Gå til innhold

Skummelt å kjøpe leilighet i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det flaut å si at man kommer fra Romerike?

Anonymkode: 6de1a...b7d

Jeg har aldri sagt det, så det vet jeg ikke. Slik jeg forstår TS så gjør ikke h*n det heller.

Jeg tenker h*n kan gjøre det bedre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (51 minutter siden):

Hold deg unna Lørenskog, TS.

Lillestrøm også.

Hele Romerike, egentlig.

Hva er galt med Lørenskog? 

Anonymkode: dadcb...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lørenskog er sikkert OK for en som kikker etter det som Lørenskog tilbyr. 
Hva nå det er.

Ts ser på bolig i Oslo. Lørenskog er ikke Oslo. TS må ikke misforstå dette. Lørenskog er IKKE Oslo.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om man ikke er rasist, mener du?

Anonymkode: d7b9f...df6

Utfordringen er Øst-europere som har fiendtlig holdninger ovenfor ikke-vestlige innvandrere. Dette har jeg har jeg selv observert, men vi som er norske har ikke vansker med å bo sammen med dem. De som er relativt nye i Norge sliter med å tilpasse seg det norske samfunnet, og det tar fort 10-15 år før de greier det.

Anonymkode: ef75c...09a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Utfordringen er Øst-europere som har fiendtlig holdninger ovenfor ikke-vestlige innvandrere. Dette har jeg har jeg selv observert, men vi som er norske har ikke vansker med å bo sammen med dem. De som er relativt nye i Norge sliter med å tilpasse seg det norske samfunnet, og det tar fort 10-15 år før de greier det.

Anonymkode: ef75c...09a

😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å kjøpe langs toglinjene istedet? Får mer for pengene. Kan godt hende prisene i Oslo vil skyte i været, men det er ikke garantert. Kjøper du utenfor kan du kjøpe noe større, nedbetale lånet fortere og investere penger som ellers ville gått til boliglån i noe annet.

Østkanten og Løreskog/Lillestrøm er nok ganske usikkert fremover. Vi har feks sett at prisene har steget mer i Fredrikstad enn på Oslo øst og at det begynner å bli veeeldig utbygd i Lillestrøm og Lørenskog.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (20 minutter siden):

Vurdert å kjøpe langs toglinjene istedet? Får mer for pengene. Kan godt hende prisene i Oslo vil skyte i været, men det er ikke garantert. Kjøper du utenfor kan du kjøpe noe større, nedbetale lånet fortere og investere penger som ellers ville gått til boliglån i noe annet.

Østkanten og Løreskog/Lillestrøm er nok ganske usikkert fremover. Vi har feks sett at prisene har steget mer i Fredrikstad enn på Oslo øst og at det begynner å bli veeeldig utbygd i Lillestrøm og Lørenskog.

Dette må være dagens spøk🤣

Tog i Norge betyr buss for tog.

«Ukrainsk jernbane hadde høyere punktlighet enn den norske»

https://www.aftenposten.no/norge/i/jlLVJw/ukrainsk-jernbane-hadde-hoeyere-punktlighet-enn-den-norske

Av skinnegående transport i Norge er T-banen i Oslo som er overlegent alt. Trikken i Oslo og bybanen i Bergen har også OK punktlighet. Men tog, å anbefale tog til pendling er samme som å ta buss… Mye forsinkelser pga. kø osv.

Anonymkode: 6de1a...b7d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (32 minutter siden):

TS leter i Oslo, ikke Østfold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis som begge ville inn på boligmarkedet i Oslo, var så smarte at vi kjøpte 75 kvm sammen. Det er det smarteste valget jeg har gjort hele mitt liv. Kjenner du noen du kan vurdere å kjøpe sammen med? Det er jo veldig mange i Oslo som er i samme situasjon som deg. Jeg har snakket med flere, men en del sier at det er uaktuelt fordi de ønsker å bo alene. Det forstår jeg, men jeg selv tenkte sånn i de 10 årene jeg leide alene og nå kunne jeg ikke tenke meg å gjøre det lenger, vil heller bo med en venn enn å bo alene. Så jeg tror det handler litt om innstilling, og er iallefall verdt å virkelig vurdere. 

Vi kjøpte på østkanten, ikke alt for langt ut, men likevel øst. Det er mye fordommer rundt det å bo på østkanten men jeg har bodd både på beste vest, i sentrum og på øst, og nå som jeg bor på østkanten har jeg aldri noen gang bodd så bra som jeg gjør nå. Så stille og rolig, romslig, nærme alt og superkoselig nabolag. Jeg vil ikke flytte på maaange år! 

Anonymkode: e9c9e...5f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skal kjøpe leilighet i Oslo, og prisene skremmer meg. Har gjennomsnittlig inntekt, er singel i 30-årene, får littegrann hjelp av foreldre. Absolutt maks budsjett på 4,3 mill. Da makser jeg lånet, og bruker alle sparepengene mine. 

Etter å ha fulgt med boligmarkedet en liten stund, ser jeg at potensielle leiligheter er på rundt 35 kvm, lite soverom, liten balkong. Det er forsåvidt greit nok i seg selv til én person. 

Men vil leilighetene ha noen prisstigning om noen år? Vil folk i f.eks 2028 betale mer enn 4,3 for en liten leilighet i Oslo? Jeg  kjøper for å bo, absolutt. Men med tiden ønsker jeg kanskje noe litt større. Og økonomien bekymrer meg litt. 

Anonymkode: 33f7f...a70

Kjøpte i høst til 4.3 i Bærum. Over 90 kvm og 20 min til Oslo s.

Anonymkode: d14c5...6ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjekk ut området Teisen Vest Borettslag (Agmund Bolts vei er gateadressen). Har bodd der selv og stortrivdes. Kan anbefale noen av leilighetene som ligger «midt inni» borettslaget og ikke de som er tett på E6/Ring 3 mtp. trafikkstøy og forurensing. 

I mine øyne er det en gjemt/glemt perle som ligger sentralt, men samtidig har nærhet til mark, natur og andre fasciliteter. 

Anonymkode: 74d3e...a23

Gjemt perle?! 🤪 har bodd der selv, det stedet jeg trivdes minst å bo av de stedene jeg har bodd i Oslo ihvertfall.. forurensning slipper du ihvertfall ikke unna.

Anonymkode: 6b418...7e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Lørenskog har et rykte på seg, rart ingen vet om det. Men sånn er det vel å være innflytter 😛

Anonymkode: feb16...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lørenskog har et rykte på seg, rart ingen vet om det. Men sånn er det vel å være innflytter 😛

Anonymkode: feb16...eb2

Hele Lørenskog kan ikke ha rykte på seg. Enkle områder kanskje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg skal kjøpe leilighet i Oslo, og prisene skremmer meg. Har gjennomsnittlig inntekt, er singel i 30-årene, får littegrann hjelp av foreldre. Absolutt maks budsjett på 4,3 mill. Da makser jeg lånet, og bruker alle sparepengene mine. 

Etter å ha fulgt med boligmarkedet en liten stund, ser jeg at potensielle leiligheter er på rundt 35 kvm, lite soverom, liten balkong. Det er forsåvidt greit nok i seg selv til én person. 

Men vil leilighetene ha noen prisstigning om noen år? Vil folk i f.eks 2028 betale mer enn 4,3 for en liten leilighet i Oslo? Jeg  kjøper for å bo, absolutt. Men med tiden ønsker jeg kanskje noe litt større. Og økonomien bekymrer meg litt. 

Anonymkode: 33f7f...a70

Hvorfor skal du kjøpe i oslo? Det er høy rente nå også og kommer til å være det i mange år fremmover

Hvorfor MÅ du bo i oslo?

Du kommer til å ha null penger til overs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hele Lørenskog kan ikke ha rykte på seg. Enkle områder kanskje. 

Jo. Kjøpesenterkommunen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Jo. Kjøpesenterkommunen.

Si det til alle som bor i flotte Vallerud / Røykås / Rasta områder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små leiligheter sentralt i Oslo er de mest populære leilighetene du kan få i hele landet.

Min første leilighet var 35 kvm med balkong på grunerløkka, og jeg stortrivdes! Hva skal sitte og loke i Lørenskog for, jippi du har større stue liksom, plass til et spisebord til fem men få gidder jo dra så langt på besøk uansett. For meg var det helt uaktuelt da jeg elsker bylivet og alt det har å by på. 

Også mtp videresalg så vil 35 kvm på for eksempel St. Hanshaugen eller Nydalen bli revet bort selv i et dårlig marked. Det er aldri dårlig marked for de leilighetene. Men jo lengre ut du flytter, jo mer utsatt og sensitivt er det for svingninger i markedet.

Så en liten leilighet sentralt i Oslo er et mye tryggere kjøp med tanke på prisstigning. 

Nå er det vanskelig å spå hvordan det blir fremover, men om du har tenkt å bo der en stund så tjener du penger, garantert. 

Anonymkode: 58151...4cd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Si det til alle som bor i flotte Vallerud / Røykås / Rasta områder 

Jeg gjorde nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri jeg skulle trives lengre ut av sentrum etter mange år på Majorstua/ Briskeby/Keyserløkka, men! I Bydel Østensjø får du 2-3roms avhengig av hvor du bor. Bodde rett ved t-banen nede ved vannet selv, i selveier. 15 min med banen til Oslo s, likeså til Østmarka. Superfint! Solgte etter 2.5 år og tjente 700.000 på ett par strøk maling. 
solgte fordi jeg flyttet fra landsdelen, men hadde gjerne flyttet tilbake dit. Mange naboer i samme alder, en flott plass å bo som enslig. 

Anonymkode: 1fd13...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...