Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvilket terapilys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter gode terapilys, men utvalget er stort, og jeg finner ingen gode anbefalinger på nett. Håper at noen her inne har anbefalinger 😊

Er på jakt etter to typer:

1) Wake up light

Jeg har god døgnrytme, men er likevel veldig trøtt om morgenen. Mulig det har noe å si at jeg bor i Nord-Norge. Ønsker derfor å prøve terapilys for å våkne naturlig. Siden jeg ønsker at lyset skal starte før jeg våkner, er det hensiktsmessig med en som kan starte av seg selv. Min samboer sliter med søvnkvaliteten, så jeg tror også at dette vil hjelpe han.

2) Infrarødt lys / varme

Her er utvalget noe mindre. Jeg synes at infrarødt lys er avslappende og behagelig, og varmen føles helbredende. Jeg vil gjerne ha både varme og lys, men siden utvalget virker litt begrenset, er jeg åpen for bare en av delene. Lyset altså for å roe ned før leggetid, eller ved meditering.

Noen tips eller erfaringer? 😇

Anonymkode: 74535...a5f

Skrevet

1.... Jeg bruker philips sin. Har hatt den nå i 3 år tror jeg, (godt mulig den finnes i en nyere utgave) men den fungerer ganske godt og jeg er fornøyd. Lyset simulerer en soloppgangen, den bruker 30 minutter på å øke lysnivået og når lyset er på det sterkeste (uten at det er noe lyskaster så det er ikke såå gale, det er et mer vsrmt lys) så ringer alarmen. Altså viss jeg setter alarmen på 07.30, begynner lyset sakte å øke fra fra 07. 

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/belysning-og-elektriske-artikler/lamper-og-belysning/wake-up-light/hf350501-philips-wake-up-light-hvit/HF350501?gclid=Cj0KCQiAz9ieBhCIARIsACB0oGK1tfJWKH_wTmXZ2bK2t6gxpQ8XwrYaSOAn7fmk2xBsiQ11H2tZklYaAt7qEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg har dessverre ikke noe å anbefale på nr 2, men må innrømme at jeg har lekt med tanken selv så følger med her og håper på noen andre kloke sjeler😊

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har wake up light, og er veldig fornøyd med den. Våkner som oftest av selve lyset, og det er mye mer behagelig enn en fæl alarm lyd 😅

Anonymkode: 0c926...f47

Skrevet

Jeg har philips sin wake-up light som nevnt over her. Synes det er en veldig behagelig måte å våkne på, jeg blir mer våken opplagt. Det eneste negative er at jeg ikke kan ta bort  alarmlyden. Jeg er døv og siden jeg ikke hører lyden så glemmer jeg ofte å skru av. Jeg er redd naboer, overnattingsgjester, osv skal plages av det. Men det har vel ikke noe å si for deg om du skal bruke den som vekkeklokke uansett :) 

Anonymkode: b3aac...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...