Gå til innhold

Student i Oslo og leiepriser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har planer om å starte studier i Oslo til høsten. Vi prøver å finne ut av økonomi for henne som studielån, jobb ved siden av, matutgifter, alle andre utgifter... Ikke minst boligutgifter.

Vi ønsker å lage et budsjett sammen, så hun er forberedt. Det meste finner jeg ut av, men kjenner meg usikker på studentleie priser i Oslo. Hun kan bo på studenthybel, kollektiv el.l . Hun tenker mest mulig billig bosted i starten.

Noen som har erfaring eller innsikt i dette?

Anonymkode: a6726...31d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min datter har planer om å starte studier i Oslo til høsten. Vi prøver å finne ut av økonomi for henne som studielån, jobb ved siden av, matutgifter, alle andre utgifter... Ikke minst boligutgifter.

Vi ønsker å lage et budsjett sammen, så hun er forberedt. Det meste finner jeg ut av, men kjenner meg usikker på studentleie priser i Oslo. Hun kan bo på studenthybel, kollektiv el.l . Hun tenker mest mulig billig bosted i starten.

Noen som har erfaring eller innsikt i dette?

Burde ikke datteren din funnet ut av dette selv for læringen skyld? Og så kunne evt se på det hun har funnet ut av sammen? 

Når det gjelder pris så er vel alt fra ca 5000-6000 kroner det billigste man kan finne. Mulig det finnes noen enda billigere studentboliger jeg ikke har fått med meg. Evt så kan man få gode prisen om hun har noen venner hun kan bo med, og så leie en egnet leilighet privat. 

• Liker 2
Skrevet
c_buk skrev (1 time siden):

Burde ikke datteren din funnet ut av dette selv for læringen skyld? Og så kunne evt se på det hun har funnet ut av sammen? 

Når det gjelder pris så er vel alt fra ca 5000-6000 kroner det billigste man kan finne. Mulig det finnes noen enda billigere studentboliger jeg ikke har fått med meg. Evt så kan man få gode prisen om hun har noen venner hun kan bo med, og så leie en egnet leilighet privat. 

Hei, og takk for svar. Klart hun bør finne ut av det selv, men tenker det ikke er feil å tenke å være med henne som hjelper og støttespiller og veileder denne første gang hun skal starte voksenlivet. At vi sammen lager en plan og at hun er klar over at dette kan endres. Hun skal jo ikke flytte ennå, så tenker dette er en læringsprosess.

• Liker 1
Skrevet

Det er et fåtall som får plass på studenthybel. De fleste må leie et rom i bofellesskap privat. Se på Finn.no eller hybel.no. 

Anonymkode: f32cf...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...