Anonym-bruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Skal feire bursdag, tenkte lage sjokolade kake. Men jeg får ikke tid dagen før selskapet. Går det bra å lage den 2 der før, eller blir den tørr? Tenkte la den stå i kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Hvis du lager Toro så blir de tørre sekundet du tar de ut av ovnen så det anbefales ikke synes jeg. Selv om det er til barn som ikke bryr seg hadde jeg blitt flau over å servere noe som overhodet ikke er bra. Lager du ei skikkelig god Texas sheet cake med rømme/kefir så holder den nesten 2 uker i kjøleskap og blir bare bedre og bedre. Bare husk å ta den ut et par timer før selskapet slik at den blir romtemperert og myk. 🤗 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sjokoladekake-med-romme Anonymkode: 4497c...f26 2
Embla Othea Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du lager Toro så blir de tørre sekundet du tar de ut av ovnen så det anbefales ikke synes jeg. Selv om det er til barn som ikke bryr seg hadde jeg blitt flau over å servere noe som overhodet ikke er bra. Lager du ei skikkelig god Texas sheet cake med rømme/kefir så holder den nesten 2 uker i kjøleskap og blir bare bedre og bedre. Bare husk å ta den ut et par timer før selskapet slik at den blir romtemperert og myk. 🤗 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sjokoladekake-med-romme Anonymkode: 4497c...f26 Støtter denne. 1
Tradegy Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Det går helt fint. Skal den fylles med krem, la den stå i kjøleskapet. Er det typ langpanne, uten fyll, så pakk den godt inn og la stå i romtemperatur. 1
Drizzt Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du lager Toro så blir de tørre sekundet du tar de ut av ovnen så det anbefales ikke synes jeg. Selv om det er til barn som ikke bryr seg hadde jeg blitt flau over å servere noe som overhodet ikke er bra. Lager du ei skikkelig god Texas sheet cake med rømme/kefir så holder den nesten 2 uker i kjøleskap og blir bare bedre og bedre. Bare husk å ta den ut et par timer før selskapet slik at den blir romtemperert og myk. 🤗 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sjokoladekake-med-romme Anonymkode: 4497c...f26 Noe sånt skulle jeg også skrive. TS, det spørs hva slags kake. Kake med mer ''våte'' ingredienser holder seg bedre over tid og forblir myk og saftig. Da må du lage noe saftig fra bunn.
Anonym-bruker Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2023 Skal lage den fra bunnen. Husker ikke ingrediensene akkurat nå, men den er fra bakebollen til Manuela. Mener det er kulturmelk i den.
Embla Othea Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Anonym-bruker skrev (6 minutter siden): Skal lage den fra bunnen. Husker ikke ingrediensene akkurat nå, men den er fra bakebollen til Manuela. Mener det er kulturmelk i den. Da holder den seg godt.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Skal lage den fra bunnen. Husker ikke ingrediensene akkurat nå, men den er fra bakebollen til Manuela. Mener det er kulturmelk i den. Fyll den og pakk den inn så blir den enda bedre av å stå litt . Anonymkode: 20734...8e8
AprilLudgate Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Nei, da må det være kladdekake. Hadde droppet sjokoladekake og gått for gulrotkake. Det blir dessverre tørt og kjipt uansett hva du gjør med vanlig sjokoladekake, det må lages samme dag. Mulig kaker med kefir funker, men jeg hadde ikke satset på det. Pakk den godt inn i plastfolie, og ta på krem samme dag 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 Jeg syns toro sin sjokoladekake er mye bedre etter en dag eller to i kjøleskapet med plast over. Blir fuktigere 👍 Anonymkode: f9e15...15f
Taluno Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Mange sjokoladekaker blir bedre av å få stå en dag, men de bør være romtempererte før servering. Altså la de stå 2-3 timer på benken først.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 Min erfaring er at kaka bare blir bedre av å stå. Men jeg dynker kaka godt, så tørr blir den ikke. Dynk så mye du tør, og så enda litt til. 😁 Anonymkode: 2fa34...fca
Matas Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Tråden er ryddet for latterliggjøring. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 Texas sjokoladekake og oboykake blir bare bedre når de får stått noen dager, så det går helt fint 😋 Anonymkode: 53642...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå