Gå til innhold

Hvor ofte vasker du dørene inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hvite dører inne og de blir motbydelig fort møkkete, jeg begriper ikke hvor all skiten kommer fra. I området rundt håndtak kan jeg til en viss grad forstå at det blir fort møkkete, men hos oss er det spesielt nederst på dørbladet og ca 30 cm opp.. dette også i rom hvor det aldri brukes sko. Gjerne gjenstridige flekker som må skrapes av også, jeg blir gal. 

Føler jeg vasker dører hele tiden😬 

Bare jeg som har grisete familie, eller er det normalt å måtte vaske dørene ofte?

Anonymkode: 73446...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du tenker på hvor mange ganger om dagene vi tafser på dørene så er det ikke rart de blir skitne. I tillegg så er de vel stopper for mye støv og smuss som virvles opp. Så ja, det er veldig normalt å ta litt ofte på dørene. Jeg pleier å ta håndtak og området rundt det ukentlig og hele døra litt sjeldnere. Har dører med profiler og da legger det seg støv der. 

Anonymkode: e744d...47b

Skrevet

Samme her, dørene må vaskes nesten daglig, gjerne listene rundt også🫣 Vurderer å male alt i grå😑

Anonymkode: b5944...779

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du tenker på hvor mange ganger om dagene vi tafser på dørene så er det ikke rart de blir skitne. I tillegg så er de vel stopper for mye støv og smuss som virvles opp. Så ja, det er veldig normalt å ta litt ofte på dørene. Jeg pleier å ta håndtak og området rundt det ukentlig og hele døra litt sjeldnere. Har dører med profiler og da legger det seg støv der. 

Anonymkode: e744d...47b

Det er jeg enig i, og som jeg skriver synes jeg ikke det er så merkelig at det er møkkete i høyden hvor hånden rører daglig..

Anonymkode: 73446...96f

Skrevet

Vasker dørene ca hver 14. dag - en gang i mnd. Har hvite, profilerte dører, men de blir ikke så skitne, mest støv. Tar dørhandtak litt oftere.

Anonymkode: 089cd...050

Skrevet

Når jeg ser at de er skitne…

Går over med støvkluten hver gang jeg tørker støv.

• Liker 1
Skrevet

Har en sprayflaske og mikrofiberklut på vaskerommet. Tar runden mens jeg snakker i telefonen, sikkert flere ganger i uka. 

Anonymkode: 072ff...8e3

• Liker 1
Skrevet

Dere som svarer her, har dere 100% jobb? Her jobber både jeg og mannen 100% og vi har ikke sjans til å vaske dører og lister ukentlig. Har tre barn også , så har knapt tid til ukentlig gulvvask😅

Anonymkode: 3d383...8bf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som svarer her, har dere 100% jobb? Her jobber både jeg og mannen 100% og vi har ikke sjans til å vaske dører og lister ukentlig. Har tre barn også , så har knapt tid til ukentlig gulvvask😅

Men du har tid til litt Kg da🫣

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oy da. Det tør jeg ikke svare på….c’’.) Er  ganske nøye med huset ellers. Vi er bare 2 voksne i husstanden. Det betyr litt skulle jeg tro.? 

Endret av Rødstrupa
Skrevet

Et par ganger i året. Håndtak en gang i uka.

Skrevet

Sjeldent. Kan tørke støv av de noen ganger i året, men en våt klut og vaske. Nei. 

Anonymkode: f33ab...26e

• Liker 1
Skrevet

Ca en gang i mnd, på de dørene som er mest brukt. Blir fort guffent og mørke flekker ja! 

Anonymkode: d87b3...bf5

Skrevet (endret)
Tussemor47 skrev (4 minutter siden):

Men du har tid til litt Kg da🫣

Det kalles prioritering gjør det ikke🤣Og  du må komme med syrlig kommentar. Kan ikke la være liksom.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Det kalles prioritering gjør det ikke🤣Og MÅ komme med syrlig kommentar. Kan ikke la være liksom.

Stemmer😂 

• Liker 1
Skrevet

Tar det en gang i blandt. Bruker gjerne kosten på støvsugeren og støvsuger lister og profilerte dører. Kjedeligste jeg vet om. 

Skrevet

Har kun to innedører, pluss innside av verandadør og ytterdør. 

Dør til badet vasker jeg ukentlig samtidig som jeg vasker badet. Jeg er "flink" til å ofte ta rett på dør for å lukke/åpne, dersom døren ikke er helt lukket. Så jeg får håndmerker ett stykke oppfor håndtaket... 
Dør til soverom blir nok vasket hvert halvår :bond: Ser den aldri, så tenker ikke over om den er møkkete. 
Dør til veranda tørkes over ukentlig. 
Ytterdør kan jeg ikke huske sist. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tørker over med våtserviett, og tørker over badedøren samtidig som jeg vasker bad, det tar ca 1 minutt. 
Verandadør tas samtidig som jeg tørker av stuebordet, og tar nok under ett minutt. 
Går over alle synlige lister 2-4 ganger pr måned, med en våtserviett tar det ikke mange minuttene. 
Har 100 % jobb, i tillegg til rundt 20 % i enkeltmannsforetak. Og ett styreverv. 
Grunnen til at jeg går over listene så ofte er de tre kattene som gnir seg mot hjørnelistene hele tiden og gjør dem rett og slett helt svart... 
Gulvet tørker jeg over der det er nødvendig, når det er nødvendig, med våtmopp. Full gulvvask hvor jeg fjerner teppene skjer 1-2 ganger i året. 

Anonymkode: 19872...f4e

Skrevet

Alt for sjelden 🙈 jeg glemmer det rett og slett. 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Full forståelse for lite tid og prioritering, og jeg gjør det ikke ukentlig selv, men hvor mange dører har dere egentlig? I perioder der jeg husker å gjøre det jevnlig tar det maks 5 min ekstra totalt å gjøre det samtidig som jeg vasker kjøkken og bad.

Skrevet
Helt uperfekt skrev (6 timer siden):

Alt for sjelden 🙈 jeg glemmer det rett og slett. 

Full forståelse for lite tid og prioritering, og jeg gjør det ikke ukentlig selv, men hvor mange dører har dere egentlig? I perioder der jeg husker å gjøre det jevnlig tar det maks 5 min ekstra totalt å gjøre det samtidig som jeg vasker kjøkken og bad.

11 innedører så tar litt tid med begge sidene 😅

Skrevet

Det skjer ca en gang i halvåret. Vi er to voksne, har du barn eller hvite dører (våre er i tre) så skjønner jeg at du tar de oftere. Også etter sykdom såklart (håndtak).

Anonymkode: ab56c...613

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...