Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, leverer straks doktorgraden og har begynt å tenke på disputasmiddagen- hvor smått/enkelt kan man gjøre det? Har lyst å markere, men ikke råd til svær fest- og de eneste (to) jeg har vær på har vært nettopp det, så hører gjerne fra folk som har hatt eller vært på mindre arrangementer. Hvor var det, hva ble spist, hvor mange/hvem var invitert? 

Anonymkode: 12b84...298

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten invitere veilederen og disputaskomiteen (+ eventuelt andre involverte), men hvor mange du inviterer utover det er opp til deg. Nær familie og medstudenter er vanlig, men du behøver ikke invitere alle du kjenner.

På den positive siden, du kan faktisk trekke det av på skatten: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/utdanning/fradrag-for-kostnader-til-doktorgrad/

Anonymkode: 5af99...1b3

• Liker 2
Skrevet

De eneste du "må" invitere, er veileder, bi-veilder, og komitéen. 

Jeg vet om folk som kun hadde disse, altså bare tok ut 4-5 stk på restaurant. 

Jeg hadde disse obligatoriske, i tillegg til mine foreldre, min søster + mann, og min bestemor, dett var dett. 

Jeg vet også om andre som inviterte hele fakultetet omtrent.. 

Men der jeg studerte, var det vanligste at man inviterte de obligatoriske og nærmeste familie, og kanskje noen få venner. 

Anonymkode: dac8b...573

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De eneste du "må" invitere, er veileder, bi-veilder, og komitéen. 

Jeg vet om folk som kun hadde disse, altså bare tok ut 4-5 stk på restaurant. 

Jeg hadde disse obligatoriske, i tillegg til mine foreldre, min søster + mann, og min bestemor, dett var dett. 

Jeg vet også om andre som inviterte hele fakultetet omtrent.. 

Men der jeg studerte, var det vanligste at man inviterte de obligatoriske og nærmeste familie, og kanskje noen få venner. 

Hva slags middag/restaurant var dere på?  

Skrevet

Sjekk også med fakultetet eller arbeidstedet, noen steder får man dekket opp til en viss sum.  Her jeg jobber har man tidligere fått inntil 10 000 kroner. 

Anonymkode: 69014...09d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags middag/restaurant var dere på?  

Ikke en spesiell en. Ikke gourmet og grisedyr, men heller ikke type china house. Hadde komité fra utlandet, så gikk på en middels dyr restaurant som serverte diverse norske retter. 

Skrevet

Dropp det hele. 

Anonymkode: b42df...ff8

• 2 uker senere...
Skrevet

Inviterte med veiledere og han éne opponenten som var der live (de andre var digitale), samt noen gode kolleger, noen gode venner, og min mann og barn. Vi var på Britannia i Trondheim og spiste en bedre lunsj. Både min og mannens familie var invitert, men da disputasen ble digital valgte de å ikke komme. 

Fikk sponset 4000 fra fakultetet mener jeg, dekket resten selv. Det var en utrolig hyggelig dag! 😃

Anonymkode: a5cc3...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...