Gå til innhold

Overgangsalder, hva hjalp og når begynte du med østrogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg nok såvidt i gang 🥴. 47 år og har siste mnd følt meg deprimert og utenfor, og har 5-6 hetebølger om dagen. Menstruasjonen er nesten regelmessig. 

Gruer meg skikkelig til årene som kommer kjenner jeg, mest til depresjonen. Hvor tidlig kan man begynne med østrogen, noen som vet? Evt andre ting som hjelper?( Lever ganske sunt og trener.) 

Anonymkode: ccb94...73e

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 11.26):

Da er jeg nok såvidt i gang 🥴. 47 år og har siste mnd følt meg deprimert og utenfor, og har 5-6 hetebølger om dagen. Menstruasjonen er nesten regelmessig. 

Gruer meg skikkelig til årene som kommer kjenner jeg, mest til depresjonen. Hvor tidlig kan man begynne med østrogen, noen som vet? Evt andre ting som hjelper?( Lever ganske sunt og trener.) 

Anonymkode: ccb94...73e

Du kan teste femarelle - uten resept. Funket litt på meg- spes på humør. Men nå begynner jeg på hormoner- føler meg utilpass i kroppen, dårlig søvn mm. 
håper det blir bedre! Jeg er 47

Anonymkode: 7308f...7dd

AnonymBruker
Skrevet

44 her og våkner 5 hver natt. Sover maks 4 timer pr natt. Er sliten, gusten og rynkete i hud. Plutselig legger jeg på meg selv med lite mat. Føler meg 55 år og gammel. Liker det ikke og vil helst grave meg ned.

Anonymkode: 68a61...321

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutter man å legge på seg når man tar østrogentilskudd?

Anonymkode: a5974...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...