AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Mannen var litt like gyldig når det gjaldt barn. Happy wife happy life. Han er en god far, og bidrar en del nå som velsa har kommet til selvstendighet alderen der hun kle på seg selv, snakker og skjønner litt mer å ser opp til sin far har han blitt mye mer tilknyttet til barnet. Han sa at han elsker henne mere nå som hun er 2+ enn da hun var bebis jeg har vel elsket henne ifra første øyekast. nå ønsker mannen seg et barn til og håper på at det blir gutt denne gangen men jeg er ikke klar til å få et barn til 😅 han masser om det og spør stadig om jeg er gravid når mensen blir litt forsinket. Hva hadde dere gjort ? Blitt gravid selv om dere ikke er klare enda? Anonymkode: d1890...a34
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Nei du må ikke finne på å få barn før DU er klar! Det er du som skal gå gravid, føde og være mammaen til den lille. Ingen skal pushe deg til noe du ikke er klar for😊 Anonymkode: fdde8...076
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Jeg gjorde det 😬 Håper jeg blir klar i løpet av de neste 6mnd. Anonymkode: 64815...16d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Nei. Det er psykisk og fysisk belastende å få barn, enda mer når du har en (eller flere) fra før. Greit nok at han bidro med ungen, han er forelder... han skal gjøre sin del, da må han faktisk gjøre mer enn å bare bidra. Om han ikke klarer å elske barna før de blir nærmere 3 år, faller det jo på deg å vise alt av kjærlighet de første årene, i tillegg til at du fremdeles skal vise eldste at hun ikke mister mammaen sin. Om han maser så fælt, må du faktisk si ifra til han... det er ikke han som går gravid og må ta vare på ungen emosjonelt de første årene... så da har han ingenting å si om når dere skal ha flere barn. Anonymkode: 9b542...e9e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Man skal IKKE få barn før man faktisk vil. Det er du som skal gå gravid, så du må kjenne at kropp og hode er klar for det, i tillegg til at du faktisk skal ønske et barn til. Å få et barn fordi man ønsker en gutt er jo ganske dumt, man er jo aldri garantert en gutt akkurat. Har du spurt hva han tenker om at det like gjerne kan bli en jente? Anonymkode: 10501...2d8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Det er ikke noe enkelt svar på dette. Noen må pushe seg selv eller ta sjansen på at det går bra, ellers skjer det aldri. Noen vil aldri få følelsen av å være klar og lengte etter et barn, selv om de vet med seg selv at barn (eller flere barn) er noe de ønsker. Om det er noe som byr en imot er det enklere å si et definitivt "nei". Eller om man ikke føler en har god nok fysisk eller psykisk helse, og trenger tid før nok en stor belastning. Det er mange andre faktorer som kan holde en tilbake også, f.eks barnet man allerede har, økonomi eller relasjoner til andre. Jeg tror du må prøve å finne ut av hva som holder deg tilbake, i hvilken grad det holder deg igjen og om det er noe du kan gjøre noe med eller ikke. Det vil nok uansett være en fordel å kunne gi mannen din konkrete grunner til hvorfor du ikke er klar, da det kan hjelpe han å akseptere det. Anonymkode: 32949...088 1 1
LilleMy1989 Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Ville ventet til hun er litt større og mer selvstendig 😊
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Jeg tenker det er helt greit at faren elsker henne mer nå enn som baby. Mannen min har alltid vært en fin far, men han er enda flinkere med barna når de er større enn som baby. Han synes det har vært litt vanskelig å forholde seg til dem når de er veldig små. Om du skal vente eller ei må du kjenne på selv. Jeg har tre barn, men har aldri kjent en sterk følelse av "nå er jeg klar". Tenkte at jeg skulle ha to-tre barn, og begynte prøving når jeg følte at jeg var litt ovenpå igjen og ikke fullstendig utslitt. Kanskje det er det folk mener med å kjenne at man er klar? For min del har babytiden vært tyngst, men mye bæring og masse jobb med soving (både at de skal sovne og fortsette å sove). Synes selvstendighetsalderen er greiere. Har tre år mellom de to eldste, og 2,5 år ned til tredje. Synes 3 år mellom er bedre enn 2,5 år. Anonymkode: 1a40a...ba1 1
Badebuksa2.0 Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Hva vil du, da? Hvor gammel er ungen? Vil du ha to som kan bli gode venner og leke sammen? (IKKE gitt at alle søsken blir sånn, men mulighetene er der med to tette). Eller vil du ha "to enebarn"? Det er jo viktig å vite det før man bestemmer seg for å bli gravid for tiden bare går, den. Ungene vokser bare. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå