--uekte barn. Blir kvalm av deg. Anonymkode: 9ca27...37b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 2. februar 2023 #135 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 22.13): Jeg har stor medfølelse for fortvilelsen som dere og andre langtidsprøvere opplever. Men jeg synes ingenting om eggdonasjon dessverre, heller ikke sæddonasjon. Det er en unaturlig måte å få barn på. Barnet får ikke blikjent med sitt biologiske opphav, noe jeg mener er en menneskerett. Mange donorbarn har halvsøsken de aldri får vite om. Det er trist. Jeg liker ikke denne utviklingen. Det er min helt ærlige mening! Anonymkode: a9ded...2b3 For å ikke nevne at økende bruk av donor, med påfølgende mange halvsøsken, kan i verste fall føre til at man har seg med ukjente søsken og føder barn med defekter og kromosomfeil pga innavl. Det er også noe å tenke på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #136 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Kjenne sitt opphav." Dere er så jævla skumle. Adoptivbarn eller donasjonsbarn, de er akkurat det samme i dine øyne--uekte barn. Blir kvalm av deg. Anonymkode: 9ca27...37b Hva i alledager er dette for et utsagn. Personen har ikke sagt noe i den retningen. Anonymkode: e6cb1...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #137 Del Skrevet 2. februar 2023 On 1/30/2023 at 9:29 AM, AnonymBruker said: Da er det altså et valg dere har tatt. Du påstod dere ikke hadde noe valg. Dere velger egne behov foran barnets, og dere har så absolutt flere alternative valg. Kall i det minste en spade for en spade. Anonymkode: 7a39d...1ef Tenk å sitte her å prøve å bestemme hvordan andre mennesker skal få barn, og i det hele tatt foreslå å forbli barnløs som om det er et like bra alternativ for de som går inn for å få barn i en så sterk grad at de vurderer eggdonasjon. For et grusomt menneske du er, sammen med alle de som har støttet dine meninger her. Også skal du i tillegg prøve å gi de dårlig samvittighet, fordi noen få ikke liker at de er barn av eggdonasjon. Jeg liker ikke at jeg er barn av foreldre med dårlig råd, men jeg har overlevd likevel. Å skulle si at folk med lav inntekt ikke burde få barn er sinnsykt. Alle har noe med bakgrunnen vår vi ikke liker, som gjør oss ukomfortable, som vi må jobbe oss gjennom i livet. Så lenge barna ikke har noe dårligere forutsetninger for et fint liv, er det ingenting i veien med eggdonasjon sammenlignet med den naturlige veien. Takk gudskjelov for at du ikke bestemmer over andre mennesker. Jeg støtter eggdonasjon helt, og håper alle som ønsker barn, får alle barna de vil ha, så lenge barna får fine liv. Og der kan man bare gjøre sitt aller beste som foreldre, og er helt uavhengig om barnet er fra mor og fars DNA eller er donert på en eller annen måte. Anonymkode: c717d...525 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 2. februar 2023 #138 Del Skrevet 2. februar 2023 For å ha mitt på det rene, jeg er ikke imot IVF. Jeg har et søsken av IVF, men uten bruk av donor. De brukte mammas eggcelle og pappas sædcelle. Prøverør er fantastisk i de tilfeller hvor man ikke bruker donor. Det er donor jeg er skeptisk til, da barnet vil ha annen biologisk mor eller far enn de de vokser opp med. Det reiser mange etiske dilemmaer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #139 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva i alledager er dette for et utsagn. Personen har ikke sagt noe i den retningen. Anonymkode: e6cb1...440 Det er jo nøyaktig det h*n argumenterer for. Hele "kjenne sitt biologiske opphav"-vinkelen stammer fra menneskehat. Det er faktisk motbydelig at folk kan tenke sånn. En forelder er barnets opphav uansett om de har det samme arvestoffet. Anonymkode: 9ca27...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #140 Del Skrevet 2. februar 2023 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): For å ha mitt på det rene, jeg er ikke imot IVF. Jeg har et søsken av IVF, men uten bruk av donor. De brukte mammas eggcelle og pappas sædcelle. Prøverør er fantastisk i de tilfeller hvor man ikke bruker donor. Det er donor jeg er skeptisk til, da barnet vil ha annen biologisk mor eller far enn de de vokser opp med. Det reiser mange etiske dilemmaer. Donor donerer egg, donerer ikke ett barn. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå