Gå til innhold

Noen som vært sammen med menn som snylter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sammen med noen som var veldig gentleman i starten. Han var i tross alt student og levde på stipend delstidjobb og sparepenger. Jeg ba derfor aldri om noe ting og heller ikke ønsket at vi skulle finne på ting som kostet mye.  Men etter hvert så gled det over at han var treg med å betale husleien og gadd ikke å bidra til matinnkjøpet med mindre vi skulle ha spesifikke ting. Jeg mistet selvfølgelig respekten for de jeg visste at han hadde råd til å betale 3000,- av hans del av husleien og månedlig tror jeg at han bidro ca. 1000,- til matinnkjøp. Å må ut 4000,- for livsopphold i Norge er jo en ganske bra deal og da synes jeg man bør i hvertfall betale i tide. 

Jeg tok ikke opp saken fordi jeg syns det var så unødvendig å måtte si noe så grunnleggende til noen som var 34år gammel. 

Fant ut at han løy også om noe andre ting noe som gjorde at jeg mistet enda mer respekten og derfor slo opp.

Har noen hatt liknende erfaring? Hvor mye syns dere damer at mannen får lov til å snike fra regningen før det rett og lett tørket opp der nede hos dere? 

Hilsen

Breadwinner

Anonymkode: e8bf1...6bf

• Liker 1
Skrevet

Trodde tråden omhandlet folk som snyltet trygd. Ser nå at det ikke er tilfelle.

Anonymkode: 86eda...792

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle menn i hele verden har erfaring med golddiggere eller kvinner som utnytter menn for penger, bare sånn at du forstår at det i 90 prosent av tilfellene er kvinner som utnytter menn for penger og ikke motsatt

ser du også er stolt over å tjene bedre enn en fattig student, gratulerer, menn tjener mest penger så du er i mindretallet

Hilsen Breadwinner med eget firma, mann selvfølgelig og self made

Anonymkode: e8d80...216

Litt triggered eller? Fordi noen kvinner vært golddigger så må menn også gjøre det samme? Gir ingen mening. Og hva har goldigger med saken å gjøre. Jeg tjente 400K den tiden og måtte jobbe 7 dager i uken for å være breadwinner ja.

Skrev jo at han hadde sparepenger og deltidjobb. Om du trengte mer info så var han også enebarn av funksjonærer og gikk på privatskole. Slo opp fordi han løy. Snylting var kun en bonus. 

Takk for råd og skryting av at du er self made med eget firma.

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var sammen med noen som var veldig gentleman i starten. Han var i tross alt student og levde på stipend delstidjobb og sparepenger. Jeg ba derfor aldri om noe ting og heller ikke ønsket at vi skulle finne på ting som kostet mye.  Men etter hvert så gled det over at han var treg med å betale husleien og gadd ikke å bidra til matinnkjøpet med mindre vi skulle ha spesifikke ting. Jeg mistet selvfølgelig respekten for de jeg visste at han hadde råd til å betale 3000,- av hans del av husleien og månedlig tror jeg at han bidro ca. 1000,- til matinnkjøp. Å må ut 4000,- for livsopphold i Norge er jo en ganske bra deal og da synes jeg man bør i hvertfall betale i tide. 

Jeg tok ikke opp saken fordi jeg syns det var så unødvendig å måtte si noe så grunnleggende til noen som var 34år gammel. 

Fant ut at han løy også om noe andre ting noe som gjorde at jeg mistet enda mer respekten og derfor slo opp.

Har noen hatt liknende erfaring? Hvor mye syns dere damer at mannen får lov til å snike fra regningen før det rett og lett tørket opp der nede hos dere? 

Hilsen

Breadwinner

Har det, ja. Han ble sint når jeg ikke betalte. Faktisk har jeg møtt flere slike. De behandlet meg som en lommebok. Et objekt. 

Anonymkode: d5dcd...f9c

Skrevet

Joda, var sammen med en sånn en.

Misbrukte det faktum at han visste fødselsnummeret mitt til det punkt at han bestilte ting i mitt navn, som havna på min kreditt og som jeg fikk anmerkninger på, han gikk i postkassa, henta regningene og betalte ikke.

Jeg tørka opp så fort og mista følelsene så fort at vi måtte bo sammen noen måneder før jeg fikk fiksa nytt sted å bo.

Han grein og grein og grein, trygla, ba etc om å få fortsette forholdet, jeg rota med andre gutter foran trynet på han for å få han til å slutte, for det å si det i klartekst funka ikke.

Fikk takk og lov slettet endel av de betalingskravene med hjelp fra en person med erfaring på dette her, og det faktum at han brukte sitt mobilnummer/mail-adresse til å få tilsendt bekreftelser og greier, og det tok meg mange år å få fjerna betalingsanmerkningene.....

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg datet en mann som jevnlig spurte om jeg kunne vippse han penger for mat og bensin. Vi kunne avtale å treffes hos meg, og når han var på vei til meg sendte han meg mld om jeg kunne gi han penger til bensin, for ellers hadde han ikke råd til å komme til meg. Jeg vippsa han aldri en eneste krone… Syns det var frekt og merkelig å spørre om sånt. Det hendte han spurte om å låne tusenvis av kroner av meg også. I min situasjon syns jeg det var upassende, for vi var ikke kjærester en gang.  

Min holdning til privat økonomi er at man selv skal ha råd til å forsørge seg selv, og hvis man er i krise, så spør man om å låne penger av en som står deg nær, ikke en person man dater. 

Anonymkode: a9c82...fac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kun datet. Men følte det ikke utnyttende for han hadde rett og slett ikke penger og kjøleskapet var alltid tomt, så snylter blir ikke riktig ord selv om jeg alltid måtte betale maten og taxien, så kjøpte han øl til meg de få gangene han hadde noen kroner på konto.

Jeg avbrøt faktisk en relasjon med en venninne som var en brutal snylter. Hun hadde alltid «glemt kortet» og «glemte» å vipse, jeg måtte spør 3 ganger hver gang og så vipset hun til slutt men alt for lite beløp. Hadde hun kjøpt middag og sendte vipskrav til oss venninnene la hun til flere hundre kroner. En gang lånte hun 2000 av meg og vipset tilbake fra et kort hun ikke hadde penger på enda og sa pengene kom inn snart, det gjorde de aldri og for en lettelse å ghoste denne dama

Anonymkode: 217cd...ce8

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har det, ja. Han ble sint når jeg ikke betalte. Faktisk har jeg møtt flere slike. De behandlet meg som en lommebok. Et objekt. 

Anonymkode: d5dcd...f9c

Så kjip og utrolig usexy. Kunne du si hva slags bakgrunn hadde de? Var det dårlig råd som stod bak oppførselen eller kun dårlig oppførsel?

ts.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Kun datet. Men følte det ikke utnyttende for han hadde rett og slett ikke penger og kjøleskapet var alltid tomt, så snylter blir ikke riktig ord selv om jeg alltid måtte betale maten og taxien, så kjøpte han øl til meg de få gangene han hadde noen kroner på konto.

Jeg avbrøt faktisk en relasjon med en venninne som var en brutal snylter. Hun hadde alltid «glemt kortet» og «glemte» å vipse, jeg måtte spør 3 ganger hver gang og så vipset hun til slutt men alt for lite beløp. Hadde hun kjøpt middag og sendte vipskrav til oss venninnene la hun til flere hundre kroner. En gang lånte hun 2000 av meg og vipset tilbake fra et kort hun ikke hadde penger på enda og sa pengene kom inn snart, det gjorde de aldri og for en lettelse å ghoste denne dama

Uff, for en kjerring. 

Ts.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, for en kjerring. 

Ts.

Ja, verste var en gang hun ga meg en kjole hun sa ikke passet og at den var perfekt til meg, jeg sa tusen takk og brukte den en kveld for å være høflig. Så sendte hun vipskrav på den og sa den er brukt så om jeg hadde ombestemt meg måtte jeg uansett betale. Aldri opplevd lignende fra andre venninner og syns synd på den mannen hun ender opp med 🙈

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hilsen

Breadwinner

Jeg har vært sammen med 4 menn, 3 av de var snyltere. Jeg har tapt så mye på å være sammen med de. 

Han ene mente at jeg måtte sponse oppussing av hans kjøkken. 

En annen hadde så mye gjeld at jeg betalte alt. Om han hadde penger så brukte han det på seg selv. 

Siste samboer mente alltid at jeg måtte bidra mer i felleskassa. Jeg betalte allerede 70% av lønna mi. Nøyaktig halvparten av hva han betalte. Men så pådro han seg forbruksgjeld og mente da at jeg måtte betale mer. Da sa jeg tydelig nei. 

Anonymkode: fdbd9...d2a

Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Misbrukte det faktum at han visste fødselsnummeret mitt til det punkt at han bestilte ting i mitt navn, som havna på min kreditt og som jeg fikk anmerkninger på, han gikk i postkassa, henta regningene og betalte ikke.

Jeg tørka opp så fort og mista følelsene så fort at vi måtte bo sammen noen måneder før jeg fikk fiksa nytt sted å bo.

Han grein og grein og grein, trygla, ba etc om å få fortsette forholdet, jeg rota med andre gutter foran trynet på han for å få han til å slutte, for det å si det i klartekst funka ikke.

Fikk takk og lov slettet endel av de betalingskravene med hjelp fra en person med erfaring på dette her, og det faktum at han brukte sitt mobilnummer/mail-adresse til å få tilsendt bekreftelser og greier, og det tok meg mange år å få fjerna betalingsanmerkningene.....

Jeg fikk ikke sletta noe av slikt av en av de jeg var sammen med. Skulle tro det var samme person for mange har spurt hvordan jeg ikke klarte å finne ut av det. Men det var aldri post til meg i postkassa så lenge vi bodde sammen. Etter jeg flyttet så fikk jeg brått en mengde post med beskjed om at de hadde sendt meg post om inkasso flere ganger. 

Men så brukte han min mobil, sikkert så fort jeg la den fra meg. 

I mitt neste forhold følte jeg meg aldri trygg på å legge fra meg tlf for å gå på do, i dusjen, it med hunden og slikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg datet en mann som jevnlig spurte om jeg kunne vippse han penger for mat og bensin. Vi kunne avtale å treffes hos meg, og når han var på vei til meg sendte han meg mld om jeg kunne gi han penger til bensin, for ellers hadde han ikke råd til å komme til meg. Jeg vippsa han aldri en eneste krone… Syns det var frekt og merkelig å spørre om sånt. Det hendte han spurte om å låne tusenvis av kroner av meg også. I min situasjon syns jeg det var upassende, for vi var ikke kjærester en gang.  

Min holdning til privat økonomi er at man selv skal ha råd til å forsørge seg selv, og hvis man er i krise, så spør man om å låne penger av en som står deg nær, ikke en person man dater. 

Jeg vant på voldsoffererstatning en gang. Han jeg da var sammen med hjalp meg aldri med noe av angsten eller depresjonene. Etter brudd fikk han høre om pengene og mente han hadde krav på noe av det siden han hadde holdt ut med meg. 

Skrevet

Ja. Exen min levde på meg og stjal penger.

Anonymkode: 07366...92c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, verste var en gang hun ga meg en kjole hun sa ikke passet og at den var perfekt til meg, jeg sa tusen takk og brukte den en kveld for å være høflig. Så sendte hun vipskrav på den og sa den er brukt så om jeg hadde ombestemt meg måtte jeg uansett betale. Aldri opplevd lignende fra andre venninner og syns synd på den mannen hun ender opp med 🙈

Shit, for en patetisk oppførsel. Håper du ikke kastet vekk så mye tid å være venninne med henne. Det verste med disse menneskene er at de alltid klarer å sniffe seg til snille folk og utnytte dem slik at de jo aldri å oppleve den samme medisinen.

ts

Annonse
Skrevet

Jeg har mye erfaring med kvinner som snylter. Den ene eksen min var så fattig og tiltaksløs at jeg måtte låne henne penger for at vi kunne dra på ferie. Forventey selvfølgelig at å bli påsoandert hele tiden.

At det er mulig å være så patetisk.....

Anonymkode: c94ad...7a9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har mye erfaring med kvinner som snylter. Den ene eksen min var så fattig og tiltaksløs at jeg måtte låne henne penger for at vi kunne dra på ferie. Forventey selvfølgelig at å bli påsoandert hele tiden.

At det er mulig å være så patetisk.....

Anonymkode: c94ad...7a9

Uff, er det fordi dem alle var fattige og ikke jobbet? Hadde de noe andre gode kvaliteter som veide opp for det patetiske oppførselen? 

Byttet ut disse damene med noe andre som hadde bedre økonomi?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vant på voldsoffererstatning en gang. Han jeg da var sammen med hjalp meg aldri med noe av angsten eller depresjonene. Etter brudd fikk han høre om pengene og mente han hadde krav på noe av det siden han hadde holdt ut med meg. 

Det er jo helt sykt! 

Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Der ser vi. Og noen påstår at personnummeret ikke er sensitiv opplysning. Det burde det jo absolutt være når folk kan finne på slikt tull! Sorry, off topic. 

Anonymkode: bb363...dbe

• Liker 1
Skrevet

Var sammen med en type som flyttet inn hos meg etter at vi hadde vært sammen i 8 mnd. Han «kunne ikke betale noe husleie ennå, fordi han hadde utgifter på sin egen leilighet» (som han leide ut til en kompis til kompispris). Noe jeg sa ja til for de første månedene (blind av innbilt forelskelse som jeg var). 

Han bidro riktignok med å kjøpe inn mat og bensin til min bil, og betalte for middager ute og lignende, like mye som meg. 

Men så sa han opp jobben sin for å begynne å jobbe i et vikarbyrå, fordi han «ville teste ut forskjellige jobber for å finne ut av hva han egentlig ville jobbe med». 

Problemet var at han ikke hadde noen avtale eller tok kontakt med noen vikarbyråer før etter at oppsigelsestiden og påfølgende ferie var over. Nei, da satt han bare hjemme og spilte tv-spill og drakk og spiste opp alt i kjøleskapet. 

Det typiske var feks at hvis vi hadde kjøpt en six-pack med brus som var til oss begge, så var det ikke snakk om å la det stå igjen noe til meg. Nei, her var det bare å drikke fordi de «bare sto i kjøleskapet». Ja, kanskje jeg ikke hadde lyst til å drikke opp alt med en gang men heller ha en brus pr dag.

Tv-spillingen var så viktig for han, og jeg «måtte jo skjønne at det var mer enn en hobby for han» ( noe han ikke tjente penger på, så da er det vel en hobby???)

Da jeg hadde vært bortreist med jobb i 2 uker kom jeg tilbake til leiligheten hvor han ikke hadde giddet å vaske eller gjøre noe fornuftig. Han «hadde vasket «litt» på badet da» - hva nå det betydde. Der var det brunt i vasken og støv overalt🙄

Mange røde flagg der altså!!! Som jeg burde ha sett tidligere🤦🏻‍♀️

Etter 2 måneder fikk jeg nok og heiv han ut! Så måtte han flytte hjem til gutterommet hos mora (fordi kompisen bodde i hans leilighet) og var uten jobb i en alder av 30 🤣🤣🤣

Han hadde nok sett for seg en snyltertilværelse med tv-spill hver dag mens jeg forsørget han, men det ble ikke sånn — heldigvis for meg😅

Anonymkode: fd28b...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...