Gå til innhold

Ble klådd på av en vekter på byen.. Skal jeg anmelde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og noen venninner skulle på pub igår og da vi skulle gå inn ved utgangen der to vektere sto var det en av dem som klapset meg på rumpa da jeg gikk inn.. Synes ikke dette er ok eller hva ville dere tenkt? Kommer vel ikke noen vei med en anmeldelse da det sikkert bare blir henlagt men synes dette var ganske invaderende.. Overreagerer jeg?

Anonymkode: 921e4...7d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du overreagerer! 

Anonymkode: a13d7...55f

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Meld til utestedet, selvfølgelig.

2-3 slike beskjeder så er han uten jobb. 

Anonymkode: d0532...892

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Anmeldelse er nok bortkastet her, men om du føler for å gjøre noe kan du jo gi beskjed til stedet om hvordan vekterne deres oppfører seg. For det er ikke greit. 

Anonymkode: 712d0...caa

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du overreagerer! 

Nei, det gjør hun ikke.

Vektere skal ikke klapse totalt fremmede folk på ræva.

TS: Meld i fra til utestedet og ta kontakt med firmaet han er ansatt i, dette skal de vite om.

Er det et mønster i det han gjør, så vil han fort være uten jobb, firmaene og utestedene vil IKKE ha sånne ansatt.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Har man gjort dette en gang, så har man mest sannsynlig gjort dette flere ganger tidligere. I tillegg kommer vekteren sikkert til å gjøre dette gjentatte ganger, fordi nordmenn er så til de grader konfliktsky.  

Anonymkode: bd425...c0e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nei, du overreagerer ikke. Vektere kan ikke ta seg sånne friheter uten konsekvenser bare fordi de har en uniform på… Er så mange tullinger som blir vektere. Meld, rapporter til utested og tips politiet om han.

Endret av Motelvibes
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For en klovn. 

Det er selvsagt helt uakseptabel oppførsel.

Vektere skal liksom passe på kundene, og bl.a. kaste ut de som trakasserer. De skal selvsagt ikke gjøre sånt selv, vi kvinner skal få lov til å gå rundt i verden uten å bli tatt på rumpa. 

Anmeldelse er kanskje å ta i, men ville sagt fra til utestedet. Jeg hadde sagt fra der og da tror jeg.

Anonymkode: 56955...c92

• Liker 5
Skrevet

Det skal man ikke tåle, ring utestedet og meld ifra. Tror du kommer lengre med det en å melde saken til politiet. 

Men jeg synes det  er rart at en vekter risikerer jobben på den måten, de står to i døra og da er sjansen stor for at kollegaen ser det og alle vet jo at det ikke er akseptert oppførsel. Med mindre du flørtet vilt med han for å komme inn, at han hadde grunn til å tro det var OK, men slik kan jeg ikke lese HI. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja du overreagerer! 

Og du er en mann eller? Nei dette er ikke overreagering. Dette er overhodet ikke greit!  

Anonymkode: 4c02d...517

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meg og noen venninner skulle på pub igår og da vi skulle gå inn ved utgangen der to vektere sto var det en av dem som klapset meg på rumpa da jeg gikk inn.. Synes ikke dette er ok eller hva ville dere tenkt? Kommer vel ikke noen vei med en anmeldelse da det sikkert bare blir henlagt men synes dette var ganske invaderende.. Overreagerer jeg?

Anonymkode: 921e4...7d5

Klag heller til utestedet og sjefen. Ikke ok å klå kundene på rumpa

Anonymkode: 9c56d...c6a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du er en mann eller? Nei dette er ikke overreagering. Dette er overhodet ikke greit!  

Dette er en tydelig overreaksjon!

Anonymkode: cd7c4...700

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er en tydelig overreaksjon!

Nei, det er det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Nei kvinne for tenk! Jeg synes det er greit og tar det som et kompliment hvor noen klasker meg på baken😊

• Liker 3
Skrevet

Nei kvinne for tenk! Jeg synes det er greit og tar det som et kompliment hvor noen klasker meg på baken😊

At du finner det ok, betyr ikke at andre finner det ok.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er ikke et kompliment.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Javel… selvom du liker det, så er det ikke alle som liker det…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er dette en overreaksjon. Hadde jeg eid utestedet hadde du fått en diplomatisk svar tilbake, men jeg hadde ikke sagt noe til vekterne. Det han gjorde var galt, men ikke nok til å få advarsel selvom 5-6 stk hadde sagt ifra. Det skal mye mer til før jeg hadde reagert på det. Slik oppførsel er helt vanlig på utested og man skal kunne takle dette.

Hvis man ikke klarer å takle slike situasjoner har man ingenting og gjøre på utesteder.

Da hadde utestedet ditt fått dårlig rykte til slutt, kundene hadde sluttet å komme, og du måtte ha lagt ned. En fjør blir fort til ti høns, og vips har utestedet rykte på seg for å være voldtektssted. 

Å ikke ta antasting på alvor, tillate slik oppførsel, flytter stadig grenser, ender aldri bra.

Endret av Motelvibes
  • Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig er dette en overreaksjon. Hadde jeg eid utestedet hadde du fått en diplomatisk svar tilbake, men jeg hadde ikke sagt noe til vekterne. Det han gjorde var galt, men ikke nok til å få advarsel selvom 5-6 stk hadde sagt ifra. Det skal mye mer til før jeg hadde reagert på det. Slik oppførsel er helt vanlig på utested og man skal kunne takle dette.

Hvis man ikke klarer å takle slike situasjoner har man ingenting og gjøre på utesteder.

Det er ikke en overreaksjon.

Hadde du eid et utested og latt dette foregå, hadde utestedet ditt og du fått et dårlig rykte på byen blant kvinner og du hadde til slutt holdt pølsefester for de mannlige kundene dine.

Det er ikke vanlig oppførsel på et utested, tilogmed vekterselskapene forsøker veldig hardt å ta tak i dette problemet og ber folk hele tiden om å si ifra til de om vektere gjør sånne ting mens de er i jobb.

• Liker 2
Skrevet
Motelvibes skrev (Akkurat nå):

Da hadde utestedet ditt fått dårlig rykte til slutt, kundene hadde sluttet å komme, og du måtte ha lagt ned. En fjør blir fort til ti høns, og vips har utestedet rykte på seg for å være voldtektssted. 

Sammenlikner du klaps på stumpen og voldtekt?? Halllo??!! 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...