AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Ser ny forskning som sier at søtstoffene forstyrrer tarmfloraen. Noen som har blitt kvitt (ekstremt) oppblåst mage med lettbruskutt? Hvor lang tid tok det før det ble bedre? Jeg har prøvd å kutte i en ukes tid uten effekt. Undersøkelsen gikk på en mer langsiktig forstyrrelse. Anonymkode: 40c05...848
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Jeg drikker kun vann de siste 5 årene ( tar et glass brus/saft kanskje 1gang hver 14dag.) Magen min er like jævlig uansett. IBS her, så kommer jo sikkert ann på hva årsaken til magetrøbbel er i utgangspunktet. Anonymkode: 54974...68e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Dersom man har drukket søtstoffer i månedsvis, åresvis, så er nok skaden så stor at det vil ikke bli bra etter et par uker uten. Vet ikke om tarmfloraen i det hele tatt vil være i stand til å reparere skaden. Er ikke sikkert det er nok av de bakteriene du vil ha mer av som kan formere seg og bli en større del igjen. Mens de som har spist søtstoffer finnes i store mengder i magen og dominerer miljøet, for å si det sånn Fekal transplantasjon vil kanskje hjelpe i de tilfellene. Anonymkode: 217e3...65d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Kan ikke forstå at mennesker må ha forskning for å forstå hvor skadelig f.eks lettbrus er. Rene råvarer, mat laget fra bunn av. Vi er ikke laget for noe annet. Anonymkode: a381a...537
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Det tok nesten ett år, og det var ikke bare lettbrus jeg droppet. Droppet alt av tyggis, drops, syntetisk godteri osv og spiste kun råvarebasert, altså ingen ultraprosseserte varer. Etter det året fikk tarmene en god tarmflora igjen og det er rom for mer utskeielser nå. Kan feks spise en skyr eller burger king uten problemer, men jeg gjør det likevel sjeldent. Anonymkode: 6977f...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå