Gå til innhold

Hvordan kle seg trendy I DAG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du sagt at man som ung kvinne kler seg trendy i Norge i dag?

For eksempel:

- 90-talls hårpynt/klype og midtskill

- Svær dunjakke og holzweiler-skjerf

- Gullringer i ørene

Eller kanskje du er uenig?

Anonymkode: 24da4...9b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke Holzweiler skjerf i alle fall, det er helt ut😊 ung kvinne kan jo bety mye, men i 20-30 er disse tingene trendy nå: 

- Midtskill og hårklype (som du nevnte)      
- Øreringer, gjerne flere piercinger i øret                            

- Oversized! Jakker, blazere og bukser.      

- Jeans i alle modeller bortsett fra skinny

- sporty sneakers, støvletter til under knærne og uggs (plattform modell eller ultra mini) 

Endret av Junine
  • Liker 3
Skrevet

Kle deg som en tenåringsgutt fra 2010.

• Liker 4
Skrevet
Vaffelhunden skrev (1 time siden):

Kle deg som en tenåringsgutt fra 2010.

lol 

vis bilde

Skrevet
Junine skrev (1 time siden):

Ikke Holzweiler skjerf i alle fall, det er helt ut😊 ung kvinne kan jo bety mye, men i 20-30 er disse tingene trendy nå: 

- Midtskill og hårklype (som du nevnte)      
- Øreringer, gjerne flere piercinger i øret                            

- Oversized! Jakker, blazere og bukser.      

- Jeans i alle modeller bortsett fra skinny

- sporty sneakers, støvletter til under knærne og uggs (plattform modell eller ultra mini) 

hvorfor er de skjerfene ute allerede?

Skrevet

Jeg er en dame i 30 årene som akkurat har begynt på høyskole.. vært hjemme i flere år pga jeg fikk barn, og bestemte meg for at jeg vil ha en utdanning da jeg ble aleine med barnet. WOW, sier jeg bare.. de fleste jentene på skolen ser jo helt sykt stylet ut, håret ligger helt perfekt, alle har dyre klær, og de ser helt sykt fresh ut bare. Er noe som har skjedd siden jeg var i tidlig 20 årene, da var det mer mangfold. Nå ser alle helt like ut, og de ser sykt bra ut. Jeg har alltid vært opptatt av å kle meg bra og se bra ut, men jeg ser ikke på langt nær like bra ut som sånn 70% av de jentene på skolen gjør. Hvordan får de råd til alt? skjønner det bare ikke

Anonymkode: c95fb...e7a

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en dame i 30 årene som akkurat har begynt på høyskole.. vært hjemme i flere år pga jeg fikk barn, og bestemte meg for at jeg vil ha en utdanning da jeg ble aleine med barnet. WOW, sier jeg bare.. de fleste jentene på skolen ser jo helt sykt stylet ut, håret ligger helt perfekt, alle har dyre klær, og de ser helt sykt fresh ut bare. Er noe som har skjedd siden jeg var i tidlig 20 årene, da var det mer mangfold. Nå ser alle helt like ut, og de ser sykt bra ut. Jeg har alltid vært opptatt av å kle meg bra og se bra ut, men jeg ser ikke på langt nær like bra ut som sånn 70% av de jentene på skolen gjør. Hvordan får de råd til alt? skjønner det bare ikke

Har tenkt det samme. I trettiårene selv, og legger merke til dem i byen. Alle med slick hår/bun/klype og øreringer og skinnende hud og slengbukser jeg husker (og la fra meg) på barneskolen.

Synes det er veldig vanskelig å kle meg som meg, og samtidig henge litt med. Føler jeg har mistet stilen litt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har tenkt det samme. I trettiårene selv, og legger merke til dem i byen. Alle med slick hår/bun/klype og øreringer og skinnende hud og slengbukser jeg husker (og la fra meg) på barneskolen.

Synes det er veldig vanskelig å kle meg som meg, og samtidig henge litt med. Føler jeg har mistet stilen litt.

Jeg prøver å henge litt med på buksefronten da, levis ribcage er kule syns jeg. Men det slicke håret kan jeg bare glemme.. begynt å få litt grått hår på ene siden også så midtskill utgår.. godt jeg ikke er aleine om å føle meg litt bakpå stilmessig

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du tenker på disse store rutete, så er det lenge siden disse kom? Så «allerede» blir jo litt feil. Nå er det mer ensfarget i nøytrale farger. 

• Liker 1
Skrevet
Junine skrev (15 timer siden):

Hvis du tenker på disse store rutete, så er det lenge siden disse kom? Så «allerede» blir jo litt feil. Nå er det mer ensfarget i nøytrale farger. 

Jaså.. henger virkelig ikke med jeg altså :P hva annet er trendy for tiden da?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg prøver å henge litt med på buksefronten da, levis ribcage er kule syns jeg. Men det slicke håret kan jeg bare glemme.. begynt å få litt grått hår på ene siden også så midtskill utgår.. godt jeg ikke er aleine om å føle meg litt bakpå stilmessig

nei, du er ikke alene. ser det på de andre jeg kjenner også, at de er litt forvirra! haha

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Asså. Jeg er 47 år og vet at Holzweiler-skjerf er alt annet enn in. Når veldig mange går med en ting, blir det alltid «ut» etterpå. Når en trend når «zavannah-segmentet» er det over og ut. Tipper klar grønn farge er neste ting ut. Derfor kler jeg meg aldri i ting som er skikkelig trendy. Liker nok voksne damer på Oslo vest en ting - velg noe annet, er min regel.

Anonymkode: 6376e...289

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Asså. Jeg er 47 år og vet at Holzweiler-skjerf er alt annet enn in. Når veldig mange går med en ting, blir det alltid «ut» etterpå. Når en trend når «zavannah-segmentet» er det over og ut. Tipper klar grønn farge er neste ting ut. Derfor kler jeg meg aldri i ting som er skikkelig trendy. Liker nok voksne damer på Oslo vest en ting - velg noe annet, er min regel.

God regel! Hva er typiske plagg som er safe da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

God regel! Hva er typiske plagg som er safe da?

Det er jo alt som ikke er super-trendy det da. Og vil dermed variere. En bra ting er å finne ut hva slags klær du liker, trenger og kler. Så går du etter det, og ikke etter hva som er moderne når du trenger eller vil ha noe.Får du plutselig lyst på feks moonboots, så tenk igjennom - vil jeg ha det fordi jeg liker, trenger og kler det? Eller fordi det er moderne. Har du lyst til å være litt trendy (det vil jo de fleste) kan du tenke ut hvordan du får moonboots-feelingen uten å gå med dwt, feks har du noen sko som likner litt (dårlig eks med moonboots).

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at hva som er trendy varierer etter alder. 

Leste i går en artikkel om at det som er blitt skikkelig populært blant vgs-elever er "effortlessly", så de går i pysj-bukser. 
Mens effortlessly for damer på min alder er vist mer enkle jeans eller dressbukser, og en helt enkel genser. 

Mange sier jeans på jeans skal være trendy, selv om jeg bare ser for meg Spears og Timberlake da :fnise:
Og gjennomsiktig plagg har jo vært trendy i vinter, og det har jeg IKKE tenkt følge... 

For min del blir det nok cargo-bukser og boyfriend jeans nærmere sommeren. 
Og elsker at flanell-skjortene skal dukke opp igjen, og selvfølgelig den tidløse skinnjakka! 

På vinteren gir jeg faen, og går i det jeg vil som er varmt nok :fnise:

Anonymkode: 65d22...13b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker som ble nevnt at oversized, midtskill, øreringer osv er in. Likevel så syns jeg det er verdt å nevne at jeg er helt uenig i at det er lite variasjon i 20-årsalderen. Jeg er selv student og studerer i Oslo. Jeg som mange andre varierer mellom løse bukser (ulike former her) og skinnyjeans. Jeg kan også finne på å gå i en tettsittende genser. Dette er helt normalt. Jeg syns heller ikke at det er mange som bruker mye penger på klær- folk flest kjøper på billige kjeder eller brukt. Det som dermed kan nevnes er at jeg er en av svært få som ikke har midtskill. 

Anonymkode: 288f2...52d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker som ble nevnt at oversized, midtskill, øreringer osv er in. Likevel så syns jeg det er verdt å nevne at jeg er helt uenig i at det er lite variasjon i 20-årsalderen. Jeg er selv student og studerer i Oslo. Jeg som mange andre varierer mellom løse bukser (ulike former her) og skinnyjeans. Jeg kan også finne på å gå i en tettsittende genser. Dette er helt normalt. Jeg syns heller ikke at det er mange som bruker mye penger på klær- folk flest kjøper på billige kjeder eller brukt. Det som dermed kan nevnes er at jeg er en av svært få som ikke har midtskill. 

Anonymkode: 288f2...52d

Vedrørende midtskill, så er sideskill det som kommer til å trende. Bor i stor by og tar buss med skoleelever daglig og ser det allerede nå.

Anonymkode: b5527...112

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 22.09):

De er ikke ute. Et ullskjerf er et ullskjerf.

Anonymkode: 3ce8b...7bc

• Liker 1
Skrevet

Det som er trendy på en 20-åring er neppe trendy når du har rundet 30 og videre oppover. Klassisk vil alltid være trendy uavhengig av alder. Moonboots hører vel hjemme på afterski på Hemsedal. Holzweiler er bare grusomt uansett hva det er…..

Anonymkode: fc2cf...848

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 15.51):

De er ikke ute. Et ullskjerf er et ullskjerf.

Anonymkode: 3ce8b...7bc

Fin personlig holdning, men den er fullstendig usann i motesammenheng.

Anonymkode: 8622e...445

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...