Gå til innhold

En vanlig kvise i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å tolke kroppen/smertene jeg har fra underlivet/skjeden.

Natt til fredag fikk jeg noe som kan ligne og kjennes som en kul/kvise på yttersiden av skjeden. Den var ganske stor/hoven, gjorde vondt som i stikkende smerte. Klarte ikke ligge på sidene i det hele tatt, måtte ligge på rygg. Jeg har hatt dette én gang før på akkurat samme plass og da forsvant den og smerten etter 1-2 døgn. Men nå etter ca 1 døgn så har jeg noe på andre siden også? Og jeg får stikkende smerte av og til rundt/med/i klitoris. Dette skjedde da ikke forrige gang jeg fikk samme. Det er noen måneder siden sist.

Så lurer jeg på; er dette typisk kviser inni skjeden? Jeg pleier å få noe rundt skjeden men ikke inni som dette. Burde jeg få en time på legevakten i morgen eller burde jeg bare avvente og se om dette går bort?

Som sagt kom dette natt til fredag og smertene er ikke like vond/intens som igår (fredag). Jeg har ikke feber, smerter i kroppen eller nedsatt allmenntilstand, jeg bare klarer ikke/vet ikke hvordan jeg skal tolke kroppen - om det blir bedre eller om dette går over til noe annet?

Sorry for langt innlegg og tusen takk for eventuelle svar 💗

Anonymkode: 7f8ef...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

"Kviser i skjeden kan forekomme. Det er fordi det er talgkjertler der, som alle andre steder i skjeden. 

De fleste kviser blir borte av seg selv. Det er viktig å ikke klemme på dem, da kan det bli infeksjon i dem.

Noen ganger kan jenter få betennelse i en kjertel ved skjeden. Det finnes en slik kjertel på hver side av skjeden. Hvis man får en infeksjon i en av disse er det som regel veldig smertefullt. Dette må noen ganger behandles av lege."

https://www.ung.no/oss/390806

Anonymkode: a0c09...26f

Skrevet

Andre som evt har lignende opplevelser/erfaringer? 

Anonymkode: 7f8ef...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...