AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Pga. krangling med kjæresten har jeg vært trist noen dager, bl.a. fordi jeg trodde vi skulle ha en fin fredagskveld sammen men han "glemte" det, altså ignorerte meg og gjorde andre ting istedet. Skrev at jeg følte meg trist, og fikk et ganske upersonlig svar: "Trist skal man ikke være!" Jeg synes der var veldig upersonlig, ikke noe om at han vil jeg skal være glad, at han er lei seg for at jeg ble skuffet. Ingenting sånt. Bare det upersonlige "man". Er ikke det ganske ufølsomt og frekt? Lite omsorg? Anonymkode: 6ce9f...858 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Du er overfølsom og overtenker. Kanskje du gjør dette for ofte, og han er lei av det. Kanskje han er sur han også. Du legger altfor mye i det hvertfall. Anonymkode: 97fe6...7a4 20 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Jo det synes jeg var veldig upersonlig. Kanskje det er bedre å kommunisere direkte med han og ikke ta det over melding. Fortelle hva du føler når han oppfører seg sånn. Anonymkode: c2a8d...ccd 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Hvor lenge tenkte du å gnage han for å ha glemt fredagsavtalen? Anonymkode: fec59...c1e 11 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Ja, det var upersonlig. Og du skrev en ufullstendig melding som fisket - istedetfor å si hva du mener. Anonymkode: 7736a...8fd 9 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Er du ofte så dramatisk så hefter han seg kanskje ikke så mye lenger Anonymkode: 53ea1...289 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Hva er upersonlig med det? Han skriver jo at trist skal man inne være! Anonymkode: 67964...2fb 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Dere kranglet. Og du sendte en melding som skyver samvittighet over på han, der du implisitt mener han bør ta kontakt for forsoning og trøst? Ufint. Anonymkode: e132f...783 11 1
Phoenix Heart Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Det er ikke alltid så lett å kommunisere via meldinger, det kan fort misforstås og tolkes feil. Bedre om dere prater sammen i stedet for å ta samtalen over meldinger. 3 1
Entern Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Athena Catalina. skrev (3 minutter siden): Det er ikke alltid så lett å kommunisere via meldinger, det kan fort misforstås og tolkes feil. Bedre om dere prater sammen i stedet for å ta samtalen over meldinger. Enig. Viktige/personlige ting bør msn snakke om ikke ta via melding. Endret 29. januar 2023 av Entern 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er upersonlig med det? Han skriver jo at trist skal man inne være! Anonymkode: 67964...2fb At han skrev "man." Som et slag i ansiktet. Anonymkode: 6ce9f...858 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At han skrev "man." Som et slag i ansiktet. Anonymkode: 6ce9f...858 Au da, litt hårsår eller? Anonymkode: 67964...2fb 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Synes også det var en litt kald og upersonlig melding, men dere bør heller snakke om sånt ansikt til ansikt! Meldinger er uegnet for å kommunisere om følelser. Anonymkode: 1df3a...392 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Jeg tolker din melding som mer manipulativ og bebreidende enn opplysende og åpen. Du håpet på sympati, men oppnådde sikkert at han følte seg angrepet. Jeg vil råde deg til å være mer tydelig og direkte, uten å være bebreidende og manipulativ, i fremtiden. Si tydelig fra om hvor dine grenser går, hvordan du føler deg når han har gjort noe som oppleves sårende for deg. Spør også hvordan det er for han å høre at du er lei deg pga. han. Tving han til å reflektere over egne handlinger, istedet for å sette han i en posisjon hvor han ender opp med å bare forsvare seg. For det er viktig at du sier ifra! Å ignorere folk er dårlig gjort og skadelig i en relasjon. Men det er fort gjort å komme inn i et mønster med den samme runddansen, han sårer og du gjør det tydelig at du er et offer. Slikt blir man så lei av at empatien kan bli veldig blek i disse situasjonene. Noen må bryte dette mønsteret. Anonymkode: 221e0...560 12 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Dere hadde en avtale, og han valgte å gjøre noe annet og ignorere deg. Det er respektløst i seg selv, og viser at han ikke bryr seg så mye om hva du føler. Han la seg ikke flat og beklaget og prøvde å gjøre opp for å 'glemme' avtalen heller, så du forsøkte å kommunisere at du blir trist over hvor lite han bryr seg, og med det svaret viser han igjen at han ikke bryr seg. Han har i løpet av 3 dager vist deg hele 3 ganger at han ikke respekterer deg, din tid, følelsene dine og forholdet deres. Kanskje det er på tide å stoppe og forvente at han vil bry seg, og revurdere hele forholdet. Anonymkode: ea17a...84a 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Virker som om han er lei av deg og ghoster deg for å få deg til å gjøre det slutt. Slik at han slipper å være den slemme som gjør det slutt. Anonymkode: d78b3...828 1 1
ESFP Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Du er ikke overfølsom eller overtenkende!! Det er stygt gjort å glemme/ignorere en avtale og ikke ta ansvar for det. Helt naturlig at du blir lei deg for det. Det er umodent av ham å si at man ikke skal være trist. Det er helt naturlig å være trist!! Særlig når man blir glemt/ignorert. 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Jeg ville ikke fortsatt forholdet med en som svarer sånn Anonymkode: 2fcc4...797 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke fortsatt forholdet med en som svarer sånn Anonymkode: 2fcc4...797 Jeg ville ikke fortsatt forholdet men noen som sendte slike meldinger. Anonymkode: cfd2e...513 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tolker din melding som mer manipulativ og bebreidende enn opplysende og åpen. Du håpet på sympati, men oppnådde sikkert at han følte seg angrepet. Jeg vil råde deg til å være mer tydelig og direkte, uten å være bebreidende og manipulativ, i fremtiden. Si tydelig fra om hvor dine grenser går, hvordan du føler deg når han har gjort noe som oppleves sårende for deg. Spør også hvordan det er for han å høre at du er lei deg pga. han. Tving han til å reflektere over egne handlinger, istedet for å sette han i en posisjon hvor han ender opp med å bare forsvare seg. For det er viktig at du sier ifra! Å ignorere folk er dårlig gjort og skadelig i en relasjon. Men det er fort gjort å komme inn i et mønster med den samme runddansen, han sårer og du gjør det tydelig at du er et offer. Slikt blir man så lei av at empatien kan bli veldig blek i disse situasjonene. Noen må bryte dette mønsteret. Anonymkode: 221e0...560 Dette !!! Du fikk noen gulltips her ts. Håper for din del du tar det til deg. Anonymkode: cfd2e...513 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå