AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Hei, jeg bor i en by med høye leiepriser. Akkurat nå betaler jeg 15000 kr for to soverom og er i gåavstand til jobb og etterhvert barnehage. Barnefar bor bare 12 min unna. Jeg har en helt ok månedslønn på ca 32000kr etter skatt (med barnetrygd). Samlivsbruddet er ganske nytt og jeg har vært alene i ca et halvt år. Vi har delt omsorg. Økonomisk har jeg råd til 15000kr men det blir lite penger til overs til sparing og jeg bruker egentlig ikke stuen (har stor kjøkken som fungerer som stue/kjøkken), og det er kjempe kaldt i leiligheten. Med strømstøtte hadde jeg bare en regning på 1000kr (egentlig 3000kr) i desember, men da hadde jeg på varmen på ca 18-19 c og på termostat. Så det var fortsatt ganske kaldt inne. Nå er jeg inne på tanken om å flytte igjen, og sliter litt med å akseptere å bare ha ett soverom. Det er veldig få steder med to soverom og til maks 13 500kr. Datteren min vil jo ha det soverommet til seg selv, og jeg vil sove på stuen. Jeg vet at jeg er i en situasjon hvor jeg ikke kan få alt jeg vil ha, men syntes det er tøft 😭 Så dette er hva jeg tror jeg trenger: -minst ett soverom -inkludert varmt vann -sentralvarme -maks 30 min fra jobb/barnefar -ink parkering -MAKS 14000 kr hvis det er sentralfyring (sparer på strøm) -maks 13500kr hvis uten sentralfyring Har noen råd eller kloke ord til meg? Anonymkode: e2bb0...0e8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Vanskelig med råd når man ikke vet hvilken by/område du bor i. Tenker uansett standardråd som ukeshandling og jobbe ekstra når barn er hos far. Ut i fra det du skriver så høres barnet ungt ut, og dere har derfor ka skje ikke 50/50. Du kan søke barnetrygd, overgangsstønad, barnebidrag, penger til barnepass, søk om å betale i kjernetiden i bhg Anonymkode: 7429d...b6d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Jeg hadde sagt vent litt til neste høst og vinter hvis alt annet er ok. Anonymkode: 25ddc...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå