Gå til innhold

Noe som faktisk hjelper mot smerter i bindevev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stort sett hele tiden smerter i bindevevet, spesielt i beina (leggene er verst), men også armer, fingre (de er stive og vanskelige å gripe med), tær (har problemer med å bøye dem) osv. 

Jeg går regelmessig til oppfølging hos revmatolog. Jeg har uspesifisert bindevevssykdom, med utslag for RF og ANA på blodprøver. 

Finnes det noe jeg kan gjøre for at dette skal bli lettere å leve med? 

Det jeg har prøvd: Legge om kosthold, trening, yoga, meditasjon, regelmessig døgnrytme. Synes ingenting av dette hjalp. Har inntrykk av at det ikke finnes medisiner man kan ta før det blir mye verre.  

Anonymkode: 9258c...8c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken typ av yoga har du prøvd?

Skrevet
Olive_North skrev (1 time siden):

Hvilken typ av yoga har du prøvd?

Ashtanga, yin, yang, vinyasa + yoga nidra og hatha. 

Skrevet

Mysimba slankemedisin kan hjelpe. Mange opplever mindre smerter ved bruk av den. 

Har du prøvd å bruke kompresjon? 

Anonymkode: ac781...262

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mysimba slankemedisin kan hjelpe. Mange opplever mindre smerter ved bruk av den. 

Har du prøvd å bruke kompresjon? 

Må vel være bedre å bruke LDN direkte enn å ta en slankemedisin som inneholder det hvis man ikke trenger slankeeffekten? 

Anonymkode: a369f...e9a

Skrevet

Hva slags kostholdsomlegging har du prøvd, og over hvor lang tid?

Jeg ville i tillegg vurdert tilskudd som vitamin d, magnesium, kalsium, og k2. 

Anonymkode: 8215f...4e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Må vel være bedre å bruke LDN direkte enn å ta en slankemedisin som inneholder det hvis man ikke trenger slankeeffekten? 

Hvorfor ikke skrive lavdose naltrekson hvis det skal være et tips til TS. Ikke sikkert alle som leser skjønner en sånn forkortelse. 

Jeg vet for lite om bruken av naltrekson og TS til å kunne si hva hun kan bruke. Det var bare et tips. Jeg vet heller ikke om det er naltreksonen i Mysimba som gir smertestillende effekt, eller om det er de to virkestoffene i lag. Jeg vet bare at mange opplever mindre smerter ved bruk av den. Hun må jo uansett ta det med sin lege. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva slags kostholdsomlegging har du prøvd, og over hvor lang tid?

Jeg ville i tillegg vurdert tilskudd som vitamin d, magnesium, kalsium, og k2. 

Glemte å skrive at jeg tar kosttilskudd. 

Jeg har i en periode (ca ett år) levd på lavkarbo og et halvt år ketolyse/ketogent. Jeg har også forsøkt fodmap, husker ikke hvor lenge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

lavdose naltrekson

Takk for tips, dette skal jeg snakke med revmatologen min om. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å skrive at jeg tar kosttilskudd. 

Jeg har i en periode (ca ett år) levd på lavkarbo og et halvt år ketolyse/ketogent. Jeg har også forsøkt fodmap, husker ikke hvor lenge. 

Jeg ville prøvd å eliminere melkeprodukter og rødt kjøtt også, mange som reagerer med betennelse på det. Ihvertfal det som er bearbeidet, og særlig svin.

Lymfebehandlinger (regelmessig over en periode) er også veldig bra. Flere måter å gjøre det på, det mest effektive jeg har erfart er hos nevrorefleksolog. De jobber med bindevev også. 

Skrevet

Flere måter å gjøre det på, det mest effektive jeg har erfart er hos nevrorefleksolog. De jobber med bindevev også. 

Aldri hørt om dette før, takk for tips. 

Skrevet

Ihvertfal det som er bearbeidet, og særlig svin.

Jeg spiser veldig lite kjøtt og aldri svin :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spiser veldig lite kjøtt og aldri svin :) 

Bra at du ikke spiser svin :) Jeg tenker at lavkarbo kan enten være som Fedon eller mer som Atkins, og det er så store forskjeller her. Mat som demper betennelse er like viktig som å unngå det som trigger betennelse, og når det gjelder kosthold så er det nok mange veier til Rom. For meg er bearbeidet mat verre enn å spise karbohydrater, og for noen er belgfrukter det verste som finnes pga lektiner. 

Håper du sjekker ut nevrorefleksolog, lymfebehandling m.m der har vært fanastisk for meg. I tillegg, ta en titt på bærbar infrarød sauna. Tar opp liten plass, og man blir ikke for varm siden man har hodet utenfor. Har brukt det i årevis og svært fornøyd. Man får også tak i bærbar sauna som går på damp og ikke infrarøde stråler, men det må bestilles fra utlandet. 

Legger ved en link rundt infrarød badstue her, finnes mye info om det https://saunas.org/infrared-sauna-therapy-and-sports-injuries-a-path-to-pain-free-living-for-the-athlete/

Skrevet

Jeg ville spist gurkemeiekapsler med piperin(sort pepper). 

Og brukt gurkemeie generelt i mat, ofte. 

Les om gurkemeie. 

Anonymkode: ae365...915

Skrevet

Og vært forsiktig med D vitamin. Så det ikke blir for mye av det, fordi det gir smerter. 

Litt, ja, men ikke for mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I tillegg, ta en titt på bærbar infrarød sauna. Tar opp liten plass, og man blir ikke for varm siden man har hodet utenfor. Har brukt det i årevis og svært fornøyd. Man får også tak i bærbar sauna som går på damp og ikke infrarøde stråler, men det må bestilles fra utlandet. 

Legger ved en link rundt infrarød badstue her, finnes mye info om det https://saunas.org/infrared-sauna-therapy-and-sports-injuries-a-path-to-pain-free-living-for-the-athlete/

Jeg skal helst unngå varme, pga det kan gjøre bindevevssykdommen verre. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville spist gurkemeiekapsler med piperin(sort pepper). 

Og brukt gurkemeie generelt i mat, ofte. 

Les om gurkemeie. 

Ja, det skal jeg sjekke ut. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vært forsiktig med D vitamin. Så det ikke blir for mye av det, fordi det gir smerter. 

Hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg opplevde ikke effekt av ldn, men fikk god effekt av mysimba.

Anonymkode: 0c2b8...a94

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg opplevde ikke effekt av ldn, men fikk god effekt av mysimba.

Anonymkode: 0c2b8...a94

Ikke lyst å prøve mysimba pga bivirkningene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 15.56):

Folk flest sliter ikke med overdosering av d vitamin, men det er helt riktig at man skal holde det under oppsikt. Man må ta tilskudd ettersom hvor i skalaen man ligger, og man bør ta magnesium i tillegg slik at kroppen klarer å nyttiggjøre d vitaminet. 

Delryddet for medisindosering. 
_popcorn_, adm

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri hørt om dette før, takk for tips. 

Det er nok en grunn til at du aldri har hørt om dette. Det finnes ikke pålitelig dokumentasjon på at nevrorefleksologi har noen effekt. Akkurat de pengene ville jeg nok spart.

Anonymkode: c18dd...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...