Gå til innhold

Har lyst til å hjelpe datter ut av ett problem, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke skrive mye da jeg kan bli gjenkjent.

Min datter på VGS har havnet i ett problem. Hun skjuler det for meg.

Jeg har fått vite av det av hennes veninne. Hun sa det må bli aldri avslørt. Jeg lovet.

Men jeg klarer ikke å sove, og synes det er verdt å bryte løfte, og avsløre at jeg kjenner til det, og hjelpe ut datteren av problemet. Jeg må avsløre for å kunne hjelpe.

Synes det er mer tungtveiende hensyn å hjelpe datter, selv om hennes forhold til veninne kan bli dårlig. Enig?

Anonymkode: 5b614...0b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt umulig å ta stilling til uten at du skriver hva det dreier seg om. 

• Liker 13
Skrevet
Sultan skrev (1 time siden):

Helt umulig å ta stilling til uten at du skriver hva det dreier seg om. 

Enig. Kan være det er verdt det, men kan også være du overreagerer som mor. Hvis det siste, risikerer du å ødelegge tre forhold - ditt og venninna, ditt og datteras og deres vennskap. I tillegg kan det hende du kan hjelpe uten å avsløre noe. Barn må noen gangee få hjelp til å hjelpe seg selv fremfor at mor griper inn. 

Anonymkode: 31af2...35f

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på hva problemet består i.

Er hun gravid, selvskader hun, rus, har hun solgt nudes og fått en stalker? osv...

Anonymkode: eb40b...6eb

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet

Jeg også mener det er vanskelig å vurdere når vi ikke har et fnugg peiling på hva det faktisk gjelder. Som regel innser jo folk at det var bra noen grep inn og hjalp når ting endelig er ryddet opp, men i mellomtiden risikerer du jo vennskapet mellom to venninner. Kommer jo veldig an på hva dette gjelder og alvorlighetsgraden igrunn.

Skrevet

Ikke lett å gi råd når det eneste vi vet er at hun er i trøbbel. Er det snakk om å ha bli fersket i å stjele en sjokolade eller har hun hatt overdose? Umulig å si noe når man ikke vet noe som helst om problemstillingen 

Anonymkode: cfb0f...16d

Skrevet

Umulig å vurdere.

Hun krangler med ei venninne generelt/har kjærlighetssorg? Ikke si noe.

Hun har store helseproblemer/rus/sammen med voldelig kjæreste/opplevd overgrep eller voldtekt?

Snakk med henne på en klok måte. 

Anonymkode: f4e24...172

• Liker 2
Skrevet

Kan du gi råd via venninnen..? For eksempel kan hun foreslå at din datter går til en rådgiver eller noe.. 

Skrevet

Hadde gjort det samme som deg ts. Hadde ikke klart å selvsagt at mitt barn hadde problemer.

Anonymkode: f805e...7e1

Skrevet

Noen ganger sier man slike ting i håp om at løftet skal brytes. 

Du kan snakke med hun venninnen som snakket med deg og si at dette er noe du må snakke med datteren din om og å hjelp. Venninnen kan feks si til datteren din feks "jeg har tenkt så masse og dette er såpass alvorlig at hvis ikke du sier det til moren din så gjør jeg det". ? 

Lykke til uansett og håper det vil gå bra med hun❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde gjort det samme som deg ts. Hadde ikke klart å selvsagt at mitt barn hadde problemer.

Anonymkode: f805e...7e1

Barn må faktisk lære seg å løse egne problemer. Litt avhengig av hva det er. 

Anonymkode: 31af2...35f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...