AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #181 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal fortelle når det er 15. Anonymkode: 459bc...a64 Det er ikke anbefalt. Barnet bør vite om sin bakgrunn hele veien for at det ikke skal oppleve en identitetskrise. Hvorfor vente? Anonymkode: fbdd6...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #182 Del Skrevet 2. februar 2023 Kjør på med eggdonasjon om det er det rette for dere, det kan ingen ta fra dere 😊 Men, jeg må si, hadde jeg fått vite at mamma ikke er min biologiske mor i en alder av 15, hadde hele min verden rast sammen. Det hadde den gjort nå og i en alder av 36. Tenker som flere over her, at det er mer naturlig å ha en dialog med barnet helt fra det er lite. Små barn suger til seg all info som en svamp og stiller ikke de samme spørsmålene som en 15-åring gjør. Som 15 skal du snart på videregående og det er en veldig definerende tid som menneske. Man prøver å finne ut hvem man er, hva man vil... Om man da i tillegg får servert en sånn sannhet mener jeg at det hadde blitt veldig tøft. Jeg kan bare snakke for meg selv naturlig nok, men jeg hadde store problemer med å finne min plass på mange nivåer i ungdommen og som ung voksen. Hadde jeg på det tidspunktet fått vite at jeg hadde en "annen mamma", for å sette det på spissen, hadde jeg blitt knust. Anonymkode: 47dd2...c10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. februar 2023 #183 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjør på med eggdonasjon om det er det rette for dere, det kan ingen ta fra dere 😊 Men, jeg må si, hadde jeg fått vite at mamma ikke er min biologiske mor i en alder av 15, hadde hele min verden rast sammen. Det hadde den gjort nå og i en alder av 36. Tenker som flere over her, at det er mer naturlig å ha en dialog med barnet helt fra det er lite. Små barn suger til seg all info som en svamp og stiller ikke de samme spørsmålene som en 15-åring gjør. Som 15 skal du snart på videregående og det er en veldig definerende tid som menneske. Man prøver å finne ut hvem man er, hva man vil... Om man da i tillegg får servert en sånn sannhet mener jeg at det hadde blitt veldig tøft. Jeg kan bare snakke for meg selv naturlig nok, men jeg hadde store problemer med å finne min plass på mange nivåer i ungdommen og som ung voksen. Hadde jeg på det tidspunktet fått vite at jeg hadde en "annen mamma", for å sette det på spissen, hadde jeg blitt knust. Anonymkode: 47dd2...c10 Enig i det du skriver:) Jeg er adoptert. Men jeg hadde ikke visst det (innenlands-adopsjon) hvis ikke foreldrene mine hadde fortalt det selv. Noe de gjorde fra jeg var bitteliten. Hadde fått sjokk over å motta en slik beskjed som tenåring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #184 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja får vel gjøre det da når barnet er 15. Anonymkode: 459bc...a64 Hjelp, og du skal bli mor med den holdningen? "Får vel gjøre det da...". Det er med god grunn den lovgivningen kom, fordi det er ikke bra for barna at de ikke vet hvem deres ordentlige mor eller far er!! Anonymkode: 17a93...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #185 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hjelp, og du skal bli mor med den holdningen? "Får vel gjøre det da...". Det er med god grunn den lovgivningen kom, fordi det er ikke bra for barna at de ikke vet hvem deres ordentlige mor eller far er!! Anonymkode: 17a93...6d8 Jeg blir fortsatt moren men ja barnet skal få vite at det er et donorbarn. Anonymkode: 459bc...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #186 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir fortsatt moren men ja barnet skal få vite at det er et donorbarn. Anonymkode: 459bc...a64 Hvis du insisterer på at du blir moren en gang til så blir det sant 😊 Anonymkode: 7a39d...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #187 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du insisterer på at du blir moren en gang til så blir det sant 😊 Anonymkode: 7a39d...1ef Ja hva ellers skulle jeg være? Stemor? Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #188 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja hva ellers skulle jeg være? Stemor? Anonymkode: 459bc...a64 Du er mor. Eggdonor er biologisk mor. Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #189 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du er mor. Eggdonor er biologisk mor. Anonymkode: e6cb1...440 Donor er donor, kommer aldri til å fortelle barnet mitt at jeg ikke er den ordentlige moren, men skal si vi fikk hjelp av en kvinne som donerte egg. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #190 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Donor er donor, kommer aldri til å fortelle barnet mitt at jeg ikke er den ordentlige moren, men skal si vi fikk hjelp av en kvinne som donerte egg. Anonymkode: 459bc...a64 Sa ikke ikke ordentlige mor. Men biologisk mor Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #191 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa ikke ikke ordentlige mor. Men biologisk mor Anonymkode: e6cb1...440 Kommer aldri til å si til barnet mitt at jeg ikke er biologisk mor Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #192 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg begynner å lure på om du er er troll jeg. Du virker lite reflektert over dette. Det virker som du egentlig har tenkt å fortrenge at dere skal bruke donor og late som det er ditt egg? Kanskje du endrer mening hvis du blir gravid Anonymkode: e6cb1...440 Jepp,det tror jeg og. Som nevnt tidligere det er ikke menneskerett å få barn,og med slike holdninger TS har så er det beviset i seg selv. Ikke alle er egnet i å være mødre. Anonymkode: 4298b...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #193 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp,det tror jeg og. Som nevnt tidligere det er ikke menneskerett å få barn,og med slike holdninger TS har så er det beviset i seg selv. Ikke alle er egnet i å være mødre. Anonymkode: 4298b...dff Skjønner du ikke har barn, god helg og lykke til. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #194 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer aldri til å si til barnet mitt at jeg ikke er biologisk mor Anonymkode: 459bc...a64 Du gjør jo det når du forteller det er eggdonasjon. Skjønner du egentlig hva du skal i gang med? Jeg kjenner deg igjen fra tidligere tråder hvor du også har sagt at du ikke skal fortelle barnet om eggdonasjon. Når du får motstand og folk sier du etter loven må fortelle, så sier du at du skal. Men så kommer det en ny tråd hvor du igjen ikke skal fortelle. Jeg har mange ifv-forsøk bak meg og forstår fortvilelsen av å ikke bli gravid. Jeg er helt for eggdonasjon og hadde gjort det selv om vi ikke lykkes. Men det er utrolig viktig å være ærlig med barna om deres tilblivelse, og det virker ikke som du helt har tatt inn over deg dette. Anonymkode: 5e47a...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #195 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gjør jo det når du forteller det er eggdonasjon. Skjønner du egentlig hva du skal i gang med? Jeg kjenner deg igjen fra tidligere tråder hvor du også har sagt at du ikke skal fortelle barnet om eggdonasjon. Når du får motstand og folk sier du etter loven må fortelle, så sier du at du skal. Men så kommer det en ny tråd hvor du igjen ikke skal fortelle. Jeg har mange ifv-forsøk bak meg og forstår fortvilelsen av å ikke bli gravid. Jeg er helt for eggdonasjon og hadde gjort det selv om vi ikke lykkes. Men det er utrolig viktig å være ærlig med barna om deres tilblivelse, og det virker ikke som du helt har tatt inn over deg dette. Anonymkode: 5e47a...0ea Dette er min første tråd ang dette tema, som jeg har skrevet flere ganger nå så skal barnet få vite når det er 15 år at vi fikk hjelp av donor. Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 3. februar 2023 #196 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sa ikke ikke ordentlige mor. Men biologisk mor Anonymkode: e6cb1...440 Hun blir biologisk mor. Men ikke genetisk mor. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er min første tråd ang dette tema, som jeg har skrevet flere ganger nå så skal barnet få vite når det er 15 år at vi fikk hjelp av donor. Anonymkode: 459bc...a64 Jeg ber deg revurdere akkurat det, og håper at du endrer mening uansett. Tenk tilbake til da du var 15, og hvordan en slik beskjed ville blitt mottatt. Du/dere løper en enorm risiko ved å holde dette for dere selv frem til barnet er i tenårene og opponerer fra før. Jeg tror virkelig at det er en mye større risiko for barnet selv, og for relasjonen deres, enn å fortelle en 5-åring at mamma og pappa ville så gjerne ha deg at en snill dame ga bort et frø. En identitet som barnet har vokst opp med, og som er helt ufarliggjort, er noe helt annet enn å få sjokket i konfirmasjonsgave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #197 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner du ikke har barn, god helg og lykke til. Anonymkode: 459bc...a64 Har faktisk 3 stykk😉Så må den holdningen håper jeg virkelig at du ikke får barn. Anonymkode: 4298b...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #198 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har faktisk 3 stykk😉Så må den holdningen håper jeg virkelig at du ikke får barn. Anonymkode: 4298b...dff Du bør virkelig passe på hva du skriver selv du. Jeg får barn innen 1 år jeg Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #199 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du bør virkelig passe på hva du skriver selv du. Jeg får barn innen 1 år jeg Anonymkode: 459bc...a64 Vi får se😉 Anonymkode: 4298b...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #200 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du bør virkelig passe på hva du skriver selv du. Jeg får barn innen 1 år jeg Anonymkode: 459bc...a64 Det er det andre her. Det er da langt fra sikkert at du blir det. Hva gjør du hvis heller ikke dette fungerer? Du virker så skråsikker og lite reflektert over det du begir deg inn på at du stiller mødre som ønsker eggdonasjon i et ekstremt dårlig lys. Jeg trodde at når man tok et sånt valg så hadde en tenkt godt igjennom. Du virker å bare ha hoppet rett på dette Anonymkode: e6cb1...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå