AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #21 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da er det altså et valg dere har tatt. Du påstod dere ikke hadde noe valg. Dere velger egne behov foran barnets, og dere har så absolutt flere alternative valg. Kall i det minste en spade for en spade. Anonymkode: 7a39d...1ef Venter ikke 5 år på å adoptere Anonymkode: 459bc...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #22 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke veldig godt betalt, er ikke 5000 pr egg, men tror det er få som gjør det pga penger. Dem gjør det for å hjelpe folk som ønsker barn. Anonymkode: 459bc...a64 5000kr er mye penger. Det er husleia mi+strøm. Eller mat i nesten et halvt år. Anonymkode: 16c0d...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 30. januar 2023 #23 Del Skrevet 30. januar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Ok, du får ha dine meninger. Vi har ikke noe annet valg enn eggdonasjon Anonymkode: 459bc...a64 Jo, dere kan la være. Ingen MÅ føde barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 30. januar 2023 #24 Del Skrevet 30. januar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Så da skal mennesker som ikke kan få barn forbli barnløse? Anonymkode: 459bc...a64 Ja, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #25 Del Skrevet 30. januar 2023 Spritzx skrev (Akkurat nå): Ja, selvfølgelig. Du har tydeligvis ikke barn selv da, for oss er ikke et liv uten barn et alternativ Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 30. januar 2023 #26 Del Skrevet 30. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Du har tydeligvis ikke barn selv da, for oss er ikke et liv uten barn et alternativ Anonymkode: 459bc...a64 Da trenger dere den psykologiske oppfølgningen som nevnes i artikkelen jeg linket. Om du blir så desperat at du velger vekk rettighetene til det potensiellet barnet bare for at du har fått det for deg at DU MÅÅÅÅ føde for å være et helt menneske, så Trenger du hjelp. Det finnes historier om kvinner som går igjennom prøverør i år etter år og bruker alle pengene sine på det selv om de har et barn fra før, og dette barnet må lide under foreldrenes desperate trang til å få et barn til. Da er det noe alvorlig galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #27 Del Skrevet 30. januar 2023 Spritzx skrev (2 minutter siden): Da trenger dere den psykologiske oppfølgningen som nevnes i artikkelen jeg linket. Om du blir så desperat at du velger vekk rettighetene til det potensiellet barnet bare for at du har fått det for deg at DU MÅÅÅÅ føde for å være et helt menneske, så Trenger du hjelp. Det finnes historier om kvinner som går igjennom prøverør i år etter år og bruker alle pengene sine på det selv om de har et barn fra før, og dette barnet må lide under foreldrenes desperate trang til å få et barn til. Da er det noe alvorlig galt. Så vi må ha hjelp for at vi ønsker å stifte familie, javel Anonymkode: 459bc...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 30. januar 2023 #28 Del Skrevet 30. januar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Så vi må ha hjelp for at vi ønsker å stifte familie, javel Anonymkode: 459bc...a64 Nei, men for at dere ikke greier å akseptere at dere ikke kan få biologiske barn og er villige til å gå på kompromiss med barns rettigheter bare for å få litt selvrealisering. Dere setter dere selv foran det barnet dere ønsker dere, og et er jo et svært dårlig utgangspunkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #29 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok, du får ha dine meninger. Vi har ikke noe annet valg enn eggdonasjon Anonymkode: 459bc...a64 Jo,du må ikke ha barn, tenker dere på den 3 personen her,ungen som etterhvert blir voksen? "Det kjennes som jeg var kjøpt og solgt. Dere kan bruke de fine ordene dere vil, men jeg er sint! Ja, jeg føler meg lurt. Jeg mener at hverken min mor eller mine adoptivforeldre tenkte på meg og mine følelser da de inngikk avtalen. De er alle sammen gode mennesker, men de stoppet ikke opp for å tenke. Det er en skam, skriver han." https://www.dagen.no/nyheter/min-biologiske-mor-fikk-10-000-dollar-for-a-fode-meg/ Anonymkode: e5704...694 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #30 Del Skrevet 30. januar 2023 Orker ikke mer drittslenging nå Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 30. januar 2023 #31 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har ikke påstått det «bare» er å adoptere. Jeg har introdusert deg for alternativer når du påstår dere ikke har noe annet valg. Anonymkode: 7a39d...1ef Adopsjon er ikke et reelt valg lenger. Heldigvis. For der var det virkelig snakk om menneskehandel. Utallige småbarn ble kidnappet og deretter solgt til adopsjon. Har du virkelig ikke fått med deg alle sakene som har vært om det i media i det siste? Eggdonasjon er moralsk sett likestilt med sæddonasjon. 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #32 Del Skrevet 30. januar 2023 Hulderen skrev (1 minutt siden): Adopsjon er ikke et reelt valg lenger. Heldigvis. For der var det virkelig snakk om menneskehandel. Utallige småbarn ble kidnappet og deretter solgt til adopsjon. Har du virkelig ikke fått med deg alle sakene som har vært om det i media i det siste? Eggdonasjon er moralsk sett likestilt med sæddonasjon. Takk for at du forstår Anonymkode: 459bc...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 30. januar 2023 #33 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Orker ikke mer drittslenging nå Anonymkode: 459bc...a64 Det skjønner jeg godt. Men med tittelen du valgte på tråden, så ser dette ut som en tråd for diskusjoner rundt det prinsipielle ved eggdonasjon. Du burde heller kalt den: «Er det noen her som har erfaring med bruk av donerte egg?» 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #34 Del Skrevet 30. januar 2023 Hulderen skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg godt. Men med tittelen du valgte på tråden, så ser dette ut som en tråd for diskusjoner rundt det prinsipielle ved eggdonasjon. Du burde heller kalt den: «Er det noen her som har erfaring med bruk av donerte egg?» Ja skjønner hva du mener og skulle nok hatt annen overskrift ja ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #35 Del Skrevet 30. januar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Det var nettopp linket til et intervju med et donorbarn som forteller om vanskene med å ha ufattelig mange halvsøsken hun ikke vet om. Det holder ikke for barna. Nok en gang skal voksnes egoisme gå ut over uskyldige barn. Anonymkode: 7a39d...1ef Jeg er også skeptisk til eggdonasjon. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette med halvsøsken er annerledes enn for sæddonasjon? Jeg kjenner en dansk sæddonor som har mange mange donorbarn. Anonymkode: 5a59e...7c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #36 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er også skeptisk til eggdonasjon. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette med halvsøsken er annerledes enn for sæddonasjon? Jeg kjenner en dansk sæddonor som har mange mange donorbarn. Anonymkode: 5a59e...7c3 Det er akkurat det samme. Nøyaktig like egoistisk og galt. Anonymkode: 7a39d...1ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #37 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er akkurat det samme. Nøyaktig like egoistisk og galt. Anonymkode: 7a39d...1ef Hva skal de som ikke får barn men ønsker barn gjøre da? Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #38 Del Skrevet 30. januar 2023 Velger å tro at de som er så imot har fått de barna de skal ha lett. Donor barn er meget høyt ønsket barn. Lykke til TS jeg hadde ett forsøk med donoregg i utlandet og tvillingene har nå blitt tenåringer❤ Anonymkode: a132c...979 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #39 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Velger å tro at de som er så imot har fått de barna de skal ha lett. Donor barn er meget høyt ønsket barn. Lykke til TS jeg hadde ett forsøk med donoregg i utlandet og tvillingene har nå blitt tenåringer❤ Anonymkode: a132c...979 Tusen takk ❤️ Anonymkode: 459bc...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #40 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg har stor medfølelse for fortvilelsen som dere og andre langtidsprøvere opplever. Men jeg synes ingenting om eggdonasjon dessverre, heller ikke sæddonasjon. Det er en unaturlig måte å få barn på. Barnet får ikke blikjent med sitt biologiske opphav, noe jeg mener er en menneskerett. Mange donorbarn har halvsøsken de aldri får vite om. Det er trist. Jeg liker ikke denne utviklingen. Det er min helt ærlige mening! Anonymkode: a9ded...2b3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå