Akryl Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Jeg betaler mye i skatt. Det resulterer i at verken jeg eller de som tjener lite , får godt tilbud. Helsevesenet blir dårlig for alle. Gratis for alle, men samtidig dårlig for alle. Da synes jeg det er like greit at jeg som betaler mye i skatt får meg amerikansk type helseforsikring og topp moderne helsetilbud. Jeg bør betale mindre skatt til offentlige. Jeg har nå lyst til å tenke på meg selv og ikke være med på spleiselag, fordi vi alle får uansett dårlig tilbud. 7 1 2
Populært innlegg Trolltunge Skrevet 28. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 28. januar 2023 Enkel løsning på dette: Flytt til USA. 83 2 33
rfa Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 For forsikring er ikke spleiselag? Det er jo definisjonen på det bare at forsikringsselskapet skal også ha penger for å fordele pengene dine til alle dei andre som trenger tjenestene mer enn deg. 28 2
Helene1982 Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Flytt til et land som har et system som passer deg bedre. 14 2 2
Akryl Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2023 (endret) rfa skrev (14 minutter siden): For forsikring er ikke spleiselag? Det er jo definisjonen på det bare at forsikringsselskapet skal også ha penger for å fordele pengene dine til alle dei andre som trenger tjenestene mer enn deg. Men de får da skikkelig bra helsetilbud. Offentlige i Norge prøver å gi lik tilbud til alle, og resultatet blir dårlig kvalitet for alle. Endret 29. januar 2023 av Akryl 3 2
Akryl Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2023 Trolltunge skrev (19 minutter siden): Enkel løsning på dette: Flytt til USA. Har ikke jobb der. 2
Duff Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Nei takk. En slik forsikring vil frata alle syke behandlig for sykdom oppstår før forsikringen inntrer. 20
Helene1982 Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Akryl skrev (2 minutter siden): Har ikke jobb der. Ok da kan jeg ikke hjelpe deg. 3 1
rfa Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Akryl skrev (1 minutt siden): Men de får da skikkelig bra helsetilbud. Offentlige i Norge prøver å gi lik tilbud til alle, og resultatet blir dårlig kvalitet for alle. Nei dei får ett forsikringsselskap som prøver å slippe at dei skal betale for deg, eller kan ende med å gi deg høy egenandel. Det er jo ingen som hindrer deg å bruke private sykehus både i innland og utland, og du kan kjøpe forsikringer i Norge som dekker deler av det. Eller er poenget ditt bare at du ikke vil betale for noen andre sin behandling ? For i så tilfelle må du uansett droppe forsikring.. 19 1
AnonymBruker 42 Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 Dette er en tråd etter min smak, altså! Har virkelig sansen for "kreve tråder" Jeg KREVER øl på blåresept! 27 2 3
K.B. Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Akryl skrev (29 minutter siden): Jeg betaler mye i skatt. Det resulterer i at verken jeg eller de som tjener lite , får godt tilbud. Helsevesenet blir dårlig for alle. Gratis for alle, men samtidig dårlig for alle. Da synes jeg det er like greit at jeg som betaler mye i skatt får meg amerikansk type helseforsikring og topp moderne helsetilbud. Jeg bør betale mindre skatt til offentlige. Jeg har nå lyst til å tenke på meg selv og ikke være med på spleiselag, fordi vi alle får uansett dårlig tilbud. Er du klar over hvor dum du høres ut når du sier dette? 21 8
Ella-2 Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 Fattige folk har ikke råd til helseforsikring i USA. Det finnes noen offentlige sykehus der for de som ikke har råd til forsikring. Men de har ganske dårlige forhold. Så tror ikke dette systemet er noe å trakte etter 10 6
Helene1982 Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Hva tenker du om å jobbe i team på jobb? 2 1
Bergenseren10 Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 (endret) 34 minutter siden, Akryl said: Jeg betaler mye i skatt. Det resulterer i at verken jeg eller de som tjener lite , får godt tilbud. Helsevesenet blir dårlig for alle. Gratis for alle, men samtidig dårlig for alle. Da synes jeg det er like greit at jeg som betaler mye i skatt får meg amerikansk type helseforsikring og topp moderne helsetilbud. Jeg bør betale mindre skatt til offentlige. Jeg har nå lyst til å tenke på meg selv og ikke være med på spleiselag, fordi vi alle får uansett dårlig tilbud. Bruk nå Volvat da hvis du har lyst til å få rask og god hjelp. Får du betale en tusenlapp eller to for å få rask hjelp til det du trenger. Bruker det selv men betaler skatten min med glede Endret 29. januar 2023 av Bergenseren10 16 1
Akryl Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #15 Skrevet 29. januar 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Hva tenker du om å jobbe i team på jobb? Hvis resultatet blir dårlig, nei takk
Maestro Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Ifht andre land, bla USA, så har vi det ganske bra. Kunne vært bedre, men kunne og vært verre. 2
Helene1982 Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Akryl skrev (1 minutt siden): Hvis resultatet blir dårlig, nei takk Enebarn? 7 3
Mt3 Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Du kan kjøpe privat helsehjelp i Norge, og helsetjenester i utlandet om du ønsker det. USA har ca 335mil innbyggere mot Norge med 5,4mil innbyggere, så da er det vel ikke rart om vi i vårt langstrakte land ikke har verdens beste kompetanse innen helse. I USA så er det vel som regel arbeidsplassen som har sykeordning for sine ansatte, også kan så klart de rike kjøpe egne ordninger for å få best mulig hjelp, mens fattige er heldige om de kommer seg inn på en gratisklinikk. Samtidig så er det vel også mer fritt frem for medisinfirmaer å sponse sykehus/leger, da kan du risikere at de tar ekstra unødige tester og skriver ut dyrere medisin for å tappe deg mest mulig og selv tjene penger. 8
Akryl Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 29. januar 2023 Bergenseren10 skrev (2 minutter siden): Bruk nå Volvat da hvis du har lyst til å få rask og god hjelp. Får du betale en tusenlapp eller to for å få rask hjelp til det du trenger. Bruker det selv men betaler skatten min med glede Blir fort dyrt, først betale skatt som skal dekke offentlig tilbud og deretter bruke penger på Volvat. Jeg burde få betale litt lavere skatt. Så burde det finnes forsikring som hadde gjort at jeg bare måtte betale egenandel hos Volvat. 2
LeveMannen Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 rfa skrev (15 minutter siden): Det er jo ingen som hindrer deg å bruke private sykehus både i innland og utland, og du kan kjøpe forsikringer i Norge som dekker deler av det. Men man må jo fortsatt betale masser av skatt til en helsetjeneste som man da ikke benytter seg av. Det blir jo dobbel betaling. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå