AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Del Skrevet 28. januar 2023 Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 De fleste politifolk i USA er bra mennesker, disse tilfellene utgjør mindretallet, så det er ikke noe å være redd for. Anonymkode: ca824...38c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Del Skrevet 29. januar 2023 Du bør bare være redd om du planlegger å gjøre noe kriminelt. Anonymkode: 87c51...d8b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Del Skrevet 29. januar 2023 Poenget er vel helst at du må oppføre deg som ett normalt menneske så ser jeg ikke store problemet. Har kjørt bil ett par ganger i uka og aldri brukt en kalori på å være redd for politiet. Anonymkode: 57e64...b43 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenseren10 Skrevet 29. januar 2023 #5 Del Skrevet 29. januar 2023 Som turist vil du nok ikke støte på politet eller evt få problemer. Videre er det dessverre sant at hvis du er lys i huden din har du også mindre å bekymre deg over fremfor å være mørk i huden. Er du mørk i huden ville jeg endret ruten. Sett litt på hvilke stater/steder man skulle unngått pga hudfarge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. januar 2023 #6 Del Skrevet 29. januar 2023 Har du gjort no galt så 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 29. januar 2023 #7 Del Skrevet 29. januar 2023 Det aller viktigste vil vel være å bare følge ordre kjappest mulig og uten å diskutere, for det kan virke som at en del politifolk der borte er vel glad i å vise at de er overordnet andre mennesker. Men det sagt så kan jeg ikke tenke meg at du som turist skal havne i trøbbel bare fordi politiet stopper deg. Med mindre du kler deg som en gangster, fremstår bråkjekk... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Del Skrevet 29. januar 2023 Politiet er ikke farlige for svarte. Politiet er folk de også - og der finnes det drittsekker også, som du finner overalt i samfunnet. At svarte er ekstra utsatt er BS og noe eliten vil du skal tro og føle. Divide and qonquer. Black vs white. Kun for å spre frykt og kontrollere. Du har mest sannsynlig ingenting å frykte. Bare oppfør deg skikkelig. Anonymkode: 136a4...6b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Del Skrevet 29. januar 2023 Flere svarte mennesker blir vel drept av andre svarte mennesker hvert eneste år, sammenlignet med hvor mange som blir skadet / drept av politifolk. Pluss folk som havner i "kryssilden" i gjeng-kriger, eller andre uoverensstemmelser... Anonymkode: 4419f...bd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Del Skrevet 29. januar 2023 Hvis du er neger, ja Anonymkode: e1db9...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Del Skrevet 29. januar 2023 Det er bare å oppføre seg, blir man stoppet av politiet så gjør som de sier. Ikke begynn å diskutere eller krangle hvis de ber deg om å gjøre noe. Anonymkode: 48156...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 29. januar 2023 #12 Del Skrevet 29. januar 2023 Du bør i allefall være ydmyk i trafikken. Har sett en del videoer på YouTube fra USA, kjørekulturen er hårreisende ! Trodde det var ille i Russland, men ble ganske sjokkert over holdningene i trafikken i USA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Del Skrevet 29. januar 2023 Einus skrev (1 time siden): Du bør i allefall være ydmyk i trafikken. Har sett en del videoer på YouTube fra USA, kjørekulturen er hårreisende ! Trodde det var ille i Russland, men ble ganske sjokkert over holdningene i trafikken i USA. Se spesielt de som tar for seg sovereign citizen videoene. Anonymkode: f4ff3...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. januar 2023 #14 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Oppfør deg som folk. Gjør som de sier. Ikke krangle og kverulere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 En ting du kan vurdere, er når politiet ber deg ta armene bak ryggen fordi du er under arrest, så tar du henda bak ryggen... Problem løst. En trenger ikke å gjøre alt så utrolig vanskelig for samfunnet.... Prøv å se det fra politiets posisjon. Masse kriminelle der borte som er bevæpnet og venter lange straffer om de blir arrestert, så mange vil gjøre hva som helst for å slippe inkludert å drepe politi.... Så politiet har det som perspektiv. Grep har ikke evig tid, etter noen minutter vil politiet, med mindre andre tiltak iverksettes, risikere å slippe grepet på armene hans, det vil gi han mulighet til å, eventuelt, skade politiet ved f.eks å skyte dem om han har pistol. Det er noe politiet ikke har særlig lyst til, som du sikkert kan forstå. I denne spesifikke saken, kunne de gjort andre ting siden de hadde såpass med mannkraft at de ikke var i særlig risiko, men er ikke alltid de har den muligheten. Bergenseren10 skrev (12 timer siden): Videre er det dessverre sant at hvis du er lys i huden din har du også mindre å bekymre deg over fremfor å være mørk i huden. Kilde ? Altså på at det er hudfargen (og ikke oppførselen) som avgjør om du bør bekymre deg for politiet... Og, mener du motsatt også, at folk bør frykte folk som er mørke i huden, siden de er mer kriminelle, eller er det kun politi en skal frykte ? Anonymkode: f0c70...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg hadde vært redd, ja. Alt for mange crazy folk og regler der borte. Hadde mye heller dratt til Canada. Anonymkode: 76d7e...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 29. januar 2023 #17 Del Skrevet 29. januar 2023 Selvfølgelig har du ingen grunn til å være redd for politiet i USA. De aller fleste er greie folk som er der for å gjøre jobben sin, arrestere kriminelle og la andre være trygg fra kriminalitet. Gjør du noe kriminelt så er det grunn til å være redd for å bli tatt selvfølgelig, men de fleste er ikke voldelig. Ja noen få er voldelig og skulle aldri vært politi og det får de ikke mer heller når de blir tatt, men det er så forsvinnende få som er voldelig i forhold til alle politifolk som er greie folk og bare gjør jobben sin. Så du har ingen grunn til å bekymre deg for politivold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RS_ Skrevet 29. januar 2023 #18 Del Skrevet 29. januar 2023 Her har du guide: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenseren10 Skrevet 29. januar 2023 #19 Del Skrevet 29. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: En ting du kan vurdere, er når politiet ber deg ta armene bak ryggen fordi du er under arrest, så tar du henda bak ryggen... Problem løst. En trenger ikke å gjøre alt så utrolig vanskelig for samfunnet.... Prøv å se det fra politiets posisjon. Masse kriminelle der borte som er bevæpnet og venter lange straffer om de blir arrestert, så mange vil gjøre hva som helst for å slippe inkludert å drepe politi.... Så politiet har det som perspektiv. Grep har ikke evig tid, etter noen minutter vil politiet, med mindre andre tiltak iverksettes, risikere å slippe grepet på armene hans, det vil gi han mulighet til å, eventuelt, skade politiet ved f.eks å skyte dem om han har pistol. Det er noe politiet ikke har særlig lyst til, som du sikkert kan forstå. I denne spesifikke saken, kunne de gjort andre ting siden de hadde såpass med mannkraft at de ikke var i særlig risiko, men er ikke alltid de har den muligheten. Kilde ? Altså på at det er hudfargen (og ikke oppførselen) som avgjør om du bør bekymre deg for politiet... Og, mener du motsatt også, at folk bør frykte folk som er mørke i huden, siden de er mer kriminelle, eller er det kun politi en skal frykte ? Anonymkode: f0c70...ee9 Kilde? Skal vi se? Hele den amerikanske historien med hvite som undertrykker svarte? Jeg sier ikke at hvite skal frykte folk som er mørkhudet i huden. Alt jeg påpeker her er at når et individet omgår Politiet i USA, har du som hvit i huden mindre sannsynlighet for at det oppstår misforståelser og politi brutalitet. Det er flere barn/tenåringer/kvinner/menn som er mørkhudet som blir skutt/slått/arrestert under feilgrunnlag enn hvite i samme demografi. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Del Skrevet 29. januar 2023 Bergenseren10 skrev (1 time siden): Kilde? Skal vi se? Ja la oss se ! Regner med at kilden kommer strax! Ok, nei kom ingen kilde. Litt merkelig, men ok. Mulig vi snakker forbi hverandre, det du må huske på er kriminaliteten er mye større i gruppen, så konfrontasjoner med politiet er dermed mye mer vanlig, og du bør dermed forvente, selv om politiet var 100% antirasister, mye flere uheldige utfall. Altså uavhengig av rase. Om f.eks korte folk, var 10x mer kriminelle enn høye folk, vil du forvente, 10x mer korte folk drept av politiet , uten grunn eller med grunn, etc etc, altså selv om politiet er 100% nøytrale og ikke er anti lave folk. Altså, poltiet vil da drepe flere lave folk da, men ikke fordi de er lave. Og lave folk har ikke noe å frykte, fordi det er ikke at de er lave som gjør at de blir drept, det er handlingene de 10x oftere gjør. Om du skjønner. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/tables/table-43 Jeg tror, om du leter etter kildene du ikke fant, vil du finne ut at det meste er fake news/misbruk av statistikk, av folk med politisk agenda. Bergenseren10 skrev (1 time siden): Jeg sier ikke at hvite skal frykte folk som er mørkhudet i huden. Om du blir utsatt for vold eller andre ting uskyldig i USA, vil det i 99.99% av tilfellene være forårsaket av de rundt deg, vanlige ikke-politi folk. Så skal en frykte noe så må det være det, og visse grupper er overrepresentert (se statistikken over). Jeg legger merke til at du ikke sier det, og jeg tror jeg vet hvorfor også, og greit nok, bare påpeker at det gir ikke mye mening logisk. Legg merke til hvor mange drap f.eks som det er arrest for i lenka mi ovenfor, sammenlign det med et par virale videoer om politiet som den nye saken nå, og floyd, f.eks. Det er en helt annen skala, men når politiet står bak får det medie omtaler, når svart person nummer 3746 i år ble drept av en annen svart person, får det null omtale (i hvertfall i Norge..), så du vet ikke om det , og ingen bryr seg. Du blir lurt av mediene, til å få et helt falskt syn på virkeligheten. Som er noe farlig, og noe du bør tenke over fremover. Tyskerne gjorde samme greia, propaganda ble produsert, mange folk kjøpte propagandaen, og det forsvarte forferdelige handlinger. Men var det sannheten ? Hvis ikke, så var jo det noe problematisk f.eks og førte til det du kan lese om i historiebøkene. Så, pass på, vær kritisk. Ikke bli en av dem som skrives om i historiebøkene for å være på feil side Anonymkode: f0c70...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå