AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg og eks har vært sammen i 16 år, vi har aldri skrevet samboer kontrakt. når vi gikk fra hverandre trodde jeg at vi skulle dele eiendommen etter hvordan vi skaffet det. Han har aldri jobbet, så jeg har vært hovedforsørger. Alle store ting har vi fått i gave fra broren min. Nå har samboer pakket alle ting han har kjøpt i eske. Ting jeg har kjøpt, mener han vi skal dele. Ting vi har fått i gave fra hannes foreldre mener han er eiendeler han skal ha, men store ting som sofa, bord, seng osv mener han vi skal dele selv om de er gitt av min bror og står i mitt eller min brors navn. Hva er reglene rundt dette? Anonymkode: 6f33c...f35
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 SØK PÅ GOOGLE f.eks. "samlivsbrudd samboer" "samboer flytte fra hverandre" Og så videre. Så får du gode, utfyllende svar fra folk som vet hva de snakker om, ikke korte setninger tilfeldig informasjon som er 30-70% ukorrekt fra nolduser på et useriøst forum. Anonymkode: 1045a...5b1 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Han tar feil. Er dere ikke gift så eier hver av dere hva dere selv har kjøpt, fått, arvet osv. Han har absolutt ingen rett på ting du har kjøpt inn. Om gaver er gitt til dere begge sammen kan han jo prøve seg - men da bør samtidig alle gaver fra hans familie deles. Dere er ikke gift, så har dere ikke felles bo. Du har helt rett. Han prøver nok bare å grabbe til seg mest mulig verdier. Anonymkode: 41bc6...53f 20
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Mannelogikk. Anonymkode: a9883...36c 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Så hans ting er hans ting, deres ting er hans ting, og ting fra din side er hans ting? Hahahaha. Anonymkode: d1621...61b 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Sjarmerende. Vel, du kan jo begynne med å be ham fremlegge kvitteringer for det han har kjøpt Anonymkode: c56f4...0ca 6 1
Tiuren Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Mannelogikk. Anonymkode: a9883...36c Egoist logikk tror jeg vi heller kan kalle det. Utøves av alle kjønn 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Du tar med deg det du har kjøpt og ting du har arvet eller dere har fått i gave fra din side av familien. Anonymkode: 52e41...7b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Om dere ikke har skrevet kontrakt. Så gjelder de alminnelige reglene, det vil si hvis han eier boligen og du har betalt leie i 16 år eller bare betalt matutgifter, så står du igjen med ingenting. Det er den klassiske kvinnefellen. Anonymkode: 280e4...a20 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om dere ikke har skrevet kontrakt. Så gjelder de alminnelige reglene, det vil si hvis han eier boligen og du har betalt leie i 16 år eller bare betalt matutgifter, så står du igjen med ingenting. Det er den klassiske kvinnefellen. Anonymkode: 280e4...a20 Nå sier TS absolutt ingenting om hvordan de har bodd, eie, leie eller noe som helst annet enn løsøre. Så en smule drøy konklusjon å trekke. Men siden mannen - som aldri har hatt jobb - driver og pakker de tingene han selv har kjøpt i en eske, er det veldig lite trolig at de bor i hans hus. Anonymkode: 41bc6...53f 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Du beholder alt du kan finne bevis på at du har betalt, eller som du kan finne bevis på at du har fått i gave. Om du har fått eller lånt ting fra familiemedlemmer, er det kanskje de som sitter på kjøpskvitteringer og kan bevise eierskap. Har du arvet noe, og kan vise at det fortsatt finnes, er det også ditt. Og det samme gjelder for han. Alt han kan bevise å ha betalt, eller har fått i arv/gave, er hans. Ting dere begge har betalt for, skal deles likt. Anonymkode: 8829d...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå