Frøken_lurepave Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Hei. Er det noen av dere som har vært i Italia mens dere har vært gravide? Det er jo så mye god mat her, men jeg er redd for hva jeg kan spise. Er masse oster her f.eks og på pakkene står det ingenting om de er pasteuriserte eller ikke.. Har til og med spurt butikkansatte, men de forstår ikke hva jeg mener og ser dumt på meg. Spekemat er greit nok, det holder jeg meg unna for det er enkelt å se. Men andre kjøttpålegg aner jeg jo ikke om er kokt uten å synse og mene. Kan jeg f.eks spise madamer-ost? Finner ikke noe om det på nettet. Og mozzarella i italia? Parmesan? Andre harde oster? Vet at man kan spise Parmesan i Norge som er hard, men her aner jeg jo ikke.. Mozzarella også som er nyåpnet i Norge. Det samme når det gjelder gelato (is) her nede. Trygt eller ikke trygt? Håper noen har gode råd! Endret 29. januar 2023 av Frøken_lurepave
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Hvorfor så paranoid? Spis det du vil. Anonymkode: c82af...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Ikke vær så hysterisk. Anonymkode: 16006...631
Frøken_lurepave Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor så paranoid? Spis det du vil. Anonymkode: c82af...3cd AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vær så hysterisk. Anonymkode: 16006...631 Jeg skal svare dere på hvorfor: fordi jeg faktisk ER gravid og ikke ønsker å påføre fosteret noe skade. Vanskelig å skjønne? Så la vær å bry dere med å svare og heller finn dere en bolle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå