Gå til innhold

Er det bare meg eller har ting blitt mer utrygt i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker ikke bare på det som står på nyhetene, men generelt. Jeg bor ikke i Oslo lenger og var bare hjemom en tur, men opplevde at en godt voksen mann tok tak i håret til en tilfeldig jente inne på bussen, lugget henne og ga henne et slag. 

Jeg har opplevd flere episoder på den nattbussen tidligere og, men da tok jeg den hver helg. Nå tar jeg den kanskje hver tredje måned og det er alltid noe tull

Anonymkode: 4519b...6d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet legger ut kriminalitetsstatistikk på nettsidene sine, du får finne den og så sammenligne med tidligere år.

Husker ikke hva de kaller statistikken, men bare å søke litt på google så finner du den.

Anonymkode: 75df8...f8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker ikke bare på det som står på nyhetene, men generelt. Jeg bor ikke i Oslo lenger og var bare hjemom en tur, men opplevde at en godt voksen mann tok tak i håret til en tilfeldig jente inne på bussen, lugget henne og ga henne et slag. 

Jeg har opplevd flere episoder på den nattbussen tidligere og, men da tok jeg den hver helg. Nå tar jeg den kanskje hver tredje måned og det er alltid noe tull

Nattbussen er galehus på hjul. Ikke ta den om du ikke må. Ellers er det like trygt som andre steder.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Politiet legger ut kriminalitetsstatistikk på nettsidene sine, du får finne den og så sammenligne med tidligere år.

Husker ikke hva de kaller statistikken, men bare å søke litt på google så finner du den.

Statistikken viser bare når politiet er innblandet. Jeg ble selv utsatt for vold på et utested en gang og de ventet utenfor da de ble utvist. Jeg ringte politiet, men de sa de ikke hadde ressurser

På bussen var det heller ikke noe politi involvert 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Samfunnet vårt har generelt blitt mer utrygt grunnet diverse import desverre.

Anonymkode: 0bddf...fb5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samfunnet vårt har generelt blitt mer utrygt grunnet diverse import desverre.

Anonymkode: 0bddf...fb5

Nå nylig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Statistikken viser bare når politiet er innblandet. Jeg ble selv utsatt for vold på et utested en gang og de ventet utenfor da de ble utvist. Jeg ringte politiet, men de sa de ikke hadde ressurser

På bussen var det heller ikke noe politi involvert 

Likevel vil statistikken gi et bilde, selv om den ikke fanger opp all kriminalitet. Har "hverdagslig" småkriminalitet økt, så er sjansen meget stor for at kriminalitet hvor politiet er involvert også har økt.

• Liker 2
Skrevet

Lenge siden Oslo har vært trygg. Tar man i mot all slags innvandrere, så må man nesten forvente at man får innvandrer-oppførsel, samt problemene dette medfører.

Anonymkode: d9996...eec

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber turnus og går i gatene i Oslo i alle døgnets tider og har aldri opplevd noe skummelt. 

Møter alle slags type mennesker på vei til og fra jobb og det har gått fint. 

Jeg er 1.60 høy og er kvinne. 

Jeg har blitt sjekket opp osv men har høflig avvist. 

Anonymkode: 53656...853

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lenge siden Oslo har vært trygg. Tar man i mot all slags innvandrere, så må man nesten forvente at man får innvandrer-oppførsel, samt problemene dette medfører.

Anonymkode: d9996...eec

Hva er «innvandrer-oppførsel»? 

Anonymkode: bd504...96d

Skrevet

Går aldri ut i Oslo. Så mye rusa folk, du vet aldri hva de kan finne på! Drar heller til nærliggende byer hvis jeg skal ut. 

Anonymkode: 3bd7d...3e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er «innvandrer-oppførsel»? 

Ikke meg du siterer, men innvandrer oppførsel er de som ypper til bråk, gjør hva de vil med kvinner fordi de er vant til at kvinner ikke er noe verdt fra deres kultur. Blir de konfrontert blir det ikke etterspill fordi da drar de «er du rasist» kortet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterer, men innvandrer oppførsel er de som ypper til bråk, gjør hva de vil med kvinner fordi de er vant til at kvinner ikke er noe verdt fra deres kultur. Blir de konfrontert blir det ikke etterspill fordi da drar de «er du rasist» kortet. 

Du snakker om muslimer, ikke alle innvandrere. Hvorfor ikke presisere det da i stedet for å snakke om ALLE innvandrere? Det blir for dumt. Hilsen innvandrer fra Vest-Europa. 

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber turnus og går i gatene i Oslo i alle døgnets tider og har aldri opplevd noe skummelt. 

Møter alle slags type mennesker på vei til og fra jobb og det har gått fint. 

Jeg er 1.60 høy og er kvinne. 

Jeg har blitt sjekket opp osv men har høflig avvist. 

Samme opplevelse her. Kvinne, 163cm. Bodde inntil nylig midt i byen.

Med det sagt, jeg er blitt mer engstelig. Fått barn og ser farer overalt. Var nok litt naiv før. Men sjeldent opplevd noe direkte farlig.

Anonymkode: f5919...d5e

Skrevet

Ja det er nok bare deg i hele Oslo som tenker det.. den spørsmålsformuleringen der er det teiteste jeg der.. 

Anonymkode: 6c4cb...9cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du snakker om muslimer, ikke alle innvandrere. Hvorfor ikke presisere det da i stedet for å snakke om ALLE innvandrere? Det blir for dumt. Hilsen innvandrer fra Vest-Europa. 

Fordi jeg (og mange andre) ikke ser på innvandrere fra Europa som innvandrere…  Burde kanskje presisert det i innlegget, så beklager det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde skjønne det dreide seg om muslimer. Innvandrere fra Vest-Europa oppfører seg ikke som tullinger og kriminelle ute.

Men ja, Oslo har vært utrygt en årrekke. Jeg har bodd her i 41 år, og jeg har sett markant økning i utrygghet. 
Det vil for øvrig alltid være en eller annen som aldri opplever noe…

Anonymkode: 660f1...18b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Samme opplevelse her. Kvinne, 163cm. Bodde inntil nylig midt i byen.

Med det sagt, jeg er blitt mer engstelig. Fått barn og ser farer overalt. Var nok litt naiv før. Men sjeldent opplevd noe direkte farlig.

Anonymkode: f5919...d5e

Enig i at jeg muligens var litt naiv før, men er blitt mye klokere og roligere nå. 

De narkomane i gatene som blir skrevet om i tråden er mennesker de og. Mange triste skjebner, men de er greie mennesker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Wow. Du blir irritert over at vedkommende skjærer alle innvandrere over en kam, men selv har du null betenkeligheter med å gjøre det samme med ALLE muslimer. Det blir for dumt!

Anonymkode: 3e697...fbb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Wow. Du blir irritert over at vedkommende skjærer alle innvandrere over en kam, men selv har du null betenkeligheter med å gjøre det samme med ALLE muslimer. Det blir for dumt!

Anonymkode: 3e697...fbb

Hvor skrev jeg "ALLE muslimer", vis meg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...