AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #201 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er det andre her. Det er da langt fra sikkert at du blir det. Hva gjør du hvis heller ikke dette fungerer? Du virker så skråsikker og lite reflektert over det du begir deg inn på at du stiller mødre som ønsker eggdonasjon i et ekstremt dårlig lys. Jeg trodde at når man tok et sånt valg så hadde en tenkt godt igjennom. Du virker å bare ha hoppet rett på dette Anonymkode: e6cb1...440 Jeg er ferdig med denne diskusjonen nå, Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #202 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg føler virkelig med deg og din situasjon, men jeg må med all mulig respekt si, at jeg synes synd på deg. Ikke på en nedlatende eller stygg måte, men jeg synes synd på deg fordi du ikke forstår hvordan dette vil bli mottatt av en tenåring. Jeg håper virkelig at du tenker mer over det på en fornuftig måte og kanskje snakker med en profesjonell i forhold til hvordan tenåringers mentalitet og psyke. Så håper jeg med tiden at du reflekterer mer over det valget du tydeligvis har bestemt deg for. Du kommer sikkert til å bli en fantastisk mamma en dag og jeg vet hvor hjerterått det er å oppleve resultatløse ivf førsøk, SA, EXU og MA.. men, vær så snill.. når du blir mamma med donoregg. Snakk med barnet om det. Jeg lover, det er mye bedre for barnet og for deg i stedet for å rive bort teppet under beina på en 15-åring og kanskje til og med risikere å ødelegge forholdet dere har i tillegg. Så.. tenk deg om når alt du går gjennom nå har roet seg. Jeg heier på deg, for alt det er verdt. Anonymkode: 47dd2...c10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #203 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg føler virkelig med deg og din situasjon, men jeg må med all mulig respekt si, at jeg synes synd på deg. Ikke på en nedlatende eller stygg måte, men jeg synes synd på deg fordi du ikke forstår hvordan dette vil bli mottatt av en tenåring. Jeg håper virkelig at du tenker mer over det på en fornuftig måte og kanskje snakker med en profesjonell i forhold til hvordan tenåringers mentalitet og psyke. Så håper jeg med tiden at du reflekterer mer over det valget du tydeligvis har bestemt deg for. Du kommer sikkert til å bli en fantastisk mamma en dag og jeg vet hvor hjerterått det er å oppleve resultatløse ivf førsøk, SA, EXU og MA.. men, vær så snill.. når du blir mamma med donoregg. Snakk med barnet om det. Jeg lover, det er mye bedre for barnet og for deg i stedet for å rive bort teppet under beina på en 15-åring og kanskje til og med risikere å ødelegge forholdet dere har i tillegg. Så.. tenk deg om når alt du går gjennom nå har roet seg. Jeg heier på deg, for alt det er verdt. Anonymkode: 47dd2...c10 Tusen takk ❤️ kommer nok ikke til å vente til barnet er tenåring. Har tenkt litt i helga og det er vel det at jeg er redd. Redd for at barnet ikke skal se på meg som moren osv, om du skjønner ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #204 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk ❤️ kommer nok ikke til å vente til barnet er tenåring. Har tenkt litt i helga og det er vel det at jeg er redd. Redd for at barnet ikke skal se på meg som moren osv, om du skjønner ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Godt å høre! Nå ble jeg helt rørt her... Du har ingenting å være redd for, dette kommer til å gå kjempe fint! Det vil alltid være ting som er vanskelig å ta opp med barna sine, men det å ikke ta de samtalene vil ikke løse noe som helst. Du får garantert hjelp av lege, psykolog eller andre i helsevesenet om hvordan du begynner å ta det opp. Ikke vær redd for at barnet ikke ser på deg som mamma, Du ER mamma og det vil ikke endre seg om du lar barnet være med på reisen sammen med deg. Stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 47dd2...c10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #205 Del Skrevet 5. februar 2023 Såklart er du mammaen når du bærer barnet i magen din, føder barnet, oppdrar barnet og gir det trygghet og kjærlighet. Det er jo dette som er å være en forelder. Det er mange som vokser opp med sine genetiske foreldre men ikke mottar det de trenger. Det er ikke gener som er avgjørende. Anonymkode: cedff...664 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 6. februar 2023 #206 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 19.14): Tusen takk ❤️ kommer nok ikke til å vente til barnet er tenåring. Har tenkt litt i helga og det er vel det at jeg er redd. Redd for at barnet ikke skal se på meg som moren osv, om du skjønner ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Åhhh ❤️ for en erkjennelse! Kjenner jeg blir rørt også. Den beste medisinen mot dette, er å snakke tidlig med barnet ("så mye ønsket vi deg at vi fikk et frø fra en dame"). Så kan det hende, når barnet er tenåring og får nei på fest til helga, at det smelles med dører og setningen "du er ikke engang mora mi!" Blir slengt ut... det tror jeg vi må både tåle og være forberedt på... Men med et ærlig og åpent fundament fra tidlig alder, omsorg og kjærlighet i alle år, så vil ikke det være mer enn "hater deg" fra genetiske barn heller. Dvs - det stikker ikke så dypt. Faktum er at du har båret barnet i magen og født det. Uten deg og pappaen ville ikke barnet vært til. Så at du er mamma er det ingen tvil om 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 21. mars 2023 #207 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg er 47 og gravid med et barn fra en mye yngre donor fra Oslo som jeg møtte på nett på co-parentmatch siden. Faktisk forventer jeg den 25. april. Jeg og mannen min har blitt enige om at donoren som donerte for oss i private omgivelser skal være kjent for barnet. Det var også donoren enig i. Vi tenkte at det også var en god idé å la donoren besøke barnet, og vi snakket om det med ham. Han er åpen for det og vi er glade for at vi klarte å finne en så fleksibel og fin løsning. Han var også på besøk hos oss mange ganger nå i løpet av svangerskapet mitt, så jeg tror at alt er mulig med en god kommunikasjon. Dette ville aldri vært mulig hvis jeg gikk veien gjennom en klinikk i utlandet. De lar aldri klientene få vite om donoren og donoren vet ingenting, uten unntak. Det var noe jeg ikke likte. Jeg ville at barnet mitt skulle vite hvem faren er, slik at hun kan kontakte ham når hun vil i fremtiden. Situasjonen med donoren vår var også litt mer komplisert fordi han har barn med andre kvinner, men han var åpen for å introdusere oss og barnet for de som er villige til å kjenne sine halvsøsken. Alt dette er veldig viktig å diskutere på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #208 Del Skrevet 21. mars 2023 AnnBanan skrev (14 minutter siden): Jeg er 47 og gravid med et barn fra en mye yngre donor fra Oslo som jeg møtte på nett på co-parentmatch siden. Faktisk forventer jeg den 25. april. Jeg og mannen min har blitt enige om at donoren som donerte for oss i private omgivelser skal være kjent for barnet. Det var også donoren enig i. Vi tenkte at det også var en god idé å la donoren besøke barnet, og vi snakket om det med ham. Han er åpen for det og vi er glade for at vi klarte å finne en så fleksibel og fin løsning. Han var også på besøk hos oss mange ganger nå i løpet av svangerskapet mitt, så jeg tror at alt er mulig med en god kommunikasjon. Dette ville aldri vært mulig hvis jeg gikk veien gjennom en klinikk i utlandet. De lar aldri klientene få vite om donoren og donoren vet ingenting, uten unntak. Det var noe jeg ikke likte. Jeg ville at barnet mitt skulle vite hvem faren er, slik at hun kan kontakte ham når hun vil i fremtiden. Situasjonen med donoren vår var også litt mer komplisert fordi han har barn med andre kvinner, men han var åpen for å introdusere oss og barnet for de som er villige til å kjenne sine halvsøsken. Alt dette er veldig viktig å diskutere på forhånd. Dere ser på donoren som faren? Vi skal fortelle når vi får barn at det er donor med i bilde, men ikke at hun er moren. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 21. mars 2023 #209 Del Skrevet 21. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dere ser på donoren som faren? Vi skal fortelle når vi får barn at det er donor med i bilde, men ikke at hun er moren. Anonymkode: 459bc...a64 Jeg mente den biologiske faren. Men vi skal være transparente med barnet. Hva hun enn vil vite i fremtiden og ingen løgner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #210 Del Skrevet 22. mars 2023 AnnBanan skrev (8 timer siden): Jeg mente den biologiske faren. Men vi skal være transparente med barnet. Hva hun enn vil vite i fremtiden og ingen løgner. Vi skal ha eggdonasjon ved privat klinikk i Norge og der er vi pliktet til å fortelle barnet at vi har fått embryo av en donor innen barnet er 15 år. Så får barnet bestemme om det ønsker å ta kontakt med donor Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå