AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg og eks har vært sammen i 16 år, vi har aldri skrevet samboer kontrakt. når vi gikk fra hverandre trodde jeg at vi skulle dele eiendommen etter hvordan vi skaffet det. Han har aldri jobbet, så jeg har vært hovedforsørger. Alle store ting har vi fått i gave fra broren min. Nå har samboer pakket alle ting han har kjøpt i eske. Ting jeg har kjøpt, mener han vi skal dele. Ting vi har fått i gave fra hannes foreldre mener han er eiendeler han skal ha, men store ting som sofa, bord, seng osv mener han vi skal dele selv om de er gitt av min bror og står i mitt eller min brors navn. Hva er reglene rundt dette? Anonymkode: 399af...9ef
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Finnes dessverre ikke regler når det ikke er skrevet noen kontrakt. Anonymkode: 5641e...9ae
MyMichelle Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Det finnes ingen regler. Det er problemet med å «bare» være samboere. Når dere ikke har papirer så avhenger fordelingen av hva dere blir enige om. Du kan i det minste være glad han ikke døde. Da hadde hans arvinger arvet alle dine ting.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Han har ikke noe eierskap i ting du har fått eller ting som står i din brors navn. Dumt av ham og ikke ha samboerkontrakt. Anonymkode: 5c3e6...1e5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Søk på google, så finner du pålitelig informasjon. I denne tråden har du allerede fått flere svar som ikke er sanne. Anonymkode: eb648...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Finnes dessverre ikke regler når det ikke er skrevet noen kontrakt. Anonymkode: 5641e...9ae Vi har i et skap liggende store mengder arve sølv og gull som er samboers, jeg har aldri ville ha disse for det er fra han men om han vil ta gaver fra min familie, kan jeg gjøre krav på dette? ingen kontrakt på dete Anonymkode: 399af...9ef
Matas Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg